Povrchová úprava AL disků a vše co budete potřebovat k jejich montáži
Povrchová úprava AL disků a vše co budete potřebovat k jejich montáži
Ahoj Bando!
Tak alespoň troškou oplácím tahání rozumů, co dát na opískovaný liťáky. Poznámka pro Vencu... neboj, tohle řešit nikdy nebudeš, takže o jeden podobnej problém Tvého a mého busa míň a to se počítá! (držím palce s trubkama..)
Na fotce je výchozí stav. Po opískování vylezly drobné nerovnosti na povrchu, nejčastěji na límci kola.
Z uváděných rad jsem nakonec zvolil hliníkovej epoxid. Je to vlastně "klasický" dvousložkový epoxid s příměsí AL, alias tekutý AL kov. Postup je vcelku jednoduchý. Nanést, nechat vytvrdnout a obrousit do roviny. Samozřejmě jsem si mohl ještě víc dát záležet s broušením, ale výsledek je i tak o mnoho lepší, než když jsem je netušíce přešlapoval na místě s myšlenkou: "Co s tím..?"
A teď už finální odstín. Surovej opískovanej disk jsem celkem třikrát vzal plničem a vždy mezi vrstvama brousil. A nakonec klasická barva na disky, odstín ocelová šeď.
A finále si necháme na příště, až to bude obuto a vše na svým místě.
Ať to vrčí, Merlin.
Tak alespoň troškou oplácím tahání rozumů, co dát na opískovaný liťáky. Poznámka pro Vencu... neboj, tohle řešit nikdy nebudeš, takže o jeden podobnej problém Tvého a mého busa míň a to se počítá! (držím palce s trubkama..)
Na fotce je výchozí stav. Po opískování vylezly drobné nerovnosti na povrchu, nejčastěji na límci kola.
Z uváděných rad jsem nakonec zvolil hliníkovej epoxid. Je to vlastně "klasický" dvousložkový epoxid s příměsí AL, alias tekutý AL kov. Postup je vcelku jednoduchý. Nanést, nechat vytvrdnout a obrousit do roviny. Samozřejmě jsem si mohl ještě víc dát záležet s broušením, ale výsledek je i tak o mnoho lepší, než když jsem je netušíce přešlapoval na místě s myšlenkou: "Co s tím..?"
A teď už finální odstín. Surovej opískovanej disk jsem celkem třikrát vzal plničem a vždy mezi vrstvama brousil. A nakonec klasická barva na disky, odstín ocelová šeď.
A finále si necháme na příště, až to bude obuto a vše na svým místě.
Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Povrchová úprava AL disků
Pěkný....
Re: Povrchová úprava AL disků
Díky díky... žádnej velkej tuner ze mě nebude, ale tyhle kola se mi od začátku líbily, když jsem je poprvý viděl na Doce od Wallyho. Dnes jsem ladil ještě nějaký detaily než to půjde pod finálí vrstvu klarlacku a pak už snad rychle na svým místo, ať se to točí...
Pic, Merlin.
Pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Povrchová úprava AL disků
Ahoj ve spolek!
Jak už jsem výše propálil, kola už jsou na autě, tak tu jsem s posledním dílkem skládačky, kterak dostat liťáky na svý místo.
Naposledy jsem měl už kola nalakovaný. Jenže tomu ještě předcházelo vystružení větších děr pro štefty a šrouby. Chce to někoho šikovnýho, co to má v ruce, neb T3 nemá disky středěný osazením na středu kola, ale pouze dotažením šroubů a matic. Po prvních kilometrech musím říct, že já tu šťastnou ruku měl a bus jede pěkně rovně bez chvění do volantu apod.
Máme díry odpovídajících rozměrů, ale tím to nekončí....štefty, matice a šrouby. To se liší dost podle daných disků a dosedacích ploch, který se vesměs dělají dvě, kužel a koule. Fuchs má kouli, stejně jako plecháč na busa, jenže o menším průměru. A druhá věc je délka šroubů potažmo šteftů dozadu. Zde je potřeba přidat, zas podle rozměru liťáků Vámi zamýšlených. V tomto mi byl nápomocen e-shop: www.kolovesrouby.cz Pozor u šteftů, průměr tisícihranu je 14,8mm. Na busovi jsme sice naměřil spíš 14,6 a tak nejdříve objednal 14,65mm, ale ten se v díře protáčel. A tak se dostáváme k výměně šteftů, což je otročina pro cvičenýho gibona. Sundat buben, z unašeče kladivem vytlouct starý dozadu a nový podle notoricky známého: "Ježka natočíme nejdelším ostenem.." dostat do díry a přes matku a podložku nalisovat na své místo. U rozměru tisícihranu je jednak jeho průměr a pak hrubost toho "zoubkování". Na kolových šroubech mají hrubší, ale díky většímu průměru jsem se rozhodl to risknout a s pevnou vírou, že si to beztak sedne, jsem je přehodil. K tomu vylisování šteftů jsem chtěl nejprve použít přípravek sestávající z přípravku na sundávání bubnů na škodovku a důmyslných pacek, který se po dvou dnech konstruování, vrtání a broušení vybarvil jako nefunkční, tak jsem na to šel kladivem...
Poslední věc je středová poklička s hvězdou mercedesu. Tu jsem vybrousil, zalil pro dorovnání epoxidovou pryskyřicí zrovna v mezičase laminování zadní kapoty na rapida a pomocí samolepící tapety z toho vytvořil pokličku se znakem VW... jestli má Sv. Petr u brány meďoura, nedejbože piáno, tak pak budu mít asi co vysvětlovat...
Následně už jen hodit všechno na auto a těšit se, jak mi to Venca zdrbne... pozdravy do Rosic!
Ať to vrčí a kolama na zemi, Merlin.
Jak už jsem výše propálil, kola už jsou na autě, tak tu jsem s posledním dílkem skládačky, kterak dostat liťáky na svý místo.
Naposledy jsem měl už kola nalakovaný. Jenže tomu ještě předcházelo vystružení větších děr pro štefty a šrouby. Chce to někoho šikovnýho, co to má v ruce, neb T3 nemá disky středěný osazením na středu kola, ale pouze dotažením šroubů a matic. Po prvních kilometrech musím říct, že já tu šťastnou ruku měl a bus jede pěkně rovně bez chvění do volantu apod.
Máme díry odpovídajících rozměrů, ale tím to nekončí....štefty, matice a šrouby. To se liší dost podle daných disků a dosedacích ploch, který se vesměs dělají dvě, kužel a koule. Fuchs má kouli, stejně jako plecháč na busa, jenže o menším průměru. A druhá věc je délka šroubů potažmo šteftů dozadu. Zde je potřeba přidat, zas podle rozměru liťáků Vámi zamýšlených. V tomto mi byl nápomocen e-shop: www.kolovesrouby.cz Pozor u šteftů, průměr tisícihranu je 14,8mm. Na busovi jsme sice naměřil spíš 14,6 a tak nejdříve objednal 14,65mm, ale ten se v díře protáčel. A tak se dostáváme k výměně šteftů, což je otročina pro cvičenýho gibona. Sundat buben, z unašeče kladivem vytlouct starý dozadu a nový podle notoricky známého: "Ježka natočíme nejdelším ostenem.." dostat do díry a přes matku a podložku nalisovat na své místo. U rozměru tisícihranu je jednak jeho průměr a pak hrubost toho "zoubkování". Na kolových šroubech mají hrubší, ale díky většímu průměru jsem se rozhodl to risknout a s pevnou vírou, že si to beztak sedne, jsem je přehodil. K tomu vylisování šteftů jsem chtěl nejprve použít přípravek sestávající z přípravku na sundávání bubnů na škodovku a důmyslných pacek, který se po dvou dnech konstruování, vrtání a broušení vybarvil jako nefunkční, tak jsem na to šel kladivem...
Poslední věc je středová poklička s hvězdou mercedesu. Tu jsem vybrousil, zalil pro dorovnání epoxidovou pryskyřicí zrovna v mezičase laminování zadní kapoty na rapida a pomocí samolepící tapety z toho vytvořil pokličku se znakem VW... jestli má Sv. Petr u brány meďoura, nedejbože piáno, tak pak budu mít asi co vysvětlovat...
Následně už jen hodit všechno na auto a těšit se, jak mi to Venca zdrbne... pozdravy do Rosic!
Ať to vrčí a kolama na zemi, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Povrchová úprava AL disků a vše co budete potřebovat k jejich montáži
Pěkný...doufám že to vyzkoušíš na Branov..
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Povrchová úprava AL disků a vše co budete potřebovat k jejich montáži
Teda to je sratího.
Sem myslel že baroka stačí vzít a nasadit. To už je nechci
Stejně nejsou xehnání
Sem myslel že baroka stačí vzít a nasadit. To už je nechci
Stejně nejsou xehnání
T3 Lucinka
Re: Povrchová úprava AL disků a vše co budete potřebovat k jejich montáži
Ahoj Martine!
Vlastně žádný liťáky nejsou jen nasadit a drandit. Všude Tě bude čekat mantra delší šrouby a štefty. Nevím jak je to řešeno u orig. 14", ale třeba u škodovky, abys mohl nasadit Apolla nebo Kopretiny, tak musíš mít jiný matice, které jsou delší a vlastně tvoří zároveň vložku do větší díry v samotným disku. Šteft zůstává stejně dlouhý a délka závitu v matici, která se de facto šroubuje skrz disk zůstává, resp. je delší než u orig. matice k plecháčům.
A s Barrockama to nevzdávej, k busovi se hoděj.
Pic, Merlin.
Vlastně žádný liťáky nejsou jen nasadit a drandit. Všude Tě bude čekat mantra delší šrouby a štefty. Nevím jak je to řešeno u orig. 14", ale třeba u škodovky, abys mohl nasadit Apolla nebo Kopretiny, tak musíš mít jiný matice, které jsou delší a vlastně tvoří zároveň vložku do větší díry v samotným disku. Šteft zůstává stejně dlouhý a délka závitu v matici, která se de facto šroubuje skrz disk zůstává, resp. je delší než u orig. matice k plecháčům.
A s Barrockama to nevzdávej, k busovi se hoděj.
Pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Povrchová úprava AL disků a vše co budete potřebovat k jejich montáži
Hezký Merline,teď už jenom vykopat všechny obrubníky v okolí a jet.
Ahoj DOKA
Ahoj DOKA
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Povrchová úprava AL disků a vše co budete potřebovat k jejich montáži
S delšíma šteftama sem auto už tehdá koupil. X let sem měl pod zadníma kolama duralový podložky. Ty sem na stk vyndaval a naposled už sem je tam nedal. Asi stárnu nebo je mi líto ložisek
Jináč ten system jako u šáde byl podobnej na fordu scorpio když si chtěl jezdit na orig litých.
Jináč ten system jako u šáde byl podobnej na fordu scorpio když si chtěl jezdit na orig litých.
T3 Lucinka
Re: Povrchová úprava AL disků a vše co budete potřebovat k jejich montáži
Já mám na DOCE podlžky už hezkých pár tisíc km,ale ložiska stále fungují!?!?martin_100 píše: ↑pát 19. lis 2021 20:30:57S delšíma šteftama sem auto už tehdá koupil. X let sem měl pod zadníma kolama duralový podložky. Ty sem na stk vyndaval a naposled už sem je tam nedal. Asi stárnu nebo je mi líto ložisek
Jináč ten system jako u šáde byl podobnej na fordu scorpio když si chtěl jezdit na orig litých.