Nádrž - výměna, úpravy
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Nádrž - výměna, úpravy
Takhle nahoře bude asi vyšší šance zatejkání vody do nádrže. Vrtal bych spíš dole. Ale jinak pěkný.
T3 Lucinka
Re: Nádrž - výměna, úpravy
Nazdar Všichni umaštění od nafty...
Tak aby to nevypadalo, že se nám trable na cestách vyhýbají, mám tu nejčerstvější zkušenost z Itálie. Jednoho dne jsem si všiml mokrýho fleku pod autem zhruba na úrovní zadní hrany nádrže. Nejdřív jsem si myslel, že jsme tam jen vychrstli vodu z kastrolu. Ale pak jsem si všiml, že stejný flek se pod autem objevil i na dalším parkování. A tak jsem se trochu s obavou podíval dolů. Nu, naštěstí nic velkýho. Zpuchřela hadička, která propojuje nádrž a trubičku k vstřikovacímu čerpadlu. Za jízdy nic, to tam je podtlak a vše se naseje, ale jak se zastaví, kape to. Mít hadičku s sebou, oprava na 10 minut. Neměl jsem a tak jsme vždy po zastavení pod auto hodili petku, za noc to třeba 0.5l bylo.
Ponaučení do dalších let, kousek hadice o vnitřním průměru 8mm plus nějaký hadicový spony s sebou a je klid.
Ať to vrčí, Merlin.
Tak aby to nevypadalo, že se nám trable na cestách vyhýbají, mám tu nejčerstvější zkušenost z Itálie. Jednoho dne jsem si všiml mokrýho fleku pod autem zhruba na úrovní zadní hrany nádrže. Nejdřív jsem si myslel, že jsme tam jen vychrstli vodu z kastrolu. Ale pak jsem si všiml, že stejný flek se pod autem objevil i na dalším parkování. A tak jsem se trochu s obavou podíval dolů. Nu, naštěstí nic velkýho. Zpuchřela hadička, která propojuje nádrž a trubičku k vstřikovacímu čerpadlu. Za jízdy nic, to tam je podtlak a vše se naseje, ale jak se zastaví, kape to. Mít hadičku s sebou, oprava na 10 minut. Neměl jsem a tak jsme vždy po zastavení pod auto hodili petku, za noc to třeba 0.5l bylo.
Ponaučení do dalších let, kousek hadice o vnitřním průměru 8mm plus nějaký hadicový spony s sebou a je klid.
Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Nádrž - výměna, úpravy
Zdarec,
to sis mohl na uklidnění Venci vymyslet nějakou zásadnější závadu, než takovouhle prkotinu. Slzící hadičku mám na Žoldovi od té doby, co se známe. Pravda je, že úplně neznačkuje, udělá tak kapičku denně a to jen za předpokladu vyšší hladiny nádrže. Tak s výměnou čekám na čas, až budu mít auto zvednutý.
Když jsi to Merline měnil, teče z toho nafta hodně? To já jen tak do jaké míry je nutno nádrž vypouštět nebo to lze zvládnout jen s nějakým škopkem. Že bych si třeba od maminy půjčil plech na pečení nebo tak něco.
to sis mohl na uklidnění Venci vymyslet nějakou zásadnější závadu, než takovouhle prkotinu. Slzící hadičku mám na Žoldovi od té doby, co se známe. Pravda je, že úplně neznačkuje, udělá tak kapičku denně a to jen za předpokladu vyšší hladiny nádrže. Tak s výměnou čekám na čas, až budu mít auto zvednutý.
Když jsi to Merline měnil, teče z toho nafta hodně? To já jen tak do jaké míry je nutno nádrž vypouštět nebo to lze zvládnout jen s nějakým škopkem. Že bych si třeba od maminy půjčil plech na pečení nebo tak něco.
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Nádrž - výměna, úpravy
Tak to je cajk, "natrávu" mám skoro všude.
Re: Nádrž - výměna, úpravy
Chlapci, vzpomínáte (no vzpomínat nemusíte, je to pár příspěvků výše), jak jsem se tu tázal na výměnu té osoplené hadičky? Ano, nebyl čas... Nicméně neštěstí nechodí po horách, ale po lidech, takže když už jsem toho všeho s autem po opravě střechy měl tak akorát dost, přišla mi ta hadička najednou nějak horší. Možná jen doplním, že u mě to byla hadička přepadu, resp. vlastně to nebyla hadička, jak se brzy dozvíte. Inu uložil jsem své ctěné tělo téměř jateční hmotnosti souběžně s lehce olezlým prahem a jal se hadičku trochu prozkoumat. Na pohled byla taková nacucaná a visely na ní kapičky, nožná i ukapávaly, přesně už nevím. Tak jsem se jal hadičku trochu pomakat, v jakém že to je přesně stavu. No nebyl to asi dobrý nápad, na druhou stranu přišlo co muselo. Jemné zmáčknutí na hadičku způsobilo náhlé vyvalení čůrku nafty, který se po dalším zoufalém pomakání s cílem to zastavit opět proměnil v kapání o frekvenci cca 1 kapka/s. Bylo jasno, trubička z nádrže je uvnitř hadičky na mraky a hadička drží na nějakém posledním zbytku toho, co zbylo po kovu. Propadl jsem v totální zoufalství a fakt jsem měl chvíli touhu to auto jet shodit do Macochy.
Když jsem to trochu rozdejchal a omyl se od nafty, měl jsem alespoň jasno v tom, že tohle už nebude na opravu. Ihned jsem tedy objednal novou nádrž a nějaký barvy na ní, jelikož se dle popisu a obrázků tvářila, že přijde "načural" černej plech. To se naštěstí nepotvrdilo a přišla v šedé barvě zvenčí. Blbec jsem si tu nádrž příliš neprohlédl a díky tomu jsem stále nechápal vnitřní uspořádání trubiček a díky tomu se dost zbytečně trápil s převozem Žolíka zpět do jč, bo zde jsem tak narychlo nikde neuspěl s nástřikem nádrže či zvednutím auta.
No popořadě. Vcelku brzo se ukázalo, že vzhledem k časovým možnostem to jistí zase jedině rodina. Takže zvládnout 222km. Stav v tu dobu byl takový, že kapání se trochu uklidnilo, dírka se zatáhla a frekvence se dostala někam na 1 kapku/30s. To znělo výborně a pln elánu jsem se jal nastartovat a jet. Startem vozu se však kapání proměnilo v čůrek, dle měření v pixle tak 0,5l/min. To jsem už považoval za nehratelný . Takže co s tím. Prvně mě napadlo přepojit vracečku do téčka přívodu na bufík, že by jako nafta běhala dokola a přisávala si z nádrže. Tento nápad jsem nakonec ještě zjednodušil tím, že jsem použil téčko na tlakoměr turba od bandasky na čerpadle a vratně-sací okruh zrealizoval přímo u motoru. Start proběhl, odzvdušnění (s lehkou naftovou koupelí) taky a auto klapalo bez problémů. Vrátil se mi trochu elán a začal jsem balit. Nicméně asi po 10 minutách najednou divnej zvuk. Přijdu k motoru a ve vedení jen pěna. Nic, někde to cuclo bublinu, odvzdušníme znovu. Tentokrát už mazácky, méně opatrně = výraznější naftová koupel, už jsem to měl i ve vlasech a na hubě. Auto zase spokojeně vrčí, já dále balím. Co čert nechtěl, za chvíli zase. Pěna. WTF? Odvzdušit potřetí, pořádně, už nervózní, neřku-li vzteklej = koupel v naftě jak sviňa, cucl jsem si i do huby, prostě hnus. Ale zase spokojené klap klap a já dobaluji poslední drobnosti a že jedu. Jdu zavřít motordekl a hadičky kudla plný pěny, jen motor ještě stále jede v pohodě.
Tohle nepůjde, došlo mi, a začal jsem propadat opět a znovu kruté depresi. K tomu se začal přibližovat večer. Vyhrabal jsem někde kus hadice asi 3m délky. U nádrže jsem opatrně rozpojil trubičku od hadičky z trubky nádrže, hadičku z nádrže "zlomil" a zafixoval binder pásky. Na plastovou trubičku od čerpadla jsem nasadil hadici, připevnil pod podlahou a převedl na druhou stranu s tím, že to prostě hodím na prase do tankovacího hrdla a pojedu s otevřeným. Nakonec jsem vyrval odvzdušňovací šlauch od tankovacího hrdla z průchodky na vrchu nádrže a hadici mrsknul do nádrže tudy. Nastartoval jsem, vše fungovalo, i při chodu motoru z nádrže jen kapalo, takže cajk, umýt se asi po sté od nafty a jedeme. Auto jsem si vyparkoval na vjezd, který je dost výrazně do kopce a šel zamknout a zaalarmovat chajdu.
Po asi minutě přijdu k autu a pod ním louže tak asi 1m2 od nafty a smradu kopec. V ten moment mi ruply trochu nervy. Já to ... prostě jsem do toho vletěl a s čůrkem nafty za sebou vyrazil s tím, že kam to dojede dojede a pak zavolám odtah. Aby toho málo nebylo, asi po 500m zezadu rána jak z děla a nedobíjím. Tou dobou se již smrákalo, v lesním úseku cesty, kde k tomu došlo již byla prakticky tma. Hodil jsem to na bok cesty a šel dozadu zjistit, co už jsem věděl. Řemen na maděru, tentokrát ten zadní od alternátoru. Tehdy už to s Žolíkem fakt viselo na vlásku a chybělo už nevím co, abych se na to vybodnul. Nicméně vyměnil jsem oba řemeny, a za další cca půlhoďku za úplné tmy vyjel přímo do solidní bouřky. Nad Tišnovem jsem si chvíli postál u padeného stromu přes cestu a tak nějak se zdálo, že nafta neubývá zas až tak moc a že to půjde. Problémem byl úsek mezi Náměští a Hradcem, kde je nějakých 95km bez benzínek. Tou dobou totiž již všechny byly zavřené. V Tišnově ještě nafta byla a bylo nad slunce jasné, že vyšší stav = vyšší ztráty.
Do Náměště to vyšlo v pohodě, ale už se to docela válelo po dně. Chvíli jsem laboroval kolik, nakonec jsem tam prdnul 25l. Rychle jsem se jal pokračovat v jízdě. Jednak abych tam zbytečně nesvinil a nedělal ostudu (dodatečně se fakt moc omlouvám, face to face jsem na přiznání a omluvu neměl odvahu a sílu) a pak taky bylo třeba na naftu spíš popojet, než jí cintat po zemi. No jak se dalo čekat, ze začátku to ubývalo dost rychle, pak se to začalo zlepšovat. Bylo tam ale stále dost, aby mě to nedostalo do nějakého většího nervu a nakonec v Hradci toho bylo stále "dost" a zdálo se, že ztrátami neubývá, tak jsem raději jel a tankováním se nezdržoval.
Ve 3 hodiny ráno jsem nakonec dorazil k rodince, kde tou dobou již po bnouřce nešla elektřina. Auto jsem postavil do lesa, abych tam nesvinil, a přírodní ropa mohla volně a nerušeně proudit zpět do přírody. Ráno jsem asi v 7 hodin těžce násilím rozlepil oko a zjistil, že elektřina stále nic. I přesto jsem vylezl a jal se připravit si cajky na stříkání nádrže poprkem. Pořídil jsem na to Würtha 309. Na vrchní část nádrže jsem nafoukal téměř jednu pixlu a zvládl jsem to na nafoukaný vzdušník kompresoru. Bohužel okolo poledne se EG.D stále moc nepředvedli. Tak jsem s brašulem vyrazil na oběd, no po obědě stále prd. Našíboval jsem si auto na zvedák, motorem si vyhonil ven zbytek nafty - zbyly tam jen asi 3 litry a čekal. Ve 4 odpoledne se elektřina slavnostně rozběhla a já mohl dostříkat druhou pixlu na spodek nádrže a po zaschnutí jsem celou nádrž napatlal ještě podvozkovým voskem od Dinitrolu. Pak už jen zvednout auto a sundat starou nádrž. To šlo v pohodě, jak je tu popisováno. Vyndat plnící hrdlo a pak pouze třmeny a jakmile se nádrž uvolní, tak navrchu vytáhnout dva ventilky odvzdušnění a odpojit konektor palivoměru. Žádná věda ani past. Já měl tedy ještě úplně na mrak (téměř drobící se) hadičky vyrovnávacích nádržek, ale nebyl kus potřebné hadice, tak jsem je nechal se drobit. V prostoru pod nádrží jsem též pár míst na autě pro lepší pocit napatlal podvozkovým voskem. Do nové nádrže jsem přendal palivoměr, osadil průchodky a těsnění, ošetřil kontakty palivoměru, nastrkal zpět ventilky a zašrouboval třmeny. U Žolíka je tedy ještě kvůli nádrži potřeba navíc demontovat odpadní nádržku dřezu - 3 šrouby, viditelné a povolitelné, nic zásadního.
Nakonec jsem zapojil vedení nafty do i z čerpadla, plnící hrdlo a nalil zpět ty usmrkaný 3l nafty. Tím jsem byl jakš takš hotov a opět na mě začala volně padat tma. Ty 3l s palivoměrem ani nehly, nicméně motor nasál a nastartoval. Nejbližší benzínka cca 4-5km po rovině lehce z kopce. Chvíli jsem přemýšlel o kanystru, pak vyrazil na ostro. No dole na vsi jedna zatáčka, druhá kontra a kucky kucky zdech . Tohle mě prostě po tom všem nezastaví! Startér, naskočil, lehká noha a konečné doplachtění na benzínku. Dal jsem mu 10l s tím, že to ještě pro jistotu okouknu, jestli někde něco neteče. Neteklo, takže rychle naházet vše zpět do auta a zasejc dom. V Hradci jsem nádrž dotankoval do plna a díky hadičkám vyrovnávacích nádržek způsobil další z vlny ropných katastrof, naštěstí už to fakt byla ta poslední. Zhruba s 2. ranní hodinou jsem přistál doma v Brně a šel to celé dospat. Dopoledne jsem se vykutálel, zajel koupit potřebnou hadici na vyrovnávací nádržky a přesunul se zpět na chajdu, kde jsem hadičky vyměnil, motorový prostor opláchl wapkou a mohl dále pokračovat v kompletaci Žoldy po opravě střechy.
Další tankování do plné v Hodoníně cestou ze Slovače ze srazu ukázalo, že se dobrá věc podařila, a naftové slzy již Žolda neroní. Tímto je ta má katastrofická sága komplet a snad nám Žolda dá teď chvíli pokoj a dopřeje si ho zase chvíli užívat.
Závěrem snad ještě doplním, že po prozkoumání vnitřku nádrže a systému vedení vnitřních trubiček mi celé to chování začalo dávat smysl a vlastně mi opravdu jen od začátku stačilo hodit tu zpátečku zpět do nádrže vrchem a držet stav paliva max do 10l. Mohl jsem vyjet v klidu za světla a nemusel jsem nic cintat ani při jízdě do kopce. Jenže na kdyby se nehraje, takže to byla prostě kovbojka se vším všudy. A samozřejmě jsem mohl celou cestu odjet i na kanystr. To jsem ale zavrhl jako první, protože jsem odmítal jet s otevřeným kanystrem nafty někde v nábytku a zároveň s otevřeným motordeklem v autě a k tomu to stále dolívat. Na druhou stranu někde zdaleka jako dojezdová nouzovka ideálně ve více lidech, aby to někdo cestou hlídal, by to asi bylo hratelné. K té zpěněné naftě při zapojení přes téčko mě nakonec napadá jediné vysvětlení, že se prostě postupně v čerpadle prohřála a v kombinaci s mírným podtlakem se v jistým momentě začala odpařovat.
Nádrž "Made in Taiwan" přišla v šedém laku: Nastříkaná poprkem zvrchu: A zespodu:
Když jsem to trochu rozdejchal a omyl se od nafty, měl jsem alespoň jasno v tom, že tohle už nebude na opravu. Ihned jsem tedy objednal novou nádrž a nějaký barvy na ní, jelikož se dle popisu a obrázků tvářila, že přijde "načural" černej plech. To se naštěstí nepotvrdilo a přišla v šedé barvě zvenčí. Blbec jsem si tu nádrž příliš neprohlédl a díky tomu jsem stále nechápal vnitřní uspořádání trubiček a díky tomu se dost zbytečně trápil s převozem Žolíka zpět do jč, bo zde jsem tak narychlo nikde neuspěl s nástřikem nádrže či zvednutím auta.
No popořadě. Vcelku brzo se ukázalo, že vzhledem k časovým možnostem to jistí zase jedině rodina. Takže zvládnout 222km. Stav v tu dobu byl takový, že kapání se trochu uklidnilo, dírka se zatáhla a frekvence se dostala někam na 1 kapku/30s. To znělo výborně a pln elánu jsem se jal nastartovat a jet. Startem vozu se však kapání proměnilo v čůrek, dle měření v pixle tak 0,5l/min. To jsem už považoval za nehratelný . Takže co s tím. Prvně mě napadlo přepojit vracečku do téčka přívodu na bufík, že by jako nafta běhala dokola a přisávala si z nádrže. Tento nápad jsem nakonec ještě zjednodušil tím, že jsem použil téčko na tlakoměr turba od bandasky na čerpadle a vratně-sací okruh zrealizoval přímo u motoru. Start proběhl, odzvdušnění (s lehkou naftovou koupelí) taky a auto klapalo bez problémů. Vrátil se mi trochu elán a začal jsem balit. Nicméně asi po 10 minutách najednou divnej zvuk. Přijdu k motoru a ve vedení jen pěna. Nic, někde to cuclo bublinu, odvzdušníme znovu. Tentokrát už mazácky, méně opatrně = výraznější naftová koupel, už jsem to měl i ve vlasech a na hubě. Auto zase spokojeně vrčí, já dále balím. Co čert nechtěl, za chvíli zase. Pěna. WTF? Odvzdušit potřetí, pořádně, už nervózní, neřku-li vzteklej = koupel v naftě jak sviňa, cucl jsem si i do huby, prostě hnus. Ale zase spokojené klap klap a já dobaluji poslední drobnosti a že jedu. Jdu zavřít motordekl a hadičky kudla plný pěny, jen motor ještě stále jede v pohodě.
Tohle nepůjde, došlo mi, a začal jsem propadat opět a znovu kruté depresi. K tomu se začal přibližovat večer. Vyhrabal jsem někde kus hadice asi 3m délky. U nádrže jsem opatrně rozpojil trubičku od hadičky z trubky nádrže, hadičku z nádrže "zlomil" a zafixoval binder pásky. Na plastovou trubičku od čerpadla jsem nasadil hadici, připevnil pod podlahou a převedl na druhou stranu s tím, že to prostě hodím na prase do tankovacího hrdla a pojedu s otevřeným. Nakonec jsem vyrval odvzdušňovací šlauch od tankovacího hrdla z průchodky na vrchu nádrže a hadici mrsknul do nádrže tudy. Nastartoval jsem, vše fungovalo, i při chodu motoru z nádrže jen kapalo, takže cajk, umýt se asi po sté od nafty a jedeme. Auto jsem si vyparkoval na vjezd, který je dost výrazně do kopce a šel zamknout a zaalarmovat chajdu.
Po asi minutě přijdu k autu a pod ním louže tak asi 1m2 od nafty a smradu kopec. V ten moment mi ruply trochu nervy. Já to ... prostě jsem do toho vletěl a s čůrkem nafty za sebou vyrazil s tím, že kam to dojede dojede a pak zavolám odtah. Aby toho málo nebylo, asi po 500m zezadu rána jak z děla a nedobíjím. Tou dobou se již smrákalo, v lesním úseku cesty, kde k tomu došlo již byla prakticky tma. Hodil jsem to na bok cesty a šel dozadu zjistit, co už jsem věděl. Řemen na maděru, tentokrát ten zadní od alternátoru. Tehdy už to s Žolíkem fakt viselo na vlásku a chybělo už nevím co, abych se na to vybodnul. Nicméně vyměnil jsem oba řemeny, a za další cca půlhoďku za úplné tmy vyjel přímo do solidní bouřky. Nad Tišnovem jsem si chvíli postál u padeného stromu přes cestu a tak nějak se zdálo, že nafta neubývá zas až tak moc a že to půjde. Problémem byl úsek mezi Náměští a Hradcem, kde je nějakých 95km bez benzínek. Tou dobou totiž již všechny byly zavřené. V Tišnově ještě nafta byla a bylo nad slunce jasné, že vyšší stav = vyšší ztráty.
Do Náměště to vyšlo v pohodě, ale už se to docela válelo po dně. Chvíli jsem laboroval kolik, nakonec jsem tam prdnul 25l. Rychle jsem se jal pokračovat v jízdě. Jednak abych tam zbytečně nesvinil a nedělal ostudu (dodatečně se fakt moc omlouvám, face to face jsem na přiznání a omluvu neměl odvahu a sílu) a pak taky bylo třeba na naftu spíš popojet, než jí cintat po zemi. No jak se dalo čekat, ze začátku to ubývalo dost rychle, pak se to začalo zlepšovat. Bylo tam ale stále dost, aby mě to nedostalo do nějakého většího nervu a nakonec v Hradci toho bylo stále "dost" a zdálo se, že ztrátami neubývá, tak jsem raději jel a tankováním se nezdržoval.
Ve 3 hodiny ráno jsem nakonec dorazil k rodince, kde tou dobou již po bnouřce nešla elektřina. Auto jsem postavil do lesa, abych tam nesvinil, a přírodní ropa mohla volně a nerušeně proudit zpět do přírody. Ráno jsem asi v 7 hodin těžce násilím rozlepil oko a zjistil, že elektřina stále nic. I přesto jsem vylezl a jal se připravit si cajky na stříkání nádrže poprkem. Pořídil jsem na to Würtha 309. Na vrchní část nádrže jsem nafoukal téměř jednu pixlu a zvládl jsem to na nafoukaný vzdušník kompresoru. Bohužel okolo poledne se EG.D stále moc nepředvedli. Tak jsem s brašulem vyrazil na oběd, no po obědě stále prd. Našíboval jsem si auto na zvedák, motorem si vyhonil ven zbytek nafty - zbyly tam jen asi 3 litry a čekal. Ve 4 odpoledne se elektřina slavnostně rozběhla a já mohl dostříkat druhou pixlu na spodek nádrže a po zaschnutí jsem celou nádrž napatlal ještě podvozkovým voskem od Dinitrolu. Pak už jen zvednout auto a sundat starou nádrž. To šlo v pohodě, jak je tu popisováno. Vyndat plnící hrdlo a pak pouze třmeny a jakmile se nádrž uvolní, tak navrchu vytáhnout dva ventilky odvzdušnění a odpojit konektor palivoměru. Žádná věda ani past. Já měl tedy ještě úplně na mrak (téměř drobící se) hadičky vyrovnávacích nádržek, ale nebyl kus potřebné hadice, tak jsem je nechal se drobit. V prostoru pod nádrží jsem též pár míst na autě pro lepší pocit napatlal podvozkovým voskem. Do nové nádrže jsem přendal palivoměr, osadil průchodky a těsnění, ošetřil kontakty palivoměru, nastrkal zpět ventilky a zašrouboval třmeny. U Žolíka je tedy ještě kvůli nádrži potřeba navíc demontovat odpadní nádržku dřezu - 3 šrouby, viditelné a povolitelné, nic zásadního.
Nakonec jsem zapojil vedení nafty do i z čerpadla, plnící hrdlo a nalil zpět ty usmrkaný 3l nafty. Tím jsem byl jakš takš hotov a opět na mě začala volně padat tma. Ty 3l s palivoměrem ani nehly, nicméně motor nasál a nastartoval. Nejbližší benzínka cca 4-5km po rovině lehce z kopce. Chvíli jsem přemýšlel o kanystru, pak vyrazil na ostro. No dole na vsi jedna zatáčka, druhá kontra a kucky kucky zdech . Tohle mě prostě po tom všem nezastaví! Startér, naskočil, lehká noha a konečné doplachtění na benzínku. Dal jsem mu 10l s tím, že to ještě pro jistotu okouknu, jestli někde něco neteče. Neteklo, takže rychle naházet vše zpět do auta a zasejc dom. V Hradci jsem nádrž dotankoval do plna a díky hadičkám vyrovnávacích nádržek způsobil další z vlny ropných katastrof, naštěstí už to fakt byla ta poslední. Zhruba s 2. ranní hodinou jsem přistál doma v Brně a šel to celé dospat. Dopoledne jsem se vykutálel, zajel koupit potřebnou hadici na vyrovnávací nádržky a přesunul se zpět na chajdu, kde jsem hadičky vyměnil, motorový prostor opláchl wapkou a mohl dále pokračovat v kompletaci Žoldy po opravě střechy.
Další tankování do plné v Hodoníně cestou ze Slovače ze srazu ukázalo, že se dobrá věc podařila, a naftové slzy již Žolda neroní. Tímto je ta má katastrofická sága komplet a snad nám Žolda dá teď chvíli pokoj a dopřeje si ho zase chvíli užívat.
Závěrem snad ještě doplním, že po prozkoumání vnitřku nádrže a systému vedení vnitřních trubiček mi celé to chování začalo dávat smysl a vlastně mi opravdu jen od začátku stačilo hodit tu zpátečku zpět do nádrže vrchem a držet stav paliva max do 10l. Mohl jsem vyjet v klidu za světla a nemusel jsem nic cintat ani při jízdě do kopce. Jenže na kdyby se nehraje, takže to byla prostě kovbojka se vším všudy. A samozřejmě jsem mohl celou cestu odjet i na kanystr. To jsem ale zavrhl jako první, protože jsem odmítal jet s otevřeným kanystrem nafty někde v nábytku a zároveň s otevřeným motordeklem v autě a k tomu to stále dolívat. Na druhou stranu někde zdaleka jako dojezdová nouzovka ideálně ve více lidech, aby to někdo cestou hlídal, by to asi bylo hratelné. K té zpěněné naftě při zapojení přes téčko mě nakonec napadá jediné vysvětlení, že se prostě postupně v čerpadle prohřála a v kombinaci s mírným podtlakem se v jistým momentě začala odpařovat.
Nádrž "Made in Taiwan" přišla v šedém laku: Nastříkaná poprkem zvrchu: A zespodu:
Re: Nádrž - výměna, úpravy
Naprosto chápu tvé zoufalství... Já bych potřeboval vyčistit nádrž. Na minulé dovolené jsem musel brát naftu s biosračkami a to sloupalo barvu uvnitř nádrže. A šupiny té barvy se mi postupně přesouvají do palivového filtru a občas ucpou nasávání v nádrži. To pak prostě nejedu - v hadičkách se vytvoří podtlak a přisaje větší šupinu k nasávání a je konec. Takže sada na bypass z kanystru je neustále v autě a v pohotově... Stejně tak rezervní palivový filtr.
Nejhorší na tom je, že nádrž prostě nevytáhneš bez přizvednutí auta.
A ještě drobnost... Když už jsi to měl vše venku, zkontroloval sis rovnou i gumový límec, co těsní hrdlo nádrže? Umí rychle prasknout a pak začneš cejbrat naftu hrdlem...
Jo, a předchozí bus jsem tankoval vždy jen do půlky, protože popraskaly ty odvzdušňovací kravinky neopatrnou manipulací v autoservise a tekla mi tam nafta.
Jo, a ještě jedno jo, ty jezdíš přes Tišnov? Se ozvi až zas pojedeš!
Nejhorší na tom je, že nádrž prostě nevytáhneš bez přizvednutí auta.
A ještě drobnost... Když už jsi to měl vše venku, zkontroloval sis rovnou i gumový límec, co těsní hrdlo nádrže? Umí rychle prasknout a pak začneš cejbrat naftu hrdlem...
Jo, a předchozí bus jsem tankoval vždy jen do půlky, protože popraskaly ty odvzdušňovací kravinky neopatrnou manipulací v autoservise a tekla mi tam nafta.
Jo, a ještě jedno jo, ty jezdíš přes Tišnov? Se ozvi až zas pojedeš!
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Nádrž - výměna, úpravy
Nejhorší, jak člověk v tom zoufalství nejedná příliš racionálně a v klidu.
Ta barva v nádrži je asi dost pakárna, protože já jsem v té původní nádrži nechal ještě nějakou naftu. Nevím, kolik toho bylo, ale rozhodně to nebylo úplně málo, třeba minimálně 3dl, ale klidně asi i litr. Za boha jsem to nebyl schopen z té nádrže vylít. A to ani po dvou provrtaných dírkách. Systém trubiček jsem myslím pochopil, ale systém přepážek teda nikoliv. Proto si ani nedovedu představit ty hnoje z toho nějak vylít, když já jsem z toho nedostal ani samotnou naftu. Tím tě ale nechci strašit, jen upozorňuji, abys nebyl zbytečně zklamán, když si s tím dáš tu práci vycasnovat a ono to neklapne.
Vyměnil jsem průchodku nalévací trubky do nádrže, pak takovou tu gumu mezi hrdlo a tu trubku, stahovací pásku té gumy (za nerez), zadní protiplech se závity a chtěl jsem i vyměnit plastový lem. Ten mi ale Dudík podal do ruky nějaký oďobaný, tak jsem mu ho tam s díkem rovnou zanechal a s odstupem se zastavil pro bezvadný. To už ale bylo po montáži, takže mi leží v koutě a čeká až na nový blatník . Samozřejmě to bylo všechno na mrak, první mi zůstala v ruce odhnilá objímka už když jsem tam začal hrabat pro tu odvzdušňovací trubku. Tak jsem neváhal a koupil to vše s nádrží při jednom.
Přes Tišnov do jč samozřejmě jezdím, nejsem blázen, abych jezdil přes Brno . Po Brně se i tak najezdím až až. Horší, že s tím mým ježděním je to všelijaký, povětšinou je to v nekřesťanskou hodinu, nebo přinejmenším v režimu vlaštovka - seru v letu. Ale jo, na podzim jsem se po Tišnovsku i jen tak toulal, než jsem si tam zmrzačil pacičku .
Ta barva v nádrži je asi dost pakárna, protože já jsem v té původní nádrži nechal ještě nějakou naftu. Nevím, kolik toho bylo, ale rozhodně to nebylo úplně málo, třeba minimálně 3dl, ale klidně asi i litr. Za boha jsem to nebyl schopen z té nádrže vylít. A to ani po dvou provrtaných dírkách. Systém trubiček jsem myslím pochopil, ale systém přepážek teda nikoliv. Proto si ani nedovedu představit ty hnoje z toho nějak vylít, když já jsem z toho nedostal ani samotnou naftu. Tím tě ale nechci strašit, jen upozorňuji, abys nebyl zbytečně zklamán, když si s tím dáš tu práci vycasnovat a ono to neklapne.
Vyměnil jsem průchodku nalévací trubky do nádrže, pak takovou tu gumu mezi hrdlo a tu trubku, stahovací pásku té gumy (za nerez), zadní protiplech se závity a chtěl jsem i vyměnit plastový lem. Ten mi ale Dudík podal do ruky nějaký oďobaný, tak jsem mu ho tam s díkem rovnou zanechal a s odstupem se zastavil pro bezvadný. To už ale bylo po montáži, takže mi leží v koutě a čeká až na nový blatník . Samozřejmě to bylo všechno na mrak, první mi zůstala v ruce odhnilá objímka už když jsem tam začal hrabat pro tu odvzdušňovací trubku. Tak jsem neváhal a koupil to vše s nádrží při jednom.
Přes Tišnov do jč samozřejmě jezdím, nejsem blázen, abych jezdil přes Brno . Po Brně se i tak najezdím až až. Horší, že s tím mým ježděním je to všelijaký, povětšinou je to v nekřesťanskou hodinu, nebo přinejmenším v režimu vlaštovka - seru v letu. Ale jo, na podzim jsem se po Tišnovsku i jen tak toulal, než jsem si tam zmrzačil pacičku .
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Nádrž - výměna, úpravy
Jo nádrž.... asi tak 10 let mi po natankování plný odkape předbytek nafty pod auto. Ale mimino si po jídle taky musí odkrknout. Takže tankuju do plný vždy s rozmyslem. Bud plnou a ujet 100 kiláků v kuse a nebo dojet do garáže či někam na trávu kde nevadí trocha hnojiva.
T3 Lucinka