Pískal

Odpovědět
puchyyla
Příspěvky: 536
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Pískal

Příspěvek od puchyyla » úte 14. led 2025 19:30:42

Tak to já v bydlibusu naftu vozit odmítám. V nouzi spoléhám na zdarmovní dovoz v rámci asistence. Nicméně návrat z Branova byl tak nadoraz, že jsem zaparkoval auto trochu našikmo a už jsem ho nenastartoval :lol: . Tu rafiku tachometru jsem už cca od Bíteše držel nahoře očima, takže když jsem začal točit motorem bez reakce, bylo mi to hnedle jasný. Vyrazil jsem rovnou do garáže pro kanystr a poslal jsem tam startovacích 5 litříků. No jo, hold bufík, dálnice a spěch není dobrá kombinace pro stav paliva v nádrži :roll: .

Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 301
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Pískal

Příspěvek od martin_100 » stř 15. led 2025 12:26:04

Hele a víš že jsou podél cest takový divný barevný domky s velikou pergolou a nápisama. Tam maj nafty tolik, že jí dokonce i prodávaj. Teda tady v civilizaci to máme. Jak jste na tom vy orientálci netušim :twisted:
T3 Lucinka

mhepp
Příspěvky: 158
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp » stř 15. led 2025 19:17:49

To sice jo, ale my jsme zmlsaní... Nám biosračky nešmakují a krmítka s čistou naftou nejsou tak obvyklá ;) (Reálně, vždy, když jsem u nás natankoval eurosračkonaftu, tak jsem z toho měl problémy. I na dovolené to znamená měnit filtr dříve než obvykle.)

On ten plný kanystr už mockrát pomohl nejen mě...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

puchyyla
Příspěvky: 536
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Pískal

Příspěvek od puchyyla » stř 15. led 2025 20:09:44

martin_100 píše:
stř 15. led 2025 12:26:04
Hele a víš že jsou podél cest takový divný barevný domky s velikou pergolou a nápisama. Tam maj nafty tolik, že jí dokonce i prodávaj. Teda tady v civilizaci to máme. Jak jste na tom vy orientálci netušim :twisted:
Fakt? Tak to máte dobrý! To my tady musíme čekat, než přijedou Hassan s Yusufem a otevřou stánek. Ale není to zas tak zlý, otevírají každé druhé úterý po úplňku od šesti do půl sedmé 8-) .
Obrázek

Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 301
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Pískal

Příspěvek od martin_100 » stř 15. led 2025 20:15:06

Biosračky... kdysi jsem měl fakt mizernej plat ale dost stravenek tak jsem jezdil na řepku a slunečnici podle toho co bylo zrovna v akci. Problémy jsem nepocítil. Jen když padla teplota pod 10 stupňů tak to hůř chytalo.
T3 Lucinka

mhepp
Příspěvky: 158
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp » čtv 16. led 2025 0:53:41

Toto období mám již za sebou. Rozpuštěné hadičky, zalepené vstřiky, neustále měněný filtr...

Kdykoliv naliju biosračku, tak řeším problémy.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 208
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Pískal

Příspěvek od venca101 » čtv 16. led 2025 11:40:57

mhepp píše:
čtv 16. led 2025 0:53:41
Toto období mám již za sebou. Rozpuštěné hadičky, zalepené vstřiky, neustále měněný filtr...

Kdykoliv naliju biosračku, tak řeším problémy.
To mě překvapuje, Michale. Já jsem špatnou kvalitu nafty nezaznamenal. Možná je to otázka víry. Kdo věří, že mu problémy způsobuje špatné palivo, tak se mu tak děje...
U komína jezdím k benzínce, která je nejblíž mého bydliště a na dovolenkách u benzínek, který se mně zdají za rozumnou cenu. Vždy beru z normálního stojanu s motorovou naftou, žádná prémiová paliva apod. Auto více stojí než jezdí a palivový filtr jsem měnil loni, protože se mně zdálo, že po 12 letech jej radši preventivně vyměním. Startování bez problému a hadičky jsem nikdy neměnil, protože jsou pořád dobré.

puchyyla
Příspěvky: 536
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Pískal

Příspěvek od puchyyla » pát 17. led 2025 7:01:40

Souhlasím s Vencou, též jsem s naftou neměl nikdy problém. A to jsem kdysi se žánpjérem s motorem XUD9 (1.9D velmi podobné konstrukce) jezdil i SMN30. Pouze mi jednou zmrzla nafta v čerpadle. To bylo výjimečně v Brně asi -15°C a nafta byla normálně zimní z benzínky. Odpoledne, po návratu v rachoty bídou, jsem čerpadlu dal oteplovací kůru rychlovarnou konvicí a motor jsem nastartoval. Jedinou vadu na kráse to mělo tu, že mi skočil rozvoďák na klice. Takže auto rachotilo jak prase, nicméně dojel jsem s ním zvolna až do jižních čech k bráškovi, kde jsme rozvody nahodili nový a jezdilo to zase jak zamlada. Na radu starých mazáků aviatiků jsem začal přes ten týden-dva mrazů v Brně do nádrže cmrndat trochu benzínu a startoval jsem vždycky bez problémů.
Každopádně ten moderní benzín, to je jiná pohádka. Ten mě školí leckde, je to fakt svinec.

mhepp
Příspěvky: 158
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Pískal

Příspěvek od mhepp » pát 17. led 2025 12:03:55

Víteco, na předchozím busu to bylo víceméně v pohodě. Jediný rozdíl byl, že když jsem začal brát čistou naftu, tak ti koníci pod kapotou našli trochu více sil, že si toho všimla i manželka, která o změně paliva nevěděla. Z auta nebyl žádný trhač asfaltu, to ne, ale jezdilo to najednou líp.

V Pískalovi to je ale jiná pohádka. Tam jsem od začátku lil čistou naftu se třemi výjimkami:

První byla za covidu - oblíbené krmítko s čistou naftou bylo zavřené, tak jsme natankovali prémiovou naftu na benzině. Do týdne jsem našel louže nafty pod motorem - musel jsem vyměnit všechny hadičky v motorovém prostoru.

Druhá byla první velká dovolená - B & H, Černá Hora, Chorvatsko, Albánie. Cestou jsme brali na rozumných benzinkách, ale nijak jsme nehledali ultralevné a ani prémiové. Následky řeším doteď. Sloupala se mi barva v nádrži a ucpal se filtr. Foto otevřeného filtru plného šupin barvy teď nemůžu najít :( Od té doby se mi pravidelně přicpává palivové vedení.

Třetí výjimka byla druhá dovolená - Rumunsko. Palivo opět jako předchozí dovolená. Tentokrát zatím bez přímých následků, ale to je asi tím, že už se v nádrži nemá co loupat. Jen jsem při repasi čerpadla na podzim měnil i hadičky, začínaly být popraskané. Ale to s tím nemusí souviset. Dával jsem tam nouzově před rokem nějaké šunty - vizte dále.

Před rokem to přicpávaní dosáhlo takových rozměrů, že jsem mezi orig. filtr a čerpadlo nainstaloval takový ten průhledný plastový, abych mohl sledovat průtok nafty do čerpadla a při příštím incidentu jsem viděl, jak se to celé chová. Prostě prudce klesne průtok nafty a motor se začne dusit. To vše při novém filtru. A při poslední výměně před měsícem jsem filtr opět otevřel a opět byl plný šupinek barvy. Tedy, ne doslova ucpaný jako prvně, ale byly tam pořád v hojné míře. Tentokrát jsem zkusil i profouknout vedení od čerpadla do nádrže a to se zdá zatím pomohlo.

Celé to před rokem začalo tak, že při jedné cestě auto z ničeho nic začalo zdechat - dusit se do chcípnutí. Připraven na podobné chování jsem vyměnil filtr a očekával, že vyřešeno. Omyl. Ke konci jsem popojížděl doslova po metrech. Hadice v motorovém prostoru byly průchozí. Tak jsem vyložil rodinu a jal se to řešit - chtěl jsem udělat bypass nádrže - hadičky do kanystru. Takže jsem v autodílech po cestě koupil materiál včetně toho zmíněného plastového filtru. Mimochodem, to byste nevěřili, jaký je to problém sehnat v dnešní době v autoservisu hadičky v metráži. Auto jsem připravil na tento bypass, ale nechal to ještě zapojené na nádrž a vyrazil k domovu. Bác ho, ani jednou mi to nezdechlo. Příště tedy napřed profouknu vedení.

Mimochodem, na Vysočině, na které často jezdím, je celkem veliká oblast, kde je krmítek poskrovnu. A když už nějaké je, tak je otevřené ve stylu páté sudé pondělí po státním svátku od 7:30 do 8:00, pokud je úplněk.

Venco - to období... Myslel jsem tím lití kdečeho do nádrže - rostlinné oleje, MEŘO, ... U běžné nafty to tak kritické nebylo, jen na podzim dát preventivně nový filtr. My busem jezdíme denně, takže například cca 2x ročně měním olej.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Odpovědět