Co si určitě vzít sebou na cesty
Re: Co si určitě vzít sebou na cesty
Ještě
Klíňák
Víčko rozdělovače
Stahovák
Klíňák
Víčko rozdělovače
Stahovák
Re: Co si určitě vzít sebou na cesty
Ahoj kluci Praha-sibiř-Mongolsko
LP ložisko
LP rameno
jinak nic důležitého
chtělo to hodně oleje,vzducháč, a wd na ovládání plynu.
Super kára vydržela
LP ložisko
LP rameno
jinak nic důležitého
chtělo to hodně oleje,vzducháč, a wd na ovládání plynu.
Super kára vydržela
Re: Co si určitě vzít sebou na cesty
potřebovali jsme nakonec jen šroubovák, gafu a malou hrst nářadí
https://www.youtube.com/watch?v=jvmTOXyJjvg
https://www.youtube.com/watch?v=jvmTOXyJjvg
Re: Co si určitě vzít sebou na cesty
Vyrážíte autem na dovolenou k moři? Pak si určitě zkontrolujte, zdali vám v autě nic nechybí. Povinná výbava se totiž v jednotlivých zemích liší a je zbytečné riskovat někdy i pěkně mastnou pokutu.
Článek
Ačkoliv Vídeňská úmluva o silničním provozu z roku 1968 říká, že povinnou výbavu vozu určuje země, ve které je automobil registrován, důrazně doporučujeme si před cestou zjistit, co za hranicemi vyžadují a splňovat to. Je to určitě jednodušší, než se pak na místě dohadovat s policisty, kteří na to mohou mít „svůj názor“.
Povinná výbava je v evropských státech víceméně podobná, občas se ale najde nějaká ta specialitka, na kterou je dobré si dát pozor. V některých případech totiž může neznalého nebo ledabylého řidiče stát hodně peněz. Základem je mít v pořádku tu naší českou povinnou výbavu, tedy mít ve voze lékárničku, výstražný trojúhelník, reflexní vestu, náhradní pojistky, zvedák, rezervu, klíč na matice kol a náhradní žárovky.
K tomu všemu níže přikládáme seznam, čím si dovybavit auto při cestě do jednotlivých evropských států a také na co si dát pozor na jízdním kole, pokud v cílové destinaci plánujete i cyklovýlety. Při cestách s dětmi si předem také zjistěte, jaké v jednotlivých zemích platí předpisy pro přepravu osob mladších patnácti let.
Albánie
povinné je tažné lano
helmy jsou povinné pro všechny cyklisty
Bosna a Hercegovina
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
reflexní vesta povinná i pro motorkáře
helmy povinné pro všechny cyklisty
Bulharsko
povinný hasicí přístroj
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
reflexní vesta povinná i pro motorkáře
Černá Hora
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
reflexní vesta povinná i pro motorkáře
helmy povinné pro všechny cyklisty
Chorvatsko
vozidla s přívěsem musí mít 2 trojúhelníky
vozidla kategorie N musí mít hasicí přístroj
Estonsko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události za snížené viditelnosti
povinný hasicí přístroj
povinnost vozit dva zakládací klíny (špalky ze dřeva nebo umělé hmoty), aby se zabránilo možnému pohybu vozidla zaparkovaného v kopci
Finsko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události za snížené viditelnosti
helmy jsou povinné pro všechny cyklisty
Francie
povinnost mít alkoholtester ve voze
reflexní vesta povinná pro každého člena posádky
nízkoemisní plakety pro vjezd do měst (např. Paříž)
řidiči motocyklů a skůtrů musí mít povinně motorkářské rukavice a helmu
Itálie
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
cyklista nebo motorkář musí mít za snížené viditelnosti nebo v tunelu oblečenou reflexní vestu
při převážení jízdního kola na držáku za vozidlem (na kouli) musí být umístěna šrafovaná reflexní deska o velikosti 50 x 50 cm
Litva
povinný hasicí přístroj
reflexní vesta i pro motorkáře
Lotyšsko
hasicí přístroj povinný v osobních autech, dva musí být v autobusech s váhou nad 5 tun
Lucembursko
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
reflexní vesta povinná i pro motorkáře
navigaci je možné mít umístěnou pouze v levém dolním rohu čelního skla, nesmí ohrožovat výhled řidiče
Maďarsko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události za snížené viditelnosti
Makedonie
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
děti do 10 let nesmí jezdit na jízním kole na veřejných komunikacích
Německo
nízkoemisní plakety pro vjezd do měst
Polsko
reflexní vesta povinná pro každého ve vozidle
povinný hasicí přístroj
Portugalsko
zakázané on-board kamery ve vozidle
zakázáno používání jakýchkoliv antiradarů
Rakousko
zakázané on-board kamery ve vozidle
reflexní vesta povinná jen pro řidiče, pro ostatní členy posádky vozu se doporučuje; barvy jsou povolené oranžová, žlutá a červená
reflexní vestu musí mít řidič po ruce v kabině vozu
v některých částech Rakouska jsou nízkoemisní zóny pro vozidla kategorie N bez omezení váhy
Řecko
zakázána hands-free sada do ucha
povinný hasicí přístroj
Rumunsko
povinný hasicí přístroj
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
Slovensko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
navigace nebo podobný přístroj nesmí být umístěn na čelním skle v zorném poli řidiče
Slovinsko
zakázáno používání jakýchkoliv antiradarů (včetně těch v navigacích)
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
Srbsko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
Španělsko
zákaz navigací na čelním skle
zakázáno ve voze používat televize a DVD přehrávače, které by mohly rozptylovat řidiče
řidič, mající dioptrické brýle nebo kontaktní čočky, musí mít s sebou ještě jedny jako náhradní
reflexní vesta povinná pro každého ve vozidle
helmy pro cyklisty povinné pro každého mimo města
Švýcarsko
zakázáno používání jakýchkoliv antiradarů (včetně těch v navigacích)
Ukrajina
povinný hasicí přístroj
Velká Británie
motoristé s levostranným řízením by si měli zajistit, aby jejich světlomety byly upraveny pro jízdu na levé straně, jinak riskují, že budou zastaveni policií a pokutováni až do výše 1000 liber
osvědčení zdravotní způsobilosti, které je vydáno v zahraničí a svého držitele osvobozuje od užívání bezpečnostního pásu, není platné ve Velké Británii
Článek
Ačkoliv Vídeňská úmluva o silničním provozu z roku 1968 říká, že povinnou výbavu vozu určuje země, ve které je automobil registrován, důrazně doporučujeme si před cestou zjistit, co za hranicemi vyžadují a splňovat to. Je to určitě jednodušší, než se pak na místě dohadovat s policisty, kteří na to mohou mít „svůj názor“.
Povinná výbava je v evropských státech víceméně podobná, občas se ale najde nějaká ta specialitka, na kterou je dobré si dát pozor. V některých případech totiž může neznalého nebo ledabylého řidiče stát hodně peněz. Základem je mít v pořádku tu naší českou povinnou výbavu, tedy mít ve voze lékárničku, výstražný trojúhelník, reflexní vestu, náhradní pojistky, zvedák, rezervu, klíč na matice kol a náhradní žárovky.
K tomu všemu níže přikládáme seznam, čím si dovybavit auto při cestě do jednotlivých evropských států a také na co si dát pozor na jízdním kole, pokud v cílové destinaci plánujete i cyklovýlety. Při cestách s dětmi si předem také zjistěte, jaké v jednotlivých zemích platí předpisy pro přepravu osob mladších patnácti let.
Albánie
povinné je tažné lano
helmy jsou povinné pro všechny cyklisty
Bosna a Hercegovina
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
reflexní vesta povinná i pro motorkáře
helmy povinné pro všechny cyklisty
Bulharsko
povinný hasicí přístroj
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
reflexní vesta povinná i pro motorkáře
Černá Hora
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
reflexní vesta povinná i pro motorkáře
helmy povinné pro všechny cyklisty
Chorvatsko
vozidla s přívěsem musí mít 2 trojúhelníky
vozidla kategorie N musí mít hasicí přístroj
Estonsko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události za snížené viditelnosti
povinný hasicí přístroj
povinnost vozit dva zakládací klíny (špalky ze dřeva nebo umělé hmoty), aby se zabránilo možnému pohybu vozidla zaparkovaného v kopci
Finsko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události za snížené viditelnosti
helmy jsou povinné pro všechny cyklisty
Francie
povinnost mít alkoholtester ve voze
reflexní vesta povinná pro každého člena posádky
nízkoemisní plakety pro vjezd do měst (např. Paříž)
řidiči motocyklů a skůtrů musí mít povinně motorkářské rukavice a helmu
Itálie
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
cyklista nebo motorkář musí mít za snížené viditelnosti nebo v tunelu oblečenou reflexní vestu
při převážení jízdního kola na držáku za vozidlem (na kouli) musí být umístěna šrafovaná reflexní deska o velikosti 50 x 50 cm
Litva
povinný hasicí přístroj
reflexní vesta i pro motorkáře
Lotyšsko
hasicí přístroj povinný v osobních autech, dva musí být v autobusech s váhou nad 5 tun
Lucembursko
reflexní vesta pro každého člena posádky, který vystupuje z vozidla během mimořádné události
reflexní vesta povinná i pro motorkáře
navigaci je možné mít umístěnou pouze v levém dolním rohu čelního skla, nesmí ohrožovat výhled řidiče
Maďarsko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události za snížené viditelnosti
Makedonie
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
děti do 10 let nesmí jezdit na jízním kole na veřejných komunikacích
Německo
nízkoemisní plakety pro vjezd do měst
Polsko
reflexní vesta povinná pro každého ve vozidle
povinný hasicí přístroj
Portugalsko
zakázané on-board kamery ve vozidle
zakázáno používání jakýchkoliv antiradarů
Rakousko
zakázané on-board kamery ve vozidle
reflexní vesta povinná jen pro řidiče, pro ostatní členy posádky vozu se doporučuje; barvy jsou povolené oranžová, žlutá a červená
reflexní vestu musí mít řidič po ruce v kabině vozu
v některých částech Rakouska jsou nízkoemisní zóny pro vozidla kategorie N bez omezení váhy
Řecko
zakázána hands-free sada do ucha
povinný hasicí přístroj
Rumunsko
povinný hasicí přístroj
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
Slovensko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
navigace nebo podobný přístroj nesmí být umístěn na čelním skle v zorném poli řidiče
Slovinsko
zakázáno používání jakýchkoliv antiradarů (včetně těch v navigacích)
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
Srbsko
reflexní vesta povinná pro každého, kdo vystupuje z vozidla během mimořádné události
Španělsko
zákaz navigací na čelním skle
zakázáno ve voze používat televize a DVD přehrávače, které by mohly rozptylovat řidiče
řidič, mající dioptrické brýle nebo kontaktní čočky, musí mít s sebou ještě jedny jako náhradní
reflexní vesta povinná pro každého ve vozidle
helmy pro cyklisty povinné pro každého mimo města
Švýcarsko
zakázáno používání jakýchkoliv antiradarů (včetně těch v navigacích)
Ukrajina
povinný hasicí přístroj
Velká Británie
motoristé s levostranným řízením by si měli zajistit, aby jejich světlomety byly upraveny pro jízdu na levé straně, jinak riskují, že budou zastaveni policií a pokutováni až do výše 1000 liber
osvědčení zdravotní způsobilosti, které je vydáno v zahraničí a svého držitele osvobozuje od užívání bezpečnostního pásu, není platné ve Velké Británii
Re: Co si určitě vzít sebou na cesty
Autem po Evropě: na co si dát pozor?
ZUZANA KOZUBKOVÁ
Pokud se chystáte k moři, musíte projet skoro půlkou Evropy, kde stále platí: jiný kraj, jiný mrav. Proto je dobré si před cestou zjistit rozdíly v silničních předpisech.
Článek
Už dávno si nemusíte před cestou vyřizovat víza a měnit peníze. V rámci zemí Evropské unie je provoz na silnicích velmi podobný, ale ne stejný. A právě drobné nuance mohou být při namátkových kontrolách nebo vyhrocených situacích důležité. Proto buďte připraveni, a nenechte se překvapit.
PRO ŘIDIČE I SPOLUJEZDCE
Rakouská přesnost
Neriskujte jízdu bez dálniční známky ani v noci. Často se stává, že rakouský provozovatel dálnic zničehonic uprostřed noci svede veškerý provoz k odpočívadlu a zkontroluje každé auto. Místo devíti eur za desetidenní známku zaplatíte 120 eur na pokutě. Pokud preferujete elektronickou koupi, máte možnost, ale počítejte s předstihem, protože známka začíná platit až 18. den po jejím elektronickém zakoupení.
U našich jižních sousedů si dejte pozor na špatně upevněné předměty ve střešních nosičích. Nejenže je to nebezpečné, ale může vás to přijít až na pět tisíc eur. O poznání nižší pokutu (10 eur) zaplatíte v případě, že se v koloně na dálnici rozhodnete vystoupit z auta.
Představte si, že vjíždíte do kolony, a místo abyste přemítali o její délce, měli byste myslet na pravidlo nouzové uličky uprostřed, pro záchranáře. Přesně tak se musíte chovat v Rakousku, kde záchranka nejezdí bokem dálnice, ale středem.
V Rakousku jezdí záchranka a jiné pomocné složky středem, ne bokem
Ve Slovinsku vystupte jen na vyzvání
Na nouzovou uličku uprostřed kolony na široké silnici i dálnici myslete i ve Slovinsku. Tam si pak dávejte pozor na jízdu na oranžovou, za kterou vám hrozí vysoká pokuta. Stejně tak si pamatujte, že řidič, ani jiný cestující, nesmí během silniční kontroly vystoupit z vozidla bez pokynu policisty. A pokud předjíždíte, je nutné, abyste blinkrem ukazovali směr jízdy po celou dobu manévru.
V Chorvatsku děti jen vzadu
Pokud se chystáte na pobřeží Jaderského moře s dětmi, pak vězte, že do 12 let věku nesmějí sedět vedle řidiče, ale pouze vzadu (u nás je limit výška dítěte). A pozor na dodržování rychlosti. Překročení té nejvyšší povolené mimo obec – 90 km/h – se trestá pokutou až 7 tisíc chorvatských kun (v přepočtu na koruny tedy 24 500 Kč) a v obci dokonce až dvojnásobkem.
Předpokládejme, že projedete bez nehody, ale kdyby náhodou k nějaké došlo, je třeba vyplnit euroformulář o dopravní nehodě (stáhnete si ho třeba na stránkách ÚAMK), jinak si připravte tučnou pokutu. Ta vám ostatně hrozí i za nepřevzetí účtenky na pumpě. Kromě klasické výbavy auta mějte také tažné lano a hasicí přístroj.
V Chorvatsku je limitem věk dítěte, ne výška. Vedle řidiče nesmí sedět do dvanácti let
Ve Francii
Od letošního 1. července se ve Francii může jet mimo obec maximálně osmdesátkou. Překročení limitu raději nezkoušejte. Je-li opakovaně o 50 km/h a více, bude vás to stát až 3750 eur, seberou vám řidičák na 3 roky, a ještě zabaví vozidlo. Na dálnici je povolena sto třicítka. Prásknout přes kapsu byste se také mohli, pokud si zapálíte v autě za přítomnosti dětí. Francouzští policisté by po vás chtěli až 70 eur.
Ve Francii by měl mít každý řidič u sebe alkoholtester, ale vůči cizincům jsou policisté shovívaví. Méně pochopení však mají pro ty, kdo řídí se sluchátky na uších.
A ještě něco – pokud se chystáte do centra Paříže autem (ve všední dny) zajistěte si s předstihem ekologickou plaketu Crit’Air. Získáte ji pouze pomocí objednávky on-line, po vyplnění formuláře a zaplacení necelých pěti eur vám zhruba do měsíce přijde poštou nálepka, kterou umístíte na přední sklo auta. Jestliže je vaše auto registrováno před rokem 1997, zapomeňte na ni rovnou a svého miláčka na čtyřech kolech nechte na parkovišti na okraji města. Při vjezdu do širšího centra bez této ekologické viněty riskujete pokutu 78 eur.
Do Itálie bez kanystru
Nekonečné pláže, lahodné dary moře, ale také nesmlouvaví policisté. Například za telefonování za volantem vám napaří 230 eur. To ale není nic proti tomu, když zjistí, že vezete pohonné hmoty v kanystru. V Itálii totiž platí přísný zákaz, který se trestá pokutou až 7 tisíc eur.
Pokud nechcete zchudnout, dodržujte rychlost, a hlavně v noci. Za tmy vám hrozí až o třetinu vyšší postihy, údajně kvůli rušení nočního klidu.
Ostatní státy
V Norsku je draho a platí to i pro pokuty. Na dálnici můžete jet maximálně stovkou, ovšem když vás policista načape, jak si to drandíte 151 km/h, sebere vám řidičák na 3 měsíce až 3 roky a těch několik tisíc norských korun na pokutě vás bude sakra bolet. Při ještě větší troufalosti pak počítejte s trestem veřejně prospěšných prací v řádů týdnů. A nezachrání vás ani tvrzení, že jste na Severu jen na dovolené.
Kuriózní je situace ve Velké Británii ohledně hladiny alkoholu. Je zde povolen jeden z nejvyšších limitů (0,8 promile), ale pokud ho překročíte, připravte si až 150 tisíc korun. Když už jsme u alkoholu, ve většině evropských států je zhruba jedno pivo nebo sklenka vína před jízdou tolerováno, ale třeba v Estonsku, Rumunsku, Maďarsku nebo na Slovensku jsou stejně striktní jako u nás, takže nula. Detailní přehled najdete zde.
V Turecku a Španělsku myslete na to, že povinnou výbavou auta musí být dva výstražné trojúhelníky (u nás stačí jeden). V případě Bulharska, Litvy, Chorvatska, Polska nebo Řecka pak musíte vézt i hasicí přístroj.
ZUZANA KOZUBKOVÁ
Pokud se chystáte k moři, musíte projet skoro půlkou Evropy, kde stále platí: jiný kraj, jiný mrav. Proto je dobré si před cestou zjistit rozdíly v silničních předpisech.
Článek
Už dávno si nemusíte před cestou vyřizovat víza a měnit peníze. V rámci zemí Evropské unie je provoz na silnicích velmi podobný, ale ne stejný. A právě drobné nuance mohou být při namátkových kontrolách nebo vyhrocených situacích důležité. Proto buďte připraveni, a nenechte se překvapit.
PRO ŘIDIČE I SPOLUJEZDCE
Rakouská přesnost
Neriskujte jízdu bez dálniční známky ani v noci. Často se stává, že rakouský provozovatel dálnic zničehonic uprostřed noci svede veškerý provoz k odpočívadlu a zkontroluje každé auto. Místo devíti eur za desetidenní známku zaplatíte 120 eur na pokutě. Pokud preferujete elektronickou koupi, máte možnost, ale počítejte s předstihem, protože známka začíná platit až 18. den po jejím elektronickém zakoupení.
U našich jižních sousedů si dejte pozor na špatně upevněné předměty ve střešních nosičích. Nejenže je to nebezpečné, ale může vás to přijít až na pět tisíc eur. O poznání nižší pokutu (10 eur) zaplatíte v případě, že se v koloně na dálnici rozhodnete vystoupit z auta.
Představte si, že vjíždíte do kolony, a místo abyste přemítali o její délce, měli byste myslet na pravidlo nouzové uličky uprostřed, pro záchranáře. Přesně tak se musíte chovat v Rakousku, kde záchranka nejezdí bokem dálnice, ale středem.
V Rakousku jezdí záchranka a jiné pomocné složky středem, ne bokem
Ve Slovinsku vystupte jen na vyzvání
Na nouzovou uličku uprostřed kolony na široké silnici i dálnici myslete i ve Slovinsku. Tam si pak dávejte pozor na jízdu na oranžovou, za kterou vám hrozí vysoká pokuta. Stejně tak si pamatujte, že řidič, ani jiný cestující, nesmí během silniční kontroly vystoupit z vozidla bez pokynu policisty. A pokud předjíždíte, je nutné, abyste blinkrem ukazovali směr jízdy po celou dobu manévru.
V Chorvatsku děti jen vzadu
Pokud se chystáte na pobřeží Jaderského moře s dětmi, pak vězte, že do 12 let věku nesmějí sedět vedle řidiče, ale pouze vzadu (u nás je limit výška dítěte). A pozor na dodržování rychlosti. Překročení té nejvyšší povolené mimo obec – 90 km/h – se trestá pokutou až 7 tisíc chorvatských kun (v přepočtu na koruny tedy 24 500 Kč) a v obci dokonce až dvojnásobkem.
Předpokládejme, že projedete bez nehody, ale kdyby náhodou k nějaké došlo, je třeba vyplnit euroformulář o dopravní nehodě (stáhnete si ho třeba na stránkách ÚAMK), jinak si připravte tučnou pokutu. Ta vám ostatně hrozí i za nepřevzetí účtenky na pumpě. Kromě klasické výbavy auta mějte také tažné lano a hasicí přístroj.
V Chorvatsku je limitem věk dítěte, ne výška. Vedle řidiče nesmí sedět do dvanácti let
Ve Francii
Od letošního 1. července se ve Francii může jet mimo obec maximálně osmdesátkou. Překročení limitu raději nezkoušejte. Je-li opakovaně o 50 km/h a více, bude vás to stát až 3750 eur, seberou vám řidičák na 3 roky, a ještě zabaví vozidlo. Na dálnici je povolena sto třicítka. Prásknout přes kapsu byste se také mohli, pokud si zapálíte v autě za přítomnosti dětí. Francouzští policisté by po vás chtěli až 70 eur.
Ve Francii by měl mít každý řidič u sebe alkoholtester, ale vůči cizincům jsou policisté shovívaví. Méně pochopení však mají pro ty, kdo řídí se sluchátky na uších.
A ještě něco – pokud se chystáte do centra Paříže autem (ve všední dny) zajistěte si s předstihem ekologickou plaketu Crit’Air. Získáte ji pouze pomocí objednávky on-line, po vyplnění formuláře a zaplacení necelých pěti eur vám zhruba do měsíce přijde poštou nálepka, kterou umístíte na přední sklo auta. Jestliže je vaše auto registrováno před rokem 1997, zapomeňte na ni rovnou a svého miláčka na čtyřech kolech nechte na parkovišti na okraji města. Při vjezdu do širšího centra bez této ekologické viněty riskujete pokutu 78 eur.
Do Itálie bez kanystru
Nekonečné pláže, lahodné dary moře, ale také nesmlouvaví policisté. Například za telefonování za volantem vám napaří 230 eur. To ale není nic proti tomu, když zjistí, že vezete pohonné hmoty v kanystru. V Itálii totiž platí přísný zákaz, který se trestá pokutou až 7 tisíc eur.
Pokud nechcete zchudnout, dodržujte rychlost, a hlavně v noci. Za tmy vám hrozí až o třetinu vyšší postihy, údajně kvůli rušení nočního klidu.
Ostatní státy
V Norsku je draho a platí to i pro pokuty. Na dálnici můžete jet maximálně stovkou, ovšem když vás policista načape, jak si to drandíte 151 km/h, sebere vám řidičák na 3 měsíce až 3 roky a těch několik tisíc norských korun na pokutě vás bude sakra bolet. Při ještě větší troufalosti pak počítejte s trestem veřejně prospěšných prací v řádů týdnů. A nezachrání vás ani tvrzení, že jste na Severu jen na dovolené.
Kuriózní je situace ve Velké Británii ohledně hladiny alkoholu. Je zde povolen jeden z nejvyšších limitů (0,8 promile), ale pokud ho překročíte, připravte si až 150 tisíc korun. Když už jsme u alkoholu, ve většině evropských států je zhruba jedno pivo nebo sklenka vína před jízdou tolerováno, ale třeba v Estonsku, Rumunsku, Maďarsku nebo na Slovensku jsou stejně striktní jako u nás, takže nula. Detailní přehled najdete zde.
V Turecku a Španělsku myslete na to, že povinnou výbavou auta musí být dva výstražné trojúhelníky (u nás stačí jeden). V případě Bulharska, Litvy, Chorvatska, Polska nebo Řecka pak musíte vézt i hasicí přístroj.
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Co si určitě vzít sebou na cesty
A nemá bejt náhodou vozidlo vybavený dle požadavků země kde je registrovaný? Nikoli dle země kudy zrovna jede?
T3 Lucinka
Re: Co si určitě vzít sebou na cesty
Nene... podle požadavků navštěvované země! Poprvé jsem to zaregistroval, když jsem řešil počet výstražných vest, tuším že do Rakouska. A od předloni vozím v autě alkotester právě kvůli těm Francouzům...
Pic, Merlin.
Pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Co si určitě vzít sebou na cesty
K vůli dvěma trojúhelníkům se s tebou taky nikdo mazat nebude...ale vše je to o lidech v uniformě...
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Co si určitě vzít sebou na cesty
No vest mám v autech víc, hasičáky taky vozim ale to mám kvůli sobě ne kvůli nějakým předpisům. Jo alkohol tes sem dostal od jedný hodně pěkný policajtky na motosrazu tak ho vozím v autě. Takže do Francie bych teoreticky ject moh. Otázkou je jestli bych tam chtěl ject
Na druhou stranu třeba v Anglii není nutný mít gumy stejnýho výrobce a vzorku na nápravě. Řeší se akorát rozměry a hloubka dezénu.
Takže angličan aby zastavil na hranicích a sháněl stejný gumy? Trochu blbost né?
Na druhou stranu třeba v Anglii není nutný mít gumy stejnýho výrobce a vzorku na nápravě. Řeší se akorát rozměry a hloubka dezénu.
Takže angličan aby zastavil na hranicích a sháněl stejný gumy? Trochu blbost né?
T3 Lucinka