Brzdy - standardni vybava
Re: Brzdy - standardni vybava
Ahoj Fajglíne!
No vidíš, jak jsi si na to přišel sám. Popravdě jsem moc nevěděl, co by to mohlo být a pojem "žvejkání" je přeci jen dost subjektivní, tak jsem radši vyčkával, jestli neporadí povolanější.
Nicméně k tomu nastavení. Jak jsi nastavoval ručku? Jezdil jsi se zataženou ručkou na půl žerdi, aby si to sedlo...? V tomto nemám jasno, tak se ptám...
Díky, Merlin.
No vidíš, jak jsi si na to přišel sám. Popravdě jsem moc nevěděl, co by to mohlo být a pojem "žvejkání" je přeci jen dost subjektivní, tak jsem radši vyčkával, jestli neporadí povolanější.
Nicméně k tomu nastavení. Jak jsi nastavoval ručku? Jezdil jsi se zataženou ručkou na půl žerdi, aby si to sedlo...? V tomto nemám jasno, tak se ptám...
Díky, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Brzdy - standardni vybava
Je to složitější,
před cestou jsem si nechal v servisu vařit štít (u nového jsem utrhnul horní packu na péra)
no a mechanik při motáži tu stranu nevyšteloval tzn. brzdilo to hodně dole a na pakně obroušený pouze vršek.
Ručka mi brala až na posledním zoubku. (Bylo zvláštní že na cestě jsem zapomněl zataženou napůl ručku a brzdilo to nahoře, nicméně nic si po 5km nesedlo ani nehřáli kola)
Rostáhnul jsem pakny na samoštelu aby se kolo točilo a nepatrně přibržďovalo, pak druhý no a pedál dobrý brzdí nahoře a ručka bere uprostřed.
Myslím že nastavení samoštelů by se mělo dělat s uvolněnou a povolenou ručkou, rozdělení brzdného účinku vezme houpačka na lanku. pro jistotu jsem ještě zalezl pod auto zatáhl ručku a kontroloval napětí lanek, zdálo se mi to ok, tak jsem do houpačky nezasahoval.
Ty štíty dole 2x šroub jedna strana 2 otáčky a druhá 1xotáčka horní šroub 1/2x otáčka asi jsem tam neměl barvit dosedací plochy.
Servis lepší vynechat
mimo jiné ještě mi tam škubli manžetu, rozštelovali karbec, přelili motor o 1l oleje a domu sem jel na laně.
Busům zdar
Jestli někdo chce 20.10 jedeme zakempit do loukova na jez inf busobraní na fb
Fajglín
před cestou jsem si nechal v servisu vařit štít (u nového jsem utrhnul horní packu na péra)
no a mechanik při motáži tu stranu nevyšteloval tzn. brzdilo to hodně dole a na pakně obroušený pouze vršek.
Ručka mi brala až na posledním zoubku. (Bylo zvláštní že na cestě jsem zapomněl zataženou napůl ručku a brzdilo to nahoře, nicméně nic si po 5km nesedlo ani nehřáli kola)
Rostáhnul jsem pakny na samoštelu aby se kolo točilo a nepatrně přibržďovalo, pak druhý no a pedál dobrý brzdí nahoře a ručka bere uprostřed.
Myslím že nastavení samoštelů by se mělo dělat s uvolněnou a povolenou ručkou, rozdělení brzdného účinku vezme houpačka na lanku. pro jistotu jsem ještě zalezl pod auto zatáhl ručku a kontroloval napětí lanek, zdálo se mi to ok, tak jsem do houpačky nezasahoval.
Ty štíty dole 2x šroub jedna strana 2 otáčky a druhá 1xotáčka horní šroub 1/2x otáčka asi jsem tam neměl barvit dosedací plochy.
Servis lepší vynechat
mimo jiné ještě mi tam škubli manžetu, rozštelovali karbec, přelili motor o 1l oleje a domu sem jel na laně.
Busům zdar
Jestli někdo chce 20.10 jedeme zakempit do loukova na jez inf busobraní na fb
Fajglín
Re: Brzdy - standardni vybava
Zdravím, žil jsem v domění, že samostav si pakny nastaví sám, stačí mít zataženou ručku pořádně a přidupnou pedál a měl by poskočit. Nevadí mu náhodou pružina mez paknama? Není obráceně? Je šroub samostavu promazán apod? Brzdy škrundají za jízdy, pokudjei třeba lehce přituhlý pístek v prasátku. Jedna část pak brzdí a je na těsno a druhá strana se fláká a má vůli. Martin
Re: Brzdy - standardni vybava
Právě tak nějak jsem si to pamatoval, ale jist jsem si nebyl. Nicméně, když jsem dal nový pakny, tak škrtaly, i když byl samostav na minimum. Ručka ale moc neručkuje. Každopádně to před zimou prohlídnu, přeci to teď něco už najelo, tak možná bude prostor na drobný doladění.
Každopádně ať to vrčí a brzdí jen když má, Merlin.
PS: Busobraní... kdyžtak to ještě prosím pověs do akcí, ale obávám se, že to bude nabitej víkend...je i posezení na Branově
Každopádně ať to vrčí a brzdí jen když má, Merlin.
PS: Busobraní... kdyžtak to ještě prosím pověs do akcí, ale obávám se, že to bude nabitej víkend...je i posezení na Branově
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Brzdy - standardni vybava
Někdy je problém v těch spodních čepech,jsou probroušené a pakny nedokážou udělat kruh v bubnu a tak se opírají jen částečně...
Re: Brzdy - standardni vybava
Ahoj klucí koukám je to alchimie
finta s ručkou a pak to došlápnout je fakt dobrá to by mě nenapadlo, ale je to logické
Našel jsem v manuálu jak to dělají mechanici přidávám dole ...
děkuji za komenty mě to funguje.
finta s ručkou a pak to došlápnout je fakt dobrá to by mě nenapadlo, ale je to logické
Našel jsem v manuálu jak to dělají mechanici přidávám dole ...
děkuji za komenty mě to funguje.
- Přílohy
-
- IMG_2950.JPG (138.55 KiB) Zobrazeno 4501 x
-
- IMG_2949.JPG (143.73 KiB) Zobrazeno 4501 x
-
- IMG_2948.JPG (118.18 KiB) Zobrazeno 4501 x
Re: Brzdy - standardni vybava
Ahoj na 2wd jsou 2 druhy kotoučů předních brzd, ložisek víte někdo jak se to dělilo?
Re: Brzdy - standardni vybava
Rok výroby..
Re: Brzdy - standardni vybava
Jen doplním rok 1985...
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com