Vencovo Červeňuch
Projekt návratu busa do originálu aneb jak za víkend stihnout vypustit olej
V rámci projektu návratu busa do originálu jsem si posledního půlroku chystal držák alternátoru a držáky motoru. Motor co mám v autě byl zhotovitelem GO poskládán z toho, co dům dal. Bylo tam sání a filtrbox z TD, držák alternátoru snad z Golfa a držáky motoru z TD. Sehnal jsem staré držáky motoru na CS ještě se silentbloky na kastli a držák alternátoru, otryskat nabarvit a těšil jsem se, jak bude další bastl odstraněn. Vyhradil jsem si na to víkend, že to v pohodě zvládnu.
No a opět jsem se mýlil, pokud by existoval nějaký scénárista pro takový cyklus "VW bakaláři", tak pro něj budu mít fůru inspirace....
Episoda 1 - sobota
V sobotu ráno jsem sundal altík a přišla několikahodinová trijáda se sundáním toho posraného držáku z golfa. "Jako ani očko tam nenasadíš". Ten vůl co to skládal ten držák dal bez čerpadla, takže to šlo, jenže s čerpadlem ani houno, inu dopadlo to tak, že jsem si musel poradit různými oříšky, trubkoklíči, téčkama a po dvou hodinách byl dole. Vítězoslavně jsem namontoval správný držák - samozřejmě pro golfí držák jsou šrouby delší, takže pro busí držák musíte půl hodiny po dílně hledat správně dlouhý šrouby a doufáte, že něco máte. Našel jsem, namontuju, nasadím altík, kterej jsem koupil s motorem a samozřejmě altík je úplně v jiný pozici než s golfím držákem - to bych ještě dokázal kompenzovat výměnou řemenice altíku, ale to by nesměly být díry pro napnutí altíku nahoře viz foto. To nevymyslíš, vzdávám se, beru golfí držák, udělám proti své vůli bastl - vyřezání drážek pro možnost kulturnější demontáže. A vracím zpět.
Z tohoto plyne ponaučení, že pro příští pokus potřebuji mimo jiné originál altík, správné řemenice - teď mně honí jeden řemen tři řemenice a musí se laborovat s hloubkou řemenice altíku. Pro příště už holt půjdu na první dobrou...
Episoda 2 - neděle
V neděli jsem se dal do výměny oleje, filtru apd. Vypustím olej, sundám filtr, nasadím novej filtr a jdu na jistotu do stodoly pro kanystr s novým olejem. Jo jenže jsem blbec, už ho tam byly jen 4 litry, takže sedám na net a objednám. Nepodařilo se dokonat výměnu oleje, tak aspoň ty nové držáky motoru. Vyheveruju motor, sundám pravý držák, namontuju koncové body na kastli, chytnu štangli držáku a.... a houno. Nelze nasadit, protože překáží nálevka oleje. Jdu se podívat do Etky jak to má být a opět je třeba něco jinak. Tentokrát je třeba sehnat jinou nálevku oleje s integrovanou měrkou oleje. Docela mě takovéto úspěchy vyvedou z míry, takže sundám koncové body z kastle a potupně vracím zpět původní TD držáky.
Je neděle 6 večer, tak poklidím nářadí a tak nějak si uvědomuju, že jsem za celý víkend dokázal vypustit olej a našroubovat novej filtr...
Závěr
Jak jde na mém příkladu vidět, navracet bastlbus do původního stavu je fakt těžká řehole, nyní si dám do další výměny oleje termín na předělání těchto dvou bastlů, v mezičase budu v inzerci lovit správné díly, které mně chyběly.
No a opět mně zvedaj mandle všichni garážoví bastlíři, kteří si auto dělají "pro sebe" a když se jim jejich bastly začnou srát, tak auto pošlou do světa, kde je od nich koupí neznalý hlupák jako já před 15 lety....
No a opět jsem se mýlil, pokud by existoval nějaký scénárista pro takový cyklus "VW bakaláři", tak pro něj budu mít fůru inspirace....
Episoda 1 - sobota
V sobotu ráno jsem sundal altík a přišla několikahodinová trijáda se sundáním toho posraného držáku z golfa. "Jako ani očko tam nenasadíš". Ten vůl co to skládal ten držák dal bez čerpadla, takže to šlo, jenže s čerpadlem ani houno, inu dopadlo to tak, že jsem si musel poradit různými oříšky, trubkoklíči, téčkama a po dvou hodinách byl dole. Vítězoslavně jsem namontoval správný držák - samozřejmě pro golfí držák jsou šrouby delší, takže pro busí držák musíte půl hodiny po dílně hledat správně dlouhý šrouby a doufáte, že něco máte. Našel jsem, namontuju, nasadím altík, kterej jsem koupil s motorem a samozřejmě altík je úplně v jiný pozici než s golfím držákem - to bych ještě dokázal kompenzovat výměnou řemenice altíku, ale to by nesměly být díry pro napnutí altíku nahoře viz foto. To nevymyslíš, vzdávám se, beru golfí držák, udělám proti své vůli bastl - vyřezání drážek pro možnost kulturnější demontáže. A vracím zpět.
Z tohoto plyne ponaučení, že pro příští pokus potřebuji mimo jiné originál altík, správné řemenice - teď mně honí jeden řemen tři řemenice a musí se laborovat s hloubkou řemenice altíku. Pro příště už holt půjdu na první dobrou...
Episoda 2 - neděle
V neděli jsem se dal do výměny oleje, filtru apd. Vypustím olej, sundám filtr, nasadím novej filtr a jdu na jistotu do stodoly pro kanystr s novým olejem. Jo jenže jsem blbec, už ho tam byly jen 4 litry, takže sedám na net a objednám. Nepodařilo se dokonat výměnu oleje, tak aspoň ty nové držáky motoru. Vyheveruju motor, sundám pravý držák, namontuju koncové body na kastli, chytnu štangli držáku a.... a houno. Nelze nasadit, protože překáží nálevka oleje. Jdu se podívat do Etky jak to má být a opět je třeba něco jinak. Tentokrát je třeba sehnat jinou nálevku oleje s integrovanou měrkou oleje. Docela mě takovéto úspěchy vyvedou z míry, takže sundám koncové body z kastle a potupně vracím zpět původní TD držáky.
Je neděle 6 večer, tak poklidím nářadí a tak nějak si uvědomuju, že jsem za celý víkend dokázal vypustit olej a našroubovat novej filtr...
Závěr
Jak jde na mém příkladu vidět, navracet bastlbus do původního stavu je fakt těžká řehole, nyní si dám do další výměny oleje termín na předělání těchto dvou bastlů, v mezičase budu v inzerci lovit správné díly, které mně chyběly.
No a opět mně zvedaj mandle všichni garážoví bastlíři, kteří si auto dělají "pro sebe" a když se jim jejich bastly začnou srát, tak auto pošlou do světa, kde je od nich koupí neznalý hlupák jako já před 15 lety....
Re: Zprovoznění busa po repasi
Á Náměšť, ta dává dobře. Posledně jsem se hrdině držel po 23 minimálně 50km před T4, ale právě v Náměšťským kopci mu se mnou došla trpělivost a nahoře mě osolil
Ty jo Venco, ty mě bavíš. Už jsem měl pocit, že se tohle děje jenom mě. Ale jak tak koukám, T3 umí dokonale bezvýsledně zmařit haldu času i dalším lidem. A to tady byli tací, co mi radili jak je něco na dopoledne i s Bráníkem . Nakonec člověk kolikrát rád, že to po několika dnech, kdy již propadá depresi, uvede do stavu před započetím práce. To kdyby si dal jen toho Bráníka, tak je vlastně s prací napřed.
Právě ze zmíněných důvodů jsem koupil, řekl bych, až veleoriginální kousek s naprostým minimem bastlu. Bohužel byl ale zase tak zanedbanej, že ani po skoro 2 letech stále zdaleka nevidím na komec těch věcí, které by na tom bylo třeba zkontrolovat, poladit, vyměnit, opravit...
Neverending story. Ale jo, fakt ten krám mám rád .
Re: Vencovo Červeňuch
Nějakej darebák, kterej nejspíš nikdy altík neměnil, T3 možná nikdy neviděl a motor by u toho hledal vepředu
- martin_100
- Příspěvky: 289
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Vencovo Červeňuch
Jen krátce, neb jsem zas v trapu a sbírám materiál na širší příspěvek... ale ta zmínka o těch garážovejch bastlířích mě pobavila.... Správně Venco...já bych je hnal!!!
Pic, Merlin toho času ve Francii.
Pic, Merlin toho času ve Francii.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Vencovo Červeňuch
Povedlo se sehnat řadičku ze Sobína za rozumno aj s tyčí. Včera dorazila, tak jsem neváhal a rozebral na prvočinitele - proběhne nezbytná repase. Pár dílků chybělo, některé jsou špatné, tak jen dokompletuju, vyměním špatné díly, umyju, namažu a poskládám. Možná se ještě dokopu k tomu ji nalakovat na černo.
Docela mě překvapilo, že ta koule-plastové uložení je v tak parádním stavu, to bych vůbec nečekal. Maximálně tam vyměním jeden čumprlík, co dostává na prdel od té pružiny při zamačkávání a můžu s klidem vrátit zpět.
Docela mě překvapilo, že ta koule-plastové uložení je v tak parádním stavu, to bych vůbec nečekal. Maximálně tam vyměním jeden čumprlík, co dostává na prdel od té pružiny při zamačkávání a můžu s klidem vrátit zpět.
Re: Vencovo Červeňuch
Díly na řadící páku z wagenteile.de dorazily, tak jsem si na sobotu naplánoval výměnu šajtry a táhla. Ráno vstanu, ve stínu nám to tady na jihu dává 33°C ve stínu, tak si vyrobím z trička konfekční značky štábní agrometalový nátělník bez rukávů a jdeme na to.
Hned po vybalení dílů si říkám, že tu pětikvaltovou páku vymýšleli v pátek odpoledne před nástupem na celozávodku. Jako ten gumovej kroužek za 4,50€ natáhnout na pohyblivej čep, to jsem měl docela dost naděláno, aby to neprasklo. Povedlo se, člověk dá čep dohromady a následuje oser č.2 s vroubkovatou šprckou Povedlo se i podruhé, tak si otřu opocené čelo a hned ten dílčí úspěch pěkně zaliju Braníkem v láhvi jak se na agrometalistu sluší a patří.
Po přestávce jsem ve stínu dílny doskládal páku a přesunul se před barák na šotolinový nájezd provést montáž na vůz. Na té šotolině neprobíhá nácvik na opravy v polních podmínkách, ale fakt, že prozatím na pozemku nemám lepší místo se zpevněnou plochou.
Zalehnul jsem pod vůz a sundal 4 kvaltové komponenty. Následovala montáž přední řadící tyče pro 5 kvalt a páka. Nakonec řadící domeček, natěšený, že to odzkouším skočím do auta.... a houno.
Řadilo to úplně špatně, zpátečku vůbec. Opakovaně teda lezu pod auto rozpojovat přední a zadní tyč, nastavovat páku podle manuálu a furt se nedaří. Až jsem si po nějaké hodině útrap přečetl návod i pro 4 kvalt a svitlo mně. Důležitá je i informace, že řadící vehement s kuličkou na převodovce musí mít pro neutrál polohu ve středu délky. Zavolal jsem Katku, lehli jsme si pod auto, já ručně zamáčkl kuličku na převodovce do neutrálu, Katka utáhla řadící tyče mezi sebou a .... Heuréká.
Už to řadilo všecky kvalty, tak už byl postup jasný, ještě jsem si další hodinu pohrával s hledáním správné střední polohy na převodovce a hýbal s řadící pákou než jsem našel polohu, kde to už slušně řadilo.
Bylo pět večer, tak jsem se sbalil a jel se luhovat do řeky, neb jsem byl úplně pečenej. Včera probíhaly popojížďky po okolí, člověk si musí zvyknout na to, že to řadí obstojně. Kapitolu GO převodovky a řazení tak doufám můžu prohlásit za uzavřenou
Hned po vybalení dílů si říkám, že tu pětikvaltovou páku vymýšleli v pátek odpoledne před nástupem na celozávodku. Jako ten gumovej kroužek za 4,50€ natáhnout na pohyblivej čep, to jsem měl docela dost naděláno, aby to neprasklo. Povedlo se, člověk dá čep dohromady a následuje oser č.2 s vroubkovatou šprckou Povedlo se i podruhé, tak si otřu opocené čelo a hned ten dílčí úspěch pěkně zaliju Braníkem v láhvi jak se na agrometalistu sluší a patří.
Po přestávce jsem ve stínu dílny doskládal páku a přesunul se před barák na šotolinový nájezd provést montáž na vůz. Na té šotolině neprobíhá nácvik na opravy v polních podmínkách, ale fakt, že prozatím na pozemku nemám lepší místo se zpevněnou plochou.
Zalehnul jsem pod vůz a sundal 4 kvaltové komponenty. Následovala montáž přední řadící tyče pro 5 kvalt a páka. Nakonec řadící domeček, natěšený, že to odzkouším skočím do auta.... a houno.
Řadilo to úplně špatně, zpátečku vůbec. Opakovaně teda lezu pod auto rozpojovat přední a zadní tyč, nastavovat páku podle manuálu a furt se nedaří. Až jsem si po nějaké hodině útrap přečetl návod i pro 4 kvalt a svitlo mně. Důležitá je i informace, že řadící vehement s kuličkou na převodovce musí mít pro neutrál polohu ve středu délky. Zavolal jsem Katku, lehli jsme si pod auto, já ručně zamáčkl kuličku na převodovce do neutrálu, Katka utáhla řadící tyče mezi sebou a .... Heuréká.
Už to řadilo všecky kvalty, tak už byl postup jasný, ještě jsem si další hodinu pohrával s hledáním správné střední polohy na převodovce a hýbal s řadící pákou než jsem našel polohu, kde to už slušně řadilo.
Bylo pět večer, tak jsem se sbalil a jel se luhovat do řeky, neb jsem byl úplně pečenej. Včera probíhaly popojížďky po okolí, člověk si musí zvyknout na to, že to řadí obstojně. Kapitolu GO převodovky a řazení tak doufám můžu prohlásit za uzavřenou
Re: Vencovo Červeňuch
Já ti nevim Venco, ale podle mě je ta veledůležitá informace uvedena ještě před rozdělením na 4/5-Gang, tedy vcelku jasně platná všeobecně .
Jinak by mě docela zajímalo, co to znamená "řadí obstojně". To je jako na tomto obrázku?
Jinak by mě docela zajímalo, co to znamená "řadí obstojně". To je jako na tomto obrázku?
Re: Vencovo Červeňuch
Venco tleskám!
Super report, trochu to postříhám do technických témat, ať to tu náhodou nezapadne a vůbec se neodvažuju myslet na tu provázanost našich busů... minimálně do druhýho týdne v srpnu...
Tak ať to dobře řadí a jezdí, Merlin.
Super report, trochu to postříhám do technických témat, ať to tu náhodou nezapadne a vůbec se neodvažuju myslet na tu provázanost našich busů... minimálně do druhýho týdne v srpnu...
Tak ať to dobře řadí a jezdí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com