...a navíc CS nemá ještě ostřiky pístů, tudíž je k tomu nevhodný, písty se zespodu nechladí olejem rozprašovaným z trysky. To už je lepší oturbit 1,7 (KY), ta to má a je to prošlapaná cestička. Tam je to pak jak psal Ruda... vana, turbo, paroží, filtrbox, odtok oleje do vany, domeček olej filtru z TD motoru kvůli přívodu oleje do turba, noha k turbu, jiný čerpadlo s přidavačem z TD, vačka z TD, nebo rovnou celá hlava a na závěr vejfuck...
Pic, Merlin.
Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Díky za názory, na turbení se teda vykašlu. Včera jsem diagnostikoval vysokou provozní teplotu vody, tlakování chladící kapaliny - když s nakoplým motorem otevřu nádobku, tak z ní vyvěrá silně napěněná kapalina a taky se kapalina ztrácí. Buď to bude "jen" těsnění pod hlavou nebo v horším případě prasklá hlava. Není čas laborovat a renovovat hlavu, tak půjde motor ven a dám tam dočasně na dlouhou dobu holej 1.6D.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Další relativně levná alternativa je 1.9D z Felicie. Jsou to levné a neutahané motory. Mají ostřik pístů a pokud Ti leží 1.6TD vedle, tak můžeš mít i 1.9TD, co je k nerozeznání od 1.6TD. Jen 1.9TD jse trochu línější, co se otáček týče.
S 1.7TD jsem jezdil hezkých pár let, byl to super motor. Vačku jsem ale neměnil, i když naprosto netuším, jaká tam vlastně je, protože hlava je určitě z nějaké 1.9 - jsou stejné s nejstaršími 1.9, liší se jen víkem - 3 šrouby versus 8.
S 1.7TD jsem jezdil hezkých pár let, byl to super motor. Vačku jsem ale neměnil, i když naprosto netuším, jaká tam vlastně je, protože hlava je určitě z nějaké 1.9 - jsou stejné s nejstaršími 1.9, liší se jen víkem - 3 šrouby versus 8.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Tak jsem dočasně na dlouhou dobu pořídil zánovní holej 1.6D a už mešká v autě. Je to teda Lenoch plazivý, ale z bodu A do bodu B mě dostane a to je hlavní. Mám ale pár postřehů, který ještě potřebuju doladit a poradit.
Novej motor ukazuje vyšší hodnotu teploty vody než je pro mě standartem, vždycky byla rafička budíku v polovině stupnice - v zákrytu s kontrolkou. Nyní mně po zahřátí ukazuje 2/3 až 3/4 stupnice. Na motoru jsou nová čidla značky Topran, které považuji za sračkoidní a chci je vyměnit za jiná. Otázka zní: "Můžou mít čidla (i když nová) vliv na ukazatel teploty? Dále jsem měnil celou přístrojovku a budíky jsem nechal jak jsem koupil.
Nemůže být problém i v ukazateli teploty? Mám vyměnit i budík teploty za původní?
A nebo jsem jen paranoik a hodnoty teploty vody jsou v "normě"?
Díky za postřehy...
Novej motor ukazuje vyšší hodnotu teploty vody než je pro mě standartem, vždycky byla rafička budíku v polovině stupnice - v zákrytu s kontrolkou. Nyní mně po zahřátí ukazuje 2/3 až 3/4 stupnice. Na motoru jsou nová čidla značky Topran, které považuji za sračkoidní a chci je vyměnit za jiná. Otázka zní: "Můžou mít čidla (i když nová) vliv na ukazatel teploty? Dále jsem měnil celou přístrojovku a budíky jsem nechal jak jsem koupil.
Nemůže být problém i v ukazateli teploty? Mám vyměnit i budík teploty za původní?
A nebo jsem jen paranoik a hodnoty teploty vody jsou v "normě"?
Díky za postřehy...
- Přílohy
-
- motor.jpg (68.33 KiB) Zobrazeno 3006 x
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Zdar Venco,
začal bych těma čidlama. Topran je sice levnej, ale nikdy mi od něj nic nefungovalo. Měl jsem od nich pár dílů, který jsem vozil na cesty jako rezervu a většina už je v popelnici.
začal bych těma čidlama. Topran je sice levnej, ale nikdy mi od něj nic nefungovalo. Měl jsem od nich pár dílů, který jsem vozil na cesty jako rezervu a většina už je v popelnici.
T3 syncro 1,9 mTDi
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Může to bejt čidlamami. Taky mi jedno odešlo a neukazoval budík ani nespínala sahara. Pak sem to měnil a od tý doby mi zas ručička ukazuje málo. Předtim byla normál teplota na diodě a za diodou kousek už spínala sahara. Teď mam, normál teplotu ve "studenym" a mezi studenym a diodou cca v půlce spíná sahara. Naučil sem se s tim žít.
T3 Lucinka
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Tak jsem koupil čidla značky SWAG made in Germany a stav je nepatrně lepší. Už to leze max do dvou třetin stupnice a jen občas např. při zdolávání dlouhého kopce apod. Takže jsem se rozhodl se s tím naučit žít, neboť vše ostatní zdá se být v pořádku. Hadice jsou měkký, vody dostatek, chladič topí/ chladí. Budík teploty vody nechám zatím tak jak je, po peripetiích s tištěným spojem v kapličce se mně nechce na to hrabat.