Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 798
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Merlin » stř 29. črc 2020 20:14:41

...a navíc CS nemá ještě ostřiky pístů, tudíž je k tomu nevhodný, písty se zespodu nechladí olejem rozprašovaným z trysky. To už je lepší oturbit 1,7 (KY), ta to má a je to prošlapaná cestička. Tam je to pak jak psal Ruda... vana, turbo, paroží, filtrbox, odtok oleje do vany, domeček olej filtru z TD motoru kvůli přívodu oleje do turba, noha k turbu, jiný čerpadlo s přidavačem z TD, vačka z TD, nebo rovnou celá hlava a na závěr vejfuck...

Pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 206
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od venca101 » čtv 30. črc 2020 7:57:48

Díky za názory, na turbení se teda vykašlu. Včera jsem diagnostikoval vysokou provozní teplotu vody, tlakování chladící kapaliny - když s nakoplým motorem otevřu nádobku, tak z ní vyvěrá silně napěněná kapalina a taky se kapalina ztrácí. Buď to bude "jen" těsnění pod hlavou nebo v horším případě prasklá hlava. Není čas laborovat a renovovat hlavu, tak půjde motor ven a dám tam dočasně na dlouhou dobu holej 1.6D.

mhepp
Příspěvky: 151
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od mhepp » čtv 30. črc 2020 10:16:25

Další relativně levná alternativa je 1.9D z Felicie. Jsou to levné a neutahané motory. Mají ostřik pístů a pokud Ti leží 1.6TD vedle, tak můžeš mít i 1.9TD, co je k nerozeznání od 1.6TD. Jen 1.9TD jse trochu línější, co se otáček týče.

S 1.7TD jsem jezdil hezkých pár let, byl to super motor. Vačku jsem ale neměnil, i když naprosto netuším, jaká tam vlastně je, protože hlava je určitě z nějaké 1.9 - jsou stejné s nejstaršími 1.9, liší se jen víkem - 3 šrouby versus 8.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 206
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od venca101 » pát 14. srp 2020 8:46:25

Tak jsem dočasně na dlouhou dobu pořídil zánovní holej 1.6D a už mešká v autě. Je to teda Lenoch plazivý, ale z bodu A do bodu B mě dostane a to je hlavní. Mám ale pár postřehů, který ještě potřebuju doladit a poradit.

Novej motor ukazuje vyšší hodnotu teploty vody než je pro mě standartem, vždycky byla rafička budíku v polovině stupnice - v zákrytu s kontrolkou. Nyní mně po zahřátí ukazuje 2/3 až 3/4 stupnice. Na motoru jsou nová čidla značky Topran, které považuji za sračkoidní a chci je vyměnit za jiná. Otázka zní: "Můžou mít čidla (i když nová) vliv na ukazatel teploty? Dále jsem měnil celou přístrojovku a budíky jsem nechal jak jsem koupil.
Nemůže být problém i v ukazateli teploty? Mám vyměnit i budík teploty za původní?

A nebo jsem jen paranoik a hodnoty teploty vody jsou v "normě"?

Díky za postřehy...
kontrolka.jpg
kontrolka.jpg (35.82 KiB) Zobrazeno 3004 x
Přílohy
motor.jpg
motor.jpg (68.33 KiB) Zobrazeno 3004 x

Bedřich
Příspěvky: 121
Registrován: pon 01. čer 2015 10:35:21
Bydliště: Brno

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Bedřich » pát 14. srp 2020 9:51:13

Zdar Venco,
začal bych těma čidlama. Topran je sice levnej, ale nikdy mi od něj nic nefungovalo. Měl jsem od nich pár dílů, který jsem vozil na cesty jako rezervu a většina už je v popelnici.
T3 syncro 1,9 mTDi

Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 293
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od martin_100 » ned 16. srp 2020 21:19:36

Může to bejt čidlamami. Taky mi jedno odešlo a neukazoval budík ani nespínala sahara. Pak sem to měnil a od tý doby mi zas ručička ukazuje málo. Předtim byla normál teplota na diodě a za diodou kousek už spínala sahara. Teď mam, normál teplotu ve "studenym" a mezi studenym a diodou cca v půlce spíná sahara. Naučil sem se s tim žít.
T3 Lucinka

Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 206
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od venca101 » stř 19. srp 2020 7:21:26

Tak jsem koupil čidla značky SWAG made in Germany a stav je nepatrně lepší. Už to leze max do dvou třetin stupnice a jen občas např. při zdolávání dlouhého kopce apod. Takže jsem se rozhodl se s tím naučit žít, neboť vše ostatní zdá se být v pořádku. Hadice jsou měkký, vody dostatek, chladič topí/ chladí. Budík teploty vody nechám zatím tak jak je, po peripetiích s tištěným spojem v kapličce se mně nechce na to hrabat.

Odpovědět