Topení
Topení
Ahoj, blíží se zima a já začínám řešit topení v autě. Jak přesně funguje jeho ovládání (ty 4 posuvné páčky) ať sněmy hýbu doleva/doprava nic to nedělá, krom foukání nohy/sklo. Dále dají je koupit, nebo z čeho pasují (jedna mě chybí). Od předchozího majitele mám úpravu v zapnutí systému (pod palubkou u skříňky kuláč) tím zapnu topení, ale nefunguje regulace.
A ještě ventilátor funguje poloha 3, 4, stejně moc nefouká a je hlučný (asi ložiska). Jak na něj - postup na rozdělání palubky.
Dá se něco dělat s foukáním do kabiny (v létě mě to nevadilo). Mám pocit, že mě přes přední mřížku dost profukuje.
Jo a mám tam TDi, to se tak nezahřívá, tak asi nejde tak rychle topení (pokud to má vliv)
Dík
A ještě ventilátor funguje poloha 3, 4, stejně moc nefouká a je hlučný (asi ložiska). Jak na něj - postup na rozdělání palubky.
Dá se něco dělat s foukáním do kabiny (v létě mě to nevadilo). Mám pocit, že mě přes přední mřížku dost profukuje.
Jo a mám tam TDi, to se tak nezahřívá, tak asi nejde tak rychle topení (pokud to má vliv)
Dík
- Přílohy
-
- topeni ventil.jpg (65.87 KiB) Zobrazeno 5490 x
-
- topení ovladani.jpg (126.63 KiB) Zobrazeno 5490 x
- Jenda - Povoda
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte 12. kvě 2015 10:00:53
Re: Topení
Ahoj. Ta čtvrtá páčka, která ti chybí, je právě na ovládání ventilu vody, jenž máš nahrazen epesnim kulakem. Regulaci v originále zajišťuje pouze neúplné otevření ventilu, což by kulak měl splňovat též. Pokud ti ventilátor popiskuje, tak ho ještě nech žít. Může takhle vesele pískat ještě mnoho let. Výměna není jednoduchá. Dolů musí volant, kaplička, veškerá elektrika na palubce + ovládání topení. Pak samotná palubovka. Když vyndas krabici s topením, tak je potřeba ji velmi opatrně rozpulit horkým ostrým nožem, aby ti ten starej plast nepopraskal a dál už máš vyhráno a jen vymenis větrák. Poprvé jsem to dělal ca 5 hodin. Vloni jsem to měl komplet za 2.5 hodiny zpátky. Ale je to opruz...
blog.povoda.cz
Re: Topení
A jen dopním o fotky...
Nejdřív sundáš budíky a vše jak psal Jenda. Pak příjdou na řadu šrouby, co drží vlastní plechovou palubku. Jsou tak nějak po obvodu, to se nedá minout... Zádrhel jsou pevnostní šrouby, co drží volantovou tyč. Vypadají, že mají kónickou hlavu bez možnosti demontáže. Ty se musej odvrtat a následně při skládání je nahradíš normálníma s šestihrannou hlavou. A pak už jen dostat ježka z klece...
Když ventilátor popískává, tak ještě chvíli vydrží. Mnohdy pomůže dobře mířená rána doprostředka palubky. Ale zas lepší dělat v teple než někdy uprostřed zimy, nedejbože bez možnosti teplý garáže...
Ať to vrčí, Merlin.
Nejdřív sundáš budíky a vše jak psal Jenda. Pak příjdou na řadu šrouby, co drží vlastní plechovou palubku. Jsou tak nějak po obvodu, to se nedá minout... Zádrhel jsou pevnostní šrouby, co drží volantovou tyč. Vypadají, že mají kónickou hlavu bez možnosti demontáže. Ty se musej odvrtat a následně při skládání je nahradíš normálníma s šestihrannou hlavou. A pak už jen dostat ježka z klece...
Když ventilátor popískává, tak ještě chvíli vydrží. Mnohdy pomůže dobře mířená rána doprostředka palubky. Ale zas lepší dělat v teple než někdy uprostřed zimy, nedejbože bez možnosti teplý garáže...
Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Topení
Ahoj,
problém ventilátoru taky může být ve vypínačo přepínači, kabelech a odporu, který je v topení. Tím vypínačem do toho motorku větráku protéká slušný proud a neusátálím přepínáním se ošoupávájí ty kontaky mezi kterýma pak určitě přeskakují jisřičky a napéká se tam bordel a oxiduje to. Taky se dost blbě vyndavá z palubky a občas se rozpadne, no a ty zaoxidovaný dráty co k němu vedou.....
Ale práce je to fakt mizerná, hlavě když máš na palubce hromadu věcí, který musíš někam uklidit a pak hromadu různejch kabelů k různejm zbytečnostem jako repráky, zásuvky, světýlka, antény.
Osobně mám novej motorek v krabici a vždycky se modlím, aby se ten stávájící nakonek rozeběhl.
Rána do palubky funguje spolehlivě.
problém ventilátoru taky může být ve vypínačo přepínači, kabelech a odporu, který je v topení. Tím vypínačem do toho motorku větráku protéká slušný proud a neusátálím přepínáním se ošoupávájí ty kontaky mezi kterýma pak určitě přeskakují jisřičky a napéká se tam bordel a oxiduje to. Taky se dost blbě vyndavá z palubky a občas se rozpadne, no a ty zaoxidovaný dráty co k němu vedou.....
Ale práce je to fakt mizerná, hlavě když máš na palubce hromadu věcí, který musíš někam uklidit a pak hromadu různejch kabelů k různejm zbytečnostem jako repráky, zásuvky, světýlka, antény.
Osobně mám novej motorek v krabici a vždycky se modlím, aby se ten stávájící nakonek rozeběhl.
Rána do palubky funguje spolehlivě.
Re: Topení
Tiez to uz mam za sebou, robil som to vonku na dvore a v kabine ohrievac na 220 Ale ten pocit ked ti to potom fuka teply vzduch...
Re: Topení
Dobrý večer Všem,
odešel mi radiátor topení a sním přišla sprška chladící kapaliny na nožky dcery... Nepomohl speciál na lepení chladičů. Takže mě asi čeká transplantace, když tady prohlížím diskuzi, obtížnost a fotky, tak si říkám , že k tomu přidám výměnu ventilátoru. Tak se rád zeptám, kdo měnil radiátor a případně stím spojená svízel.
Díky a ahoj
odešel mi radiátor topení a sním přišla sprška chladící kapaliny na nožky dcery... Nepomohl speciál na lepení chladičů. Takže mě asi čeká transplantace, když tady prohlížím diskuzi, obtížnost a fotky, tak si říkám , že k tomu přidám výměnu ventilátoru. Tak se rád zeptám, kdo měnil radiátor a případně stím spojená svízel.
Díky a ahoj
Re: Topení
co potřebuješ vědět...
Re: Topení
Žďár, jasně nepoložil jsem konkrétní požadavek, až se do té kuchačky pustím, možná se na něco zeptám a bude to položeno přesně Spíše to byl povzdech, že se z jarem zase něco vysralo
Re: Topení
OK....