Půčovic Žolík
Re: Půčovic Žolík
Pěkný...
Re: Půčovic Žolík
Altík navrácen a otestován. Zdá se že nabíjí (měřeno), ovšem zlobí nejspíš ještě regler. Trochu poblikává kontrolka a občas vyskočí úplně. Pak je třeba chcípnout a natočit to znovu, aby to zase začalo dobíjet. Regler je přitom na omak dost horkej. Asi očištění bylo to poslední, co ho v životě potkalo. Nicméně už vozím v kufru novej, tak snad to tím bude vyřešeno zcela.
Kola a plechy jsem již též vyzvedl v odlakovně a přestěhoval do lakovny. Tam by to mělo být snad už rychlé.
Na elektrice jsem vcelku pokročil. Vyrobil jsem novou elektrárnu na B sloupku, ale vzhledem k nárůstu velikosti jsem ji musel šoupnout dovnitř dřezové skříňky. Jinak bych ji musel místo na sloupek přidělat na bok skříňky a přišlo mi, že by to tam byla příliš opičárna a taky trochu na ráně. Původní pojistkové pouzdro bylo, přesně jak jsem čekal, vypáleno na nýtkách propoje přívodu. Proto se to celé neustále tak škvařilo. K nové pojistkovce jsem natáhl poctivé přívody lankem CYA 10mm2. Nově jsem napojil původní přívod bufíku lanko 4mm2 a přívod Westfálkové vestavby lanko 2,5mm2. Nově jsem přidal CYA 2,5mm2 na přívod nové autozásuvky ve ventilační mřížce za lednicí se samostatným jištěním 20A a CYA 1,5mm2 přívod nové DIN zásuvky tamtéž s jištěním 15A. Dále pak přívod CYA 1,5mm2 k nové USB nabíječce s voltmetrem místo popelníku vedle ovládání bufíku s jištěním 10A a nakonec CYA 0,75mm2 (stylově žlutý ) pro napájení plynového detektoru s alarmem, jištěno 1A. Původní nepotřebné přívody a klemy od baterky jsem z kabeláže vypreparoval a celé nacpal do nové bužírky společně.
Pod původní kempovací baterkou jsem objevil další nemilé překvapení. Někdy v minulosti se asi některá z baterek rozhodla prasknout nebo vypěnit a tak pod baterkou byl kopec sirnaté soli a rzi. No jakš takš jsem to v rámci možností vypucoval a natřel suříkem. Testování elektroinstalace tedy bylo spíš takové provizorní, protože baterka nešla dát na flek. I tak jsem ale vcelku spokojen, jak se to podařilo.
vypálený původní pojistkový blok: nový pojistkový blok: provizorní připojení nové baterky a suříkem napatlaný kastlík:
Kola a plechy jsem již též vyzvedl v odlakovně a přestěhoval do lakovny. Tam by to mělo být snad už rychlé.
Na elektrice jsem vcelku pokročil. Vyrobil jsem novou elektrárnu na B sloupku, ale vzhledem k nárůstu velikosti jsem ji musel šoupnout dovnitř dřezové skříňky. Jinak bych ji musel místo na sloupek přidělat na bok skříňky a přišlo mi, že by to tam byla příliš opičárna a taky trochu na ráně. Původní pojistkové pouzdro bylo, přesně jak jsem čekal, vypáleno na nýtkách propoje přívodu. Proto se to celé neustále tak škvařilo. K nové pojistkovce jsem natáhl poctivé přívody lankem CYA 10mm2. Nově jsem napojil původní přívod bufíku lanko 4mm2 a přívod Westfálkové vestavby lanko 2,5mm2. Nově jsem přidal CYA 2,5mm2 na přívod nové autozásuvky ve ventilační mřížce za lednicí se samostatným jištěním 20A a CYA 1,5mm2 přívod nové DIN zásuvky tamtéž s jištěním 15A. Dále pak přívod CYA 1,5mm2 k nové USB nabíječce s voltmetrem místo popelníku vedle ovládání bufíku s jištěním 10A a nakonec CYA 0,75mm2 (stylově žlutý ) pro napájení plynového detektoru s alarmem, jištěno 1A. Původní nepotřebné přívody a klemy od baterky jsem z kabeláže vypreparoval a celé nacpal do nové bužírky společně.
Pod původní kempovací baterkou jsem objevil další nemilé překvapení. Někdy v minulosti se asi některá z baterek rozhodla prasknout nebo vypěnit a tak pod baterkou byl kopec sirnaté soli a rzi. No jakš takš jsem to v rámci možností vypucoval a natřel suříkem. Testování elektroinstalace tedy bylo spíš takové provizorní, protože baterka nešla dát na flek. I tak jsem ale vcelku spokojen, jak se to podařilo.
vypálený původní pojistkový blok: nový pojistkový blok: provizorní připojení nové baterky a suříkem napatlaný kastlík:
Re: Půčovic Žolík
přichystané přívody pro nové zásuvky za lednicí:
Re: Půčovic Žolík
Dobře on...
Ať to vrčí, Merlin
Ať to vrčí, Merlin
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Půčovic Žolík
Zdarec vespolek,
díly vyzvednuty z lakovny a myslím, že se zadařilo. Pro hnídopichy jsem nakonec přihodil i upravenou nerez mřížku za lednici s přidanýma zásuvkama 12V. Výsledný stav kol se mi natolik zalíbil, že mi bylo líto na to nasadit poklice. Tak jsem se na ně vyprdnul a nechal to pěkně "načural".
díly vyzvednuty z lakovny a myslím, že se zadařilo. Pro hnídopichy jsem nakonec přihodil i upravenou nerez mřížku za lednici s přidanýma zásuvkama 12V. Výsledný stav kol se mi natolik zalíbil, že mi bylo líto na to nasadit poklice. Tak jsem se na ně vyprdnul a nechal to pěkně "načural".
Re: Půčovic Žolík
výdech bufíku z lavice:
mřížka lednice spodní:
mřížky lednice boční a horní:
Re: Půčovic Žolík
připojení nových přívodů z kempovací baterky k nové pojistkové rozvodnici:
Re: Půčovic Žolík
Stejně jako Merlin jsem letos poprvé vyjel o měsíc dřív než vloni. A hned pěkně zostra na školní sraz do Písku, krásných 223km. Bohužel Žolda to viděl asi jenom na půlku, tedy na 113 km . Kousek za Jihlavou na silnici II/602 rána jak s děla zezadu od motoru. Tak nějak setrvačností jsem doplachtil do Hubenova, kde jsem to zapíchnul a šel se podívat. Naštěstí se neodehrálo žádné drama. Rozlítnul se mi klíňák z klikovky na Wasserpumpu. Pumpa s alternátorem zůstala pěkně spřažená a točila se zcela lehce a hladce.
Náhradní řemen u sebe nemaje, jsem se jal po něm shánět. Bohužel nejbližší a nejdřívější řemen v Havlíčkově Brodě druhý den ráno. To mě přivedlo na myšlenku v Hubenově pěkně zakempit a ráno pořešit. Když teplota motoru lehce spadla, provedl jsem zkoušku provozu na "akumulační chlazení s podporou elektrického přídavného čerpadla". No popravdě to nebyl nejlepší nápad. Dal jsem nějakých 600m a z motoru začalo být slyšet bublání. Těch 600m z Hubenova mě přivedlo na pěkně zasr. místo na hospodářském sjezdu bezprostředně vedle silnice, kde se mnou houpaly kolem se prohánějící kamiony. Tam mě mimochodem za mocného přátelského potroubení objel i někdo s béžovou T3. Na pozdrav mě protroubil, ale zastavit se a optat "jak se vejde", to už né. Asi spěchal a bál se, že když zastaví, zadřu ho tam na hodiny .
Nehostinnost místa, hec na mě čekajících přátel a bradra na telefonu mě přiměly přověřit asistenční služby. Zjištěný odtah do 200km kamkoliv po ČR mi začal připadat silně hratelný, stačilo jen rozseknout Nerudovskou otázku "kam s ním". Život je výzva a tak po ujištění bradra, že mě v sobotu zachrání dovozem řemenu z Č.B., a exspolužáků, že noc bude dlouhá, jsem nám s Žojdou objednal odvoz do Písku. Borec přijel dobrej, Žolda se mu líbil, v autě jsme trochu splkli a lehce po 22. hodině jsem Žoldu po složení doparkoval na flek na parkálu na nábřeží Otavy u Kozlovny a šel vyhledat kluci .
Jedeeem!: Ranní probuzení na nábřeží poblíž starého mostu: Chvíli před desátou mi bráška dovezl dva podobné rozměry řemenů z Agrozetu z ČB. No popravdě jsme to úplně neodhadli s přepočtem La a Li délek a 10mm řemen byl ukrutně krátkej, že seděl na šroubech a na 13mm řemen, který se jevil trošku delší, jsme museli přidat ke všem podložkám kladky ještě 2 kusy pérových podložek 8mm. Ty jsem naštěstí měl s sebou, neb jsem se stejně chtěl dopo zastavit za bráškou vyměnit bandasku WG na turbu a nahradit svod výfuku s katíkem za prostou trubku s vlnovcem a obnovit umrdlané montážní silentbloky výfukového tlumiče. Po chvilce trápení 13mm řemen nasazen a já se vydal na cestu na jih. Cestou jsem se ještě stavil v Agrozetu pro další možné adepty na pasující klínový řemen. Nakonec suma sumárum, kdyby někdo potřeboval nasadit průmyslový řemen místo auťákovýho, tak pasující rozměr, alespoň od Rubeny, je 10x600Li-620Lw nebo silnější, výrazně festovnější 13x630Li-660Lw. Řemen 10x625La-612Lw je úplně mimo a 13x600Li-630Lw je nutno silně připodložit kladku, nám to vyšlo akorát na ty dvě pérovky nebo 3 normál podložky, což je dost drbanice tam nasadit.
Nehostinnost místa, hec na mě čekajících přátel a bradra na telefonu mě přiměly přověřit asistenční služby. Zjištěný odtah do 200km kamkoliv po ČR mi začal připadat silně hratelný, stačilo jen rozseknout Nerudovskou otázku "kam s ním". Život je výzva a tak po ujištění bradra, že mě v sobotu zachrání dovozem řemenu z Č.B., a exspolužáků, že noc bude dlouhá, jsem nám s Žojdou objednal odvoz do Písku. Borec přijel dobrej, Žolda se mu líbil, v autě jsme trochu splkli a lehce po 22. hodině jsem Žoldu po složení doparkoval na flek na parkálu na nábřeží Otavy u Kozlovny a šel vyhledat kluci .
Jedeeem!: Ranní probuzení na nábřeží poblíž starého mostu: Chvíli před desátou mi bráška dovezl dva podobné rozměry řemenů z Agrozetu z ČB. No popravdě jsme to úplně neodhadli s přepočtem La a Li délek a 10mm řemen byl ukrutně krátkej, že seděl na šroubech a na 13mm řemen, který se jevil trošku delší, jsme museli přidat ke všem podložkám kladky ještě 2 kusy pérových podložek 8mm. Ty jsem naštěstí měl s sebou, neb jsem se stejně chtěl dopo zastavit za bráškou vyměnit bandasku WG na turbu a nahradit svod výfuku s katíkem za prostou trubku s vlnovcem a obnovit umrdlané montážní silentbloky výfukového tlumiče. Po chvilce trápení 13mm řemen nasazen a já se vydal na cestu na jih. Cestou jsem se ještě stavil v Agrozetu pro další možné adepty na pasující klínový řemen. Nakonec suma sumárum, kdyby někdo potřeboval nasadit průmyslový řemen místo auťákovýho, tak pasující rozměr, alespoň od Rubeny, je 10x600Li-620Lw nebo silnější, výrazně festovnější 13x630Li-660Lw. Řemen 10x625La-612Lw je úplně mimo a 13x600Li-630Lw je nutno silně připodložit kladku, nám to vyšlo akorát na ty dvě pérovky nebo 3 normál podložky, což je dost drbanice tam nasadit.
Re: Půčovic Žolík
Provizorně nasazený řemen 13x600Li-630Lw:
Nový nerez svod s vlnovcem:
S provizorním řemenem jsem dal v pohodě 80km na jih, kde jsem čistě pro jistotu přehodil na ten 10x600Li-620Lw. Demontáž turbíny jsem svěřil zkušenějším. Bráška si s tím řádně užil. Zarezlé štefty musel nakonec usekat sbíječkou a pak absolvoval asi 3 hodinovou onanii s vytažením zbytků včetně šroubků bandasky WG. Navařování COčkem nepomohlo, nakonec zabralo až několikeré brutální vyhřátí zbytků závitů TIGem v podstatě na hranici slití šroubu a litinového bloku výfukové části turba. Tou pozitivní zprávou na tom bylo, že vrtulka turba je bez vůle a odporu. Horší už to bylo s WG. Tam jsme po demontáži našli ventil sedící na takové kovové pecce a okolo ní vypálenou dosedací plochu ventilu. Tak nějak jsme to zabrousili a zalapovali na stojanové vrtačce za pomoci vypreparovaného ventilu ze staré WG bandasky, která se nakonec projevila, jako nejspíše funkční. Po složení se vetil WG tvářil těsnící. Ověřeno jednoduchými metodami - obtiskem dosednutí a ucpáním hlavního výkufového kanálu s fouknutím vzduchu a pohmatem a poslechem v kanálu WG. Naházeli jsme to na auto včetně nového svodu a nové spodní, odtokové, mazací trubkohadice turba. Nalil jsem novej olej, naházel tam šusplechy a vejfuk a se tmou vyrazil zpátky dom. Celých bezmála 200km Žolda sekal latinu. Po opravě WG je cítit znatelně rychlejší nástup zátahu a nechá se provozovat v nižších otáčkách. Předtím měl při podtočení tendence jakoby houpat, to teď nedělá. Navíc se teď umí po rovině i do velmi mírného kopečka posbírat z obecní 50-ky při zařazené pětce bez podřazování na čtyřku. To předtím neuměl. Těch 50 si na pětku brblal, ale na konci obce jsem musel hodit za 4 a rozpumpovat ho. Netuším, zda více zabralo zalapování WG, nebo vyhození katíku, ale je to rozhodně nemalý krok vpřed. Abych ho ale nepřechválil, tak co se naopak nepovedlo, je zdvihnout ten plnící tlak turba. Tam to zůstalo čím dál stejné, maximálně se to zlepšilo jen úplně nepatrně. Stále to tlačí pouze nějakých 0,4 možná 0,45 bar. Tak budu asi pátrat dál. Buď to ještě někde bude ucházet, nebo se to nenadechne na naftě. Na té naftě mi přijde pouze nepravděpodobné to, že by se tam minimálně projevilo zatěsnění WG. Nedostatečný expanzní tlak spalin by dle mého názoru s netěsnícím (nebo hůře těsnícím než nyní, netvrdím, že teď 100% těsní) WG prostě měl dělat menší plnící tlak turba. To mě spíš vede k myšlence, že tam ten vzduch je a někudy mi zdrhá. No asi se budu muset nechat od někoho svézt s uchem u motoru nebo to zkusím nějak nafouknout kompresorem.Nový nerez svod s vlnovcem:
Re: Půčovic Žolík
Ahoj Půčo!
No paráda... myslím, že jsi zrovna složil něco jako maturitu. Zkrátka a dobře, plně Ti náleží nálepka místního bloggera a je super, že neleníš a vše sepíšeš. Jsem rád, že Tě busík i přes své vrtochy stále drží a nezlomil jsi nad ním hůl. Takže hodně štěstí s turbem a pěkně užívej...
Ať to vrčí, Merlin.
No paráda... myslím, že jsi zrovna složil něco jako maturitu. Zkrátka a dobře, plně Ti náleží nálepka místního bloggera a je super, že neleníš a vše sepíšeš. Jsem rád, že Tě busík i přes své vrtochy stále drží a nezlomil jsi nad ním hůl. Takže hodně štěstí s turbem a pěkně užívej...
Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com