Pískal
Re: Pískal
Je to tak, jak píšeš. Mám tu pár čerpadel dlouho odstavených, ale po konzultaci se servisem jsem raději vzal to, co běhalo na autě (ono se s tím stejně nedalo jezdit, strašně rychle se to zavzdušňovalo - každých cca 300m jízdy pod plynem).
Každopádně, nabídli mi dvě možnosti - přetěsnit a seřídit se současným vnitřkem, to by bylo za cca 6000kč. Riziko je nižší tlak kvůli opotřebení vnitřku a určité nejistota ohledně spolehlivosti. Cituji: „Může ještě najet v pohodě 50 až 100 tisíc kilometrů.“ Druhá možnost byl kompletní repas, což znamená nová střeva. Zde je cena vyšší, dost vyšší - 15000. To je blízko toho, co jsi psal... V případě, že by to auto bylo na sváteční ježdění, tak bych je nechal jen přetěsnit. Jelikož ale máme za 4 roky s autem najeto přes 70000km, tak si říkám, že to asi fakt nechci zanedlouho řešit znovu.
Koupě repasovaného čerpadla na ebay a podobně byla taky možnost ve hře. Ale cenově by to vyšlo stejně a nemám jistotu, co, jak a kdy bylo opravováno...
S vyrezlým čerpadlem mám osobní zkušenost. Je to cca 10 let, co jsem potřeboval měnit čerpadlo na TD - prdlá těsnění. Koupil jsem čerpadlo v „super stavu, do poslední chvíle jezdilo, nasadíš a upaluješ“. Naštěstí jsem ho na auto nedal. Nebylo celé zalité naftou a vše, co bylo nad hladinou, bylo zrezlé. Jako hodně vyrezlé. Dopadlo to tak, že jsme jen vyměnili víko s tím tekoucím těsněním a zbytek šel pryč.
Každopádně, nabídli mi dvě možnosti - přetěsnit a seřídit se současným vnitřkem, to by bylo za cca 6000kč. Riziko je nižší tlak kvůli opotřebení vnitřku a určité nejistota ohledně spolehlivosti. Cituji: „Může ještě najet v pohodě 50 až 100 tisíc kilometrů.“ Druhá možnost byl kompletní repas, což znamená nová střeva. Zde je cena vyšší, dost vyšší - 15000. To je blízko toho, co jsi psal... V případě, že by to auto bylo na sváteční ježdění, tak bych je nechal jen přetěsnit. Jelikož ale máme za 4 roky s autem najeto přes 70000km, tak si říkám, že to asi fakt nechci zanedlouho řešit znovu.
Koupě repasovaného čerpadla na ebay a podobně byla taky možnost ve hře. Ale cenově by to vyšlo stejně a nemám jistotu, co, jak a kdy bylo opravováno...
S vyrezlým čerpadlem mám osobní zkušenost. Je to cca 10 let, co jsem potřeboval měnit čerpadlo na TD - prdlá těsnění. Koupil jsem čerpadlo v „super stavu, do poslední chvíle jezdilo, nasadíš a upaluješ“. Naštěstí jsem ho na auto nedal. Nebylo celé zalité naftou a vše, co bylo nad hladinou, bylo zrezlé. Jako hodně vyrezlé. Dopadlo to tak, že jsme jen vyměnili víko s tím tekoucím těsněním a zbytek šel pryč.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Tak si užívám radostí života se starým autem.
To, že jsem rozvody a čerpadlo nastavoval asi pětkrát, než se mi to povedlo, to (raději) pominu. Netuším, v čem jsem dělal chybu, ale prostě se mi nedařilo nastavit čerpadlo tak, aby měl motor slušný (vůbec nějaký) chod. (Taky tu nechci být za blbce ) To už je každopádně hotovo. Motor vrní dle možností hezky a zatím se tím více nehodlám zabývat.
Včera jsem hrdě dotáhl poslední šroubek, uklidil vercajk, zavřel motor, utřel si ruce a šel auto projet. Huhů! Sednu do auta, šlápnu na spojku a... jde moc lehce, brzdovka v nádržce nikde, asi jsem na něco zapomněl... Nezapomněl. Vzadu protekl spojkový váleček. Jen je škoda, že jsem na to přišel až po prolití piksle brzdovky při snaze o odvzdušnění. Huhů . Alespoň už vím, že ta louže pod autem nebyla rozlitá nafta.
Vyměnit spojkový váleček není až takový problém - mám rezervní připravený k akci - vždyť to jsou jen tři šrouby. Dva drží váleček na místě a třetí drží hadici. A ten drží a drží a nepustí a nepustí. Budu muset vytáhnout startér, abych se tam lépe dostal. Achjo. Jako bonus jsem někde zašantročil manžetu, takže jsem objednal opravnou sadu. A když trubka nepovolí, tak váleček jen přetěsním. To lze s válečkem na autě (mám s tím osobní zkušenost).
To, že jsem rozvody a čerpadlo nastavoval asi pětkrát, než se mi to povedlo, to (raději) pominu. Netuším, v čem jsem dělal chybu, ale prostě se mi nedařilo nastavit čerpadlo tak, aby měl motor slušný (vůbec nějaký) chod. (Taky tu nechci být za blbce ) To už je každopádně hotovo. Motor vrní dle možností hezky a zatím se tím více nehodlám zabývat.
Včera jsem hrdě dotáhl poslední šroubek, uklidil vercajk, zavřel motor, utřel si ruce a šel auto projet. Huhů! Sednu do auta, šlápnu na spojku a... jde moc lehce, brzdovka v nádržce nikde, asi jsem na něco zapomněl... Nezapomněl. Vzadu protekl spojkový váleček. Jen je škoda, že jsem na to přišel až po prolití piksle brzdovky při snaze o odvzdušnění. Huhů . Alespoň už vím, že ta louže pod autem nebyla rozlitá nafta.
Vyměnit spojkový váleček není až takový problém - mám rezervní připravený k akci - vždyť to jsou jen tři šrouby. Dva drží váleček na místě a třetí drží hadici. A ten drží a drží a nepustí a nepustí. Budu muset vytáhnout startér, abych se tam lépe dostal. Achjo. Jako bonus jsem někde zašantročil manžetu, takže jsem objednal opravnou sadu. A když trubka nepovolí, tak váleček jen přetěsním. To lze s válečkem na autě (mám s tím osobní zkušenost).
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Tak šup šup, ať to stihneš na Branov
Re: Pískal
Bránov... ten, co je za měsíc? Já mám jiné termíny na krku! Koncem týdne vracím půjčené auto (Aha, on už je konec týdne!). A žena už má taky po termínu.
Každopádně, spojkový váleček vyměněn - koupil jsem si klíč - takové to šestihranné, proříznuté očko (originálně je tam 12). Vždy jsem se s tím babral se startérem na autě, ale z vrchu je houby přístup hlavně na povolení trubky. Tak jsem ho vytáhl (ten startér) a mohl se o klíč opřít - dost to pomohlo, člověk se může o klíč opřít svojí vahou. Zítra bude manžeta, tak to rovnou poskládám. Snad to bude pro tentokrát vše a už budu zase jezdit.
Každopádně, spojkový váleček vyměněn - koupil jsem si klíč - takové to šestihranné, proříznuté očko (originálně je tam 12). Vždy jsem se s tím babral se startérem na autě, ale z vrchu je houby přístup hlavně na povolení trubky. Tak jsem ho vytáhl (ten startér) a mohl se o klíč opřít - dost to pomohlo, člověk se může o klíč opřít svojí vahou. Zítra bude manžeta, tak to rovnou poskládám. Snad to bude pro tentokrát vše a už budu zase jezdit.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Jo, takovej ten nějakej, na kterej zatím stále plánuju jet, jsem měl na mysli.
Re: Pískal
Jupí, zpátky na silnici. Dneska dokončena hydraulika spojky - manžeta na třmen, odvzdušněno a vyzkoušeno.
Auto zase jezdí. Ale s malou výhradou. Při jízdě rychlostí cca 80km/h si to někde přisává vzduch do nafty, takže je potřeba na chvíli pustit nohu z plynu. Je to otravné, musím na to přijít. Rychlost znamená plný plyn a vyšší otáčky motoru. Projevuje se to jako cukání, jako kdyby mi někdo na chvíli pověsil náklad na tažné.
Auto zase jezdí. Ale s malou výhradou. Při jízdě rychlostí cca 80km/h si to někde přisává vzduch do nafty, takže je potřeba na chvíli pustit nohu z plynu. Je to otravné, musím na to přijít. Rychlost znamená plný plyn a vyšší otáčky motoru. Projevuje se to jako cukání, jako kdyby mi někdo na chvíli pověsil náklad na tažné.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Pískal
To je bezpečnostní prvek evropský uhnie abys nejezdil nebezpecně rychle.
Naposledy upravil(a) martin_100 dne ned 20. říj 2024 6:35:55, celkem upraveno 1 x.
T3 Lucinka
Re: Pískal
Tak hrozný to zase není, byl to jen přicpaný palivový filtr...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Tak ještě jeden bonus... Dneska mi shořel startér - ten kablík mezi spínacím magnetem a samotným motorem. Ještěže jsem měl náhradní.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...