Stavba T3 - boze co s tim :)
Stavba T3 - boze co s tim :)
Zdravim vsechny busare
predne s omlouvam za diakritiku, kterou neouzivam.
Ani nevim proc a co budu psat, ale lehce se vam budu snazit popsat co se ve me deje, a verim, ze i ve vetsi casti z vas....Bude to postesknuti, ktere nema reseni, ale asi jenom mam potrebu to s nekym sdilet.
Co se probuh stalo se starym forem ? Takovych skvelych informaci, velka skoda...tak snad se nekdy zaplni i tohle forum!
Vw transporter je LEGENDA a ma velka vasen, bohuzel zatim jen ve snech, v podstate je jedno o jake verzi se bavime, tedy max do T4. Ale miluji T3 idealne syncro. Tuto scenu sleduji minimalne 15 let, obcas s nejakym vypadkem, ale vzdy se ma pozornost opet vraci na tento vuz (T3). Vzdy jsem chtel cestovat, podnikat vypravy, tak jsem zacal vydelavat penize a delat karieru, aby na to jednou bylo. No a asi po 10 letech jsem zjistil, ze nemam nic, cas, praci, kterou bych miloval a hlavne ani to auto Byla doba, kdy jsem T3 vzdal a ruzne vahal (asi to znate), jestli MB vito, sprintera, 207, Ducato, T4 nebo frantika, proste dodavku co jezdi bez nutnych problemu. Dalsi otazka byla jestli v tom chodit (vysoka strecha) nebo nechodit...atd...vahani z jedna strany na druhou. PO 10 letech jsem dal ve financni branzi vypoved, a zacinam se zivit praci se drevem, vyroba designoveho nabytku atd....mam cas, podobne penize a hlavne me to neuveritelne bavi, jsem volny... jsem na ceste, ze se opet vracim ke svym snum, delat co cloveka naplnuje, cestovat, idealne obytkou a zit zivot....rad delam ruzne extremni sporty, ktere k cestovani patri, tj. paraglaiding, sjezdova kola, snowboarding, surfing...je toho hodne. Podotykam, ze si tento zivotni zvrat muzu zatim dovolit, mam pritelkyni, ale ne zavazky at uz financni nebo ve forme deti...
Letos jsem byl jen tak na Garde v Italii. Mam bmw kombi 160 kw, to auto miluju, byl to muj sen, ALE....dodavka je dodavka! K praci se drevem se mi dodavka hodi a tak jsem jiz rohodnut, prodam sve auto a poridim dodavku a strasne se na to tesim. Muj kamarad ma T4 dlouhou ve fajn stavu, teda je na ni dost prace, ale podvozek je bez rzi, je to 2,5tdi, sice ma 500 tis najeto, ale motor slape jak hodinky a muze mi ho prodat tak si mylsim za 50-60, s tim ze, aby bylo top, klidne tam zahucim 70, ale to je jina story. Na te Garde jsem docela cumel, obytky a bohati cestovatele jsou jasny, ale tech T3 ? Bylo jich tam docela dost a v peknych stavech. A ted se dostavam k tomu podstatnemu. V inzeratech na vwbus.cz jsem narazil na docela pekne kousky.
A ted co s tim ?
Znam uskali stavby T3, legislativu atd....oproti klidu s koupi novejsiho auta. Musim rici, ze co me stve asi nejvice je CR a hazeni klacku pod nohy. Zil jsem v USA zadnou TK nemaji i jine staty, viz DE kde novy motor normalne zapisete do TP.
Me jde o jedno kdyz uz bych do toho sel tak bych delal toto: motor TDi idelane, rychlejsi prevodovka a klidne postupne to auto udelat, aby fungovalo, dalo se s tim jezdit po dalnici tj 110 km/h, brzdy atd....
A co se stane pak? bude to stat srasne peniz, casu, to vse mi nevadi, ale pak s tim nebudu moci jezdit ? Sakra, proc jinde to jde a u nas ne ? Takova komunita jako je v USA i jinde po svete je uzasna, udrzuji ty auta nazivu a uzivaji si to, proc my nemuzem ? To tu nevyresime a ja to vim, i presto jsem schopny bojovat, verim, ze kdyz auto bude po technicke strance OK, vzdy se najde jak na TK projde, ale stve me to.
Idealne me napada koupit tu T4 a zaci pomalu renovovat T3 nekde bokem....
Jen pro vasi inspiraci, asi to znate, ale tohle je jedna s TOP renovaci co jsem kdy videl, po technicke strance:
http://advrider.com/index.php?threads/v ... cs.802924/
A tohle video je taky uzasne:
https://www.youtube.com/watch?v=i7hPC0cTBko
CELE TO ZHRNU, JE TO VASEN A VY O TOM VITE MNOHEM VICE NEZ JA...!!!
Nechci tuto legendu nechat umrit v CR nebo ji udrzovat v ilegalite, neni to vrak , aby jsme se museli schovavat, to auto si zaslouzi respekt a uctu, vzdyt opravdu neni jine auto na cestovani, ktere by lidem davalo tolik moc lasky a vasne a vse co si z toho cestovani berou, neni auto, ktere by v lidech zanechavalo takove emoce (mluvim o dospelich i detech) kdyz to auto vidi a hlavne je to opranene, to auto je UZASNY!
Opravdu nevim ,co obnasi se pustit do boje s urady, kdo to kdy zkousel, atd....
A jestli je to opravdu nutne, budu jezdit ilegalne, a obchazet to, neresim pojistovny, staty, resim lidi....ted mi dela jeden likvidator pojistnou udalost a vysvetluje mi (a dost me to prekvapilo) jak pristupujou k nelegalnim vecem na uate v pripade zavineni pojistne udalosti (havarie). Jsou k tomu velmi benevolentni, jsou tam urcita omezeni, ale paklize, jsou brzdy v poradku a auto je technicky OK, vice nez bylo v uvedeni na trh (viz T3 upravene) nevadi jim ze mate vetsi kola nez mate psana v TP, jiste je to vzdy o tom, kdo to vyhodnocuje, ale porad sme lidi...a verim, ze zdravi rozum vzdy zvitezi....
Vim, zivot je kratky, mel bych jezdit a ne resit kraviny (pak mi to hraje pro T4, ci jine modernejsi auto), ale me to auto neda spat...asi jedina prekazka je, se mi zdala, ze je to ilegalni (kdyz uz do toho dam tolik usili)...ted kdyz o tom pisu, se mi to jevi, ze jsem si odpovedel, ze se te T3 jednou dockam
Mimochodem: GOwesty.com , asi znate ? 50-80 tis dolaru za temer nove auto....to bych opravdu nerad ho jednou za takou cenu kupoval, proto se toho snu nechci jen tak vzdat a jestli bude nejhure, vzdy to tem amikum muzem i klidne za polovic prodat
A ted k technicke strance veci:
Jaky motor a prevodovka by tam v risi snu, byla idelani ? Kolik cca by to stalo ? Spousty veci si udelam sam, jen s tim motorem a elektrikou asi budu potrebovat pomoct
Panove preji pekny den a vydrzte, bez vas bych uz to vzdal uz davno, rika s tomu nadeje (HOPE) videt u nas fora mrtva, v bazarech vraky, vzdal bych to uz davno...
BUSUM a vyletum ZDAR
PS: sem zvedavy kdo to moji slataninu docete do konce
Michal
predne s omlouvam za diakritiku, kterou neouzivam.
Ani nevim proc a co budu psat, ale lehce se vam budu snazit popsat co se ve me deje, a verim, ze i ve vetsi casti z vas....Bude to postesknuti, ktere nema reseni, ale asi jenom mam potrebu to s nekym sdilet.
Co se probuh stalo se starym forem ? Takovych skvelych informaci, velka skoda...tak snad se nekdy zaplni i tohle forum!
Vw transporter je LEGENDA a ma velka vasen, bohuzel zatim jen ve snech, v podstate je jedno o jake verzi se bavime, tedy max do T4. Ale miluji T3 idealne syncro. Tuto scenu sleduji minimalne 15 let, obcas s nejakym vypadkem, ale vzdy se ma pozornost opet vraci na tento vuz (T3). Vzdy jsem chtel cestovat, podnikat vypravy, tak jsem zacal vydelavat penize a delat karieru, aby na to jednou bylo. No a asi po 10 letech jsem zjistil, ze nemam nic, cas, praci, kterou bych miloval a hlavne ani to auto Byla doba, kdy jsem T3 vzdal a ruzne vahal (asi to znate), jestli MB vito, sprintera, 207, Ducato, T4 nebo frantika, proste dodavku co jezdi bez nutnych problemu. Dalsi otazka byla jestli v tom chodit (vysoka strecha) nebo nechodit...atd...vahani z jedna strany na druhou. PO 10 letech jsem dal ve financni branzi vypoved, a zacinam se zivit praci se drevem, vyroba designoveho nabytku atd....mam cas, podobne penize a hlavne me to neuveritelne bavi, jsem volny... jsem na ceste, ze se opet vracim ke svym snum, delat co cloveka naplnuje, cestovat, idealne obytkou a zit zivot....rad delam ruzne extremni sporty, ktere k cestovani patri, tj. paraglaiding, sjezdova kola, snowboarding, surfing...je toho hodne. Podotykam, ze si tento zivotni zvrat muzu zatim dovolit, mam pritelkyni, ale ne zavazky at uz financni nebo ve forme deti...
Letos jsem byl jen tak na Garde v Italii. Mam bmw kombi 160 kw, to auto miluju, byl to muj sen, ALE....dodavka je dodavka! K praci se drevem se mi dodavka hodi a tak jsem jiz rohodnut, prodam sve auto a poridim dodavku a strasne se na to tesim. Muj kamarad ma T4 dlouhou ve fajn stavu, teda je na ni dost prace, ale podvozek je bez rzi, je to 2,5tdi, sice ma 500 tis najeto, ale motor slape jak hodinky a muze mi ho prodat tak si mylsim za 50-60, s tim ze, aby bylo top, klidne tam zahucim 70, ale to je jina story. Na te Garde jsem docela cumel, obytky a bohati cestovatele jsou jasny, ale tech T3 ? Bylo jich tam docela dost a v peknych stavech. A ted se dostavam k tomu podstatnemu. V inzeratech na vwbus.cz jsem narazil na docela pekne kousky.
A ted co s tim ?
Znam uskali stavby T3, legislativu atd....oproti klidu s koupi novejsiho auta. Musim rici, ze co me stve asi nejvice je CR a hazeni klacku pod nohy. Zil jsem v USA zadnou TK nemaji i jine staty, viz DE kde novy motor normalne zapisete do TP.
Me jde o jedno kdyz uz bych do toho sel tak bych delal toto: motor TDi idelane, rychlejsi prevodovka a klidne postupne to auto udelat, aby fungovalo, dalo se s tim jezdit po dalnici tj 110 km/h, brzdy atd....
A co se stane pak? bude to stat srasne peniz, casu, to vse mi nevadi, ale pak s tim nebudu moci jezdit ? Sakra, proc jinde to jde a u nas ne ? Takova komunita jako je v USA i jinde po svete je uzasna, udrzuji ty auta nazivu a uzivaji si to, proc my nemuzem ? To tu nevyresime a ja to vim, i presto jsem schopny bojovat, verim, ze kdyz auto bude po technicke strance OK, vzdy se najde jak na TK projde, ale stve me to.
Idealne me napada koupit tu T4 a zaci pomalu renovovat T3 nekde bokem....
Jen pro vasi inspiraci, asi to znate, ale tohle je jedna s TOP renovaci co jsem kdy videl, po technicke strance:
http://advrider.com/index.php?threads/v ... cs.802924/
A tohle video je taky uzasne:
https://www.youtube.com/watch?v=i7hPC0cTBko
CELE TO ZHRNU, JE TO VASEN A VY O TOM VITE MNOHEM VICE NEZ JA...!!!
Nechci tuto legendu nechat umrit v CR nebo ji udrzovat v ilegalite, neni to vrak , aby jsme se museli schovavat, to auto si zaslouzi respekt a uctu, vzdyt opravdu neni jine auto na cestovani, ktere by lidem davalo tolik moc lasky a vasne a vse co si z toho cestovani berou, neni auto, ktere by v lidech zanechavalo takove emoce (mluvim o dospelich i detech) kdyz to auto vidi a hlavne je to opranene, to auto je UZASNY!
Opravdu nevim ,co obnasi se pustit do boje s urady, kdo to kdy zkousel, atd....
A jestli je to opravdu nutne, budu jezdit ilegalne, a obchazet to, neresim pojistovny, staty, resim lidi....ted mi dela jeden likvidator pojistnou udalost a vysvetluje mi (a dost me to prekvapilo) jak pristupujou k nelegalnim vecem na uate v pripade zavineni pojistne udalosti (havarie). Jsou k tomu velmi benevolentni, jsou tam urcita omezeni, ale paklize, jsou brzdy v poradku a auto je technicky OK, vice nez bylo v uvedeni na trh (viz T3 upravene) nevadi jim ze mate vetsi kola nez mate psana v TP, jiste je to vzdy o tom, kdo to vyhodnocuje, ale porad sme lidi...a verim, ze zdravi rozum vzdy zvitezi....
Vim, zivot je kratky, mel bych jezdit a ne resit kraviny (pak mi to hraje pro T4, ci jine modernejsi auto), ale me to auto neda spat...asi jedina prekazka je, se mi zdala, ze je to ilegalni (kdyz uz do toho dam tolik usili)...ted kdyz o tom pisu, se mi to jevi, ze jsem si odpovedel, ze se te T3 jednou dockam
Mimochodem: GOwesty.com , asi znate ? 50-80 tis dolaru za temer nove auto....to bych opravdu nerad ho jednou za takou cenu kupoval, proto se toho snu nechci jen tak vzdat a jestli bude nejhure, vzdy to tem amikum muzem i klidne za polovic prodat
A ted k technicke strance veci:
Jaky motor a prevodovka by tam v risi snu, byla idelani ? Kolik cca by to stalo ? Spousty veci si udelam sam, jen s tim motorem a elektrikou asi budu potrebovat pomoct
Panove preji pekny den a vydrzte, bez vas bych uz to vzdal uz davno, rika s tomu nadeje (HOPE) videt u nas fora mrtva, v bazarech vraky, vzdal bych to uz davno...
BUSUM a vyletum ZDAR
PS: sem zvedavy kdo to moji slataninu docete do konce
Michal
- Přílohy
-
- van.jpg (170.97 KiB) Zobrazeno 5601 x
-
- t3-syncro.jpg (124.29 KiB) Zobrazeno 5601 x
-
- a.jpg (126.03 KiB) Zobrazeno 5601 x
Re: Stavba T3 - boze co s tim :)
Ahoj Michale!
Nu, tak jsem to přečetl... děkujeme za přízeň a věz, že všichni řešíme ty stejný prolémy. Nechat to auto v originálu a hold se spokojit s tím jak to před léty v Německu vymysleli, nebo si jít svou vlastní cestou a doufat, že to za ty další dva roky nějak tou technickou projde. Vždy je to o lidech a o vůli. Jak se říká, kde je vůle, tam je i cesta a tím se řídíme asi všichni. A jelikož jsme všichni blázni, tak si asi moc nepřipouštíme, že by se mohlo něco stát, co ty naše krabice zastaví.
A teď co s tím..? Ještě než koupíš dobrej základ, sedni si a dobře rozmysli, co by se Ti nejvíc hodilo a za tím si pak jdi... tomu říkám rada, pááni! Ne, vážně držím palce a přeju Ti, ať se toho svýho vysněnýho pohybovadla dočkáš...a zbytek je už jen na Tobě!
Ať to vrčí, Merlin.
Nu, tak jsem to přečetl... děkujeme za přízeň a věz, že všichni řešíme ty stejný prolémy. Nechat to auto v originálu a hold se spokojit s tím jak to před léty v Německu vymysleli, nebo si jít svou vlastní cestou a doufat, že to za ty další dva roky nějak tou technickou projde. Vždy je to o lidech a o vůli. Jak se říká, kde je vůle, tam je i cesta a tím se řídíme asi všichni. A jelikož jsme všichni blázni, tak si asi moc nepřipouštíme, že by se mohlo něco stát, co ty naše krabice zastaví.
A teď co s tím..? Ještě než koupíš dobrej základ, sedni si a dobře rozmysli, co by se Ti nejvíc hodilo a za tím si pak jdi... tomu říkám rada, pááni! Ne, vážně držím palce a přeju Ti, ať se toho svýho vysněnýho pohybovadla dočkáš...a zbytek je už jen na Tobě!
Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Stavba T3 - boze co s tim :)
Hezky napsaný
Tak za mě, jo:
pokud chceš cestovat a jsi takhle aktivní, myslim ty sporty, kup si tu T4 v longu a na T3 se vykašli. Protože je to auto zkrátka malý. Nebudu tady znova rozebírat vysoký střechy a vyklápěčky a to všecko, znáš starý forum, tam toho bylo dost. Postavit T3 stojí nesmysl, ať už od píky nebo renovace, to dneska udělá fakt už jen magor, kterýho to auto drží za srdce a naprosto přesně ví, proč to chce. Správně jsi podotkl, že půlka věcí bude ilegální. Protože pokud nechceš jezdit s 1,6TD po rovině osumdesát nebo za 20l benzínu s boxerem (motor pro mechaniky a dobrodruhy), tak ti nezbyde nic jinýho, než TDI nebo jiná benzínová alternativa typu Audi R5. VW 1,8T, či Subaru (pro ty, který potřebujou mít ten boxer) a k tomu převodovku, do který naložíš střeva za tři pětky a pak budeš hrůzou trnout, kdy se ta skříň rozlomí. Věř, že vím, o čem mluvím, mám to. V každým dálničním stoupání, až budeš v létě naloženej na dovku, budeš přemejšlet, jestli tomu, a jak moc, pod kopcem naložíš a budeš koukat na budíky, jaxe ti přehřejvá převodovka a jak to divně duní, když ten motor na tu nebohou skříň posílá 200% krouťáku, než na jakej byla konstruovaná.... Vyvraťte mi to někdo, kdo to máte
Každý dva roky vzteklej, jak zase budou mít na technický blbý poznámky k věcem, který to auto posouvaj o třídu vejš
Tohle všecko podstoupí jen nesvéprávnej jedinec, kterej když otevře garáž a tam na něj kouká ta hranatá krabice a on si POKAŽDÝ říká: "ty vole, to je prostě krásný auto" a když jedeš po městě a prohlížíš se ve výlohách, kocháš se, jaxe lidi otáčej nebo zdvihaj palec... a pořád si řikáš, mě se ta krabice tak líbí
Na tohle musíš mít žaludek. A asi i srdce Teda spíš hlavně to. Dneska už s tim nejezdí běžný lidi.
To jen tak stručně.
Pokud máš prachy a jsi do toho auta nadšenej (jel jsi s tím?), postav to, aspoň nás bude víc a zažiješ to.
Pokud chceš pohodlně a aktivně a bez starostí cestovat, kup něco velkýho. Minimáně T4 longa s vysokou střechou nebo i jinou značku, MB, francouze, atd. jak jsi psal. Něco hotovýho.
Tak za mě, jo:
pokud chceš cestovat a jsi takhle aktivní, myslim ty sporty, kup si tu T4 v longu a na T3 se vykašli. Protože je to auto zkrátka malý. Nebudu tady znova rozebírat vysoký střechy a vyklápěčky a to všecko, znáš starý forum, tam toho bylo dost. Postavit T3 stojí nesmysl, ať už od píky nebo renovace, to dneska udělá fakt už jen magor, kterýho to auto drží za srdce a naprosto přesně ví, proč to chce. Správně jsi podotkl, že půlka věcí bude ilegální. Protože pokud nechceš jezdit s 1,6TD po rovině osumdesát nebo za 20l benzínu s boxerem (motor pro mechaniky a dobrodruhy), tak ti nezbyde nic jinýho, než TDI nebo jiná benzínová alternativa typu Audi R5. VW 1,8T, či Subaru (pro ty, který potřebujou mít ten boxer) a k tomu převodovku, do který naložíš střeva za tři pětky a pak budeš hrůzou trnout, kdy se ta skříň rozlomí. Věř, že vím, o čem mluvím, mám to. V každým dálničním stoupání, až budeš v létě naloženej na dovku, budeš přemejšlet, jestli tomu, a jak moc, pod kopcem naložíš a budeš koukat na budíky, jaxe ti přehřejvá převodovka a jak to divně duní, když ten motor na tu nebohou skříň posílá 200% krouťáku, než na jakej byla konstruovaná.... Vyvraťte mi to někdo, kdo to máte
Každý dva roky vzteklej, jak zase budou mít na technický blbý poznámky k věcem, který to auto posouvaj o třídu vejš
Tohle všecko podstoupí jen nesvéprávnej jedinec, kterej když otevře garáž a tam na něj kouká ta hranatá krabice a on si POKAŽDÝ říká: "ty vole, to je prostě krásný auto" a když jedeš po městě a prohlížíš se ve výlohách, kocháš se, jaxe lidi otáčej nebo zdvihaj palec... a pořád si řikáš, mě se ta krabice tak líbí
Na tohle musíš mít žaludek. A asi i srdce Teda spíš hlavně to. Dneska už s tim nejezdí běžný lidi.
To jen tak stručně.
Pokud máš prachy a jsi do toho auta nadšenej (jel jsi s tím?), postav to, aspoň nás bude víc a zažiješ to.
Pokud chceš pohodlně a aktivně a bez starostí cestovat, kup něco velkýho. Minimáně T4 longa s vysokou střechou nebo i jinou značku, MB, francouze, atd. jak jsi psal. Něco hotovýho.
Re: Stavba T3 - boze co s tim :)
Dane a ty to mas v 1.6 TD ? Jaka je tva cestovni rychlost, spotreba ? Koukal sem, ze ste byli v Itosce...Kdyz takhle cestujete jezdite po dalnicich ?
CO se tyka velikosti tak jedine Long - nadruhou stranu, kdyz koukam na technicke vykresy, tak T3 je unitr treba delsi nez klasicka T4, jen ten motor vzadu trosku bere mista....Me asi chybet misto nebude...netaham vse neustale sebou. Ale je pravda, ze ted je asi lepsi T4 a T3 zacit stavet z penez navic pro zabavu, takovej celozivotni projekt. Dalsi vec, ze kdyz uz se to postavi tak to na ulici nemuze stat, pac ji nekdo hned ukradne.
Vite co me prekvapuje nevice ? Sice to ma strasne much, je to maly, stary, nejede to, drahy na provoz atd....Ale kolik lidi s tim jezdi po Evrope (spis vsude po svete) a to nejsou vylazeny auta, ale auta udrzujici tak nejak pri zivote a spousta z nich nevypada na mechaniky....mladi lidi, starsi, ty auta vypadaj, ze se kazdou chvili rozpadnou, ale oni s tim porad jezdi a to po celem svete, to me strasne prekvapuje. Jak pise Dan, ze uz s tim normalni lidi nejezdej....to mi prave neprijde. Ted nejaky cesi, mladi kluci jeli po svedsku, auto vrak a dojeli.
To samy BUSNY - tam je to spis o tom, aby to lidi zajimalo (mylsim vyber toho auta) nekde rikali ze do toho dali pre 370tis - a je videt, ze do dokonalosti to ma hodne daleko, porad se tam neco sere, ale zatim drobnosti.
Spis miprijde, kdyz to clovek ma v originalu, tak to mozna jede pomalu, ale z mensima probemama jede porad, jakmile se divam na upravy, neustale problemy viz:
Live Work Wander
https://www.youtube.com/channel/UCwtDif ... tXw/videos
Fakt moc pekny auto, ale furt neco, asi 3 motory odpaleny, Turba, 3x prevodovka
Reknete mi co se tyka tech prevodovek:
Jeden kluk tu ma T3 1.9 TD z t4 a 5q - ta prevodovka je delana na tu zatez, tam s ni nemuze byt toklik problemu ne? CHapu prevodovky ktery na to nesjou staveny ze odchazej...Ale je spousty prevdoovek zvlast v T4 ktery jsou na to staveny, jaky je prob, ze se nepouzivaji v T3?
Diky
Michal
CO se tyka velikosti tak jedine Long - nadruhou stranu, kdyz koukam na technicke vykresy, tak T3 je unitr treba delsi nez klasicka T4, jen ten motor vzadu trosku bere mista....Me asi chybet misto nebude...netaham vse neustale sebou. Ale je pravda, ze ted je asi lepsi T4 a T3 zacit stavet z penez navic pro zabavu, takovej celozivotni projekt. Dalsi vec, ze kdyz uz se to postavi tak to na ulici nemuze stat, pac ji nekdo hned ukradne.
Vite co me prekvapuje nevice ? Sice to ma strasne much, je to maly, stary, nejede to, drahy na provoz atd....Ale kolik lidi s tim jezdi po Evrope (spis vsude po svete) a to nejsou vylazeny auta, ale auta udrzujici tak nejak pri zivote a spousta z nich nevypada na mechaniky....mladi lidi, starsi, ty auta vypadaj, ze se kazdou chvili rozpadnou, ale oni s tim porad jezdi a to po celem svete, to me strasne prekvapuje. Jak pise Dan, ze uz s tim normalni lidi nejezdej....to mi prave neprijde. Ted nejaky cesi, mladi kluci jeli po svedsku, auto vrak a dojeli.
To samy BUSNY - tam je to spis o tom, aby to lidi zajimalo (mylsim vyber toho auta) nekde rikali ze do toho dali pre 370tis - a je videt, ze do dokonalosti to ma hodne daleko, porad se tam neco sere, ale zatim drobnosti.
Spis miprijde, kdyz to clovek ma v originalu, tak to mozna jede pomalu, ale z mensima probemama jede porad, jakmile se divam na upravy, neustale problemy viz:
Live Work Wander
https://www.youtube.com/channel/UCwtDif ... tXw/videos
Fakt moc pekny auto, ale furt neco, asi 3 motory odpaleny, Turba, 3x prevodovka
Reknete mi co se tyka tech prevodovek:
Jeden kluk tu ma T3 1.9 TD z t4 a 5q - ta prevodovka je delana na tu zatez, tam s ni nemuze byt toklik problemu ne? CHapu prevodovky ktery na to nesjou staveny ze odchazej...Ale je spousty prevdoovek zvlast v T4 ktery jsou na to staveny, jaky je prob, ze se nepouzivaji v T3?
Diky
Michal
Re: Stavba T3 - boze co s tim :)
Neee, já mam TDI+dlouhou převodovku. Měl jsem 1,6D, chviličku 1,6TD (v jiným busu), pak 1,9TD a potom dva různý setupy TDI.
Do zahraničí já zatím nejezdim.
V T3 motor vzadu překáží a naprosto citelně. Mám i T4, tak to můžu porovnat. Až budeš nabalenej, každej kousek prostoru k dobru je znát.
Překvapuje tě, že ještě jezdí tolik T3? To je jednoduchý. T3 obytka je relativně dostupný kempový auto, všecko ostatní už stojí batoh. Relativně. Pokud to je v originále nebo dobře vyladěná stavba, je to JEDNODUCHÝ auto, nemá se tam nic moc co podělat, spraví to každej kovář, kusem drátu a ohnutou stovkou hřebíkem a izolepou, proto s tím jezdí mladí, staří, netechnický typy, není tam nic záludnýho. MartinS by mohl vyprávět Hrozně rád jsem četl ty jeho story
Jenže, pokud je to v originále, musíš si to předem uvědomit, že na dálnici v kopci tě budou předjíždět kamiony a ty budeš předem přemýšlet, kdy a jak ho dáš na rovině To auto navrhovali před třiceti lety, tehdy měl provoz jiný tempo. Dneska jsi s tím za brzdu. O.K., každej má ty měřítka jiný, někomu to neva, že se plazí po dálnici devadesát a dojezdový časy jsou prostě mimo dnešní standardy, jde o to, si cestu užít, já se těm dálnicím taky vyhýbám, to auto na to v tý dnešní uspěchaný době fakt není. Jenže to holt chce mít ten "free @ chill feeling" a počítat s tím, že jedu holt pomalu a nikam nespěchám.
No a k převodovkám: určitě sis všimnul, že T3 má motor vzadu a podél, tudíž má i převodovku PODÉL, to moc aut nemá - Škoda 120, Porsche, a pak nějaký historický exoti, teď mě nic nenapadá. Možná ještě Lotus Esprit, nevim jistě. Konkrétně tohle uspořádání. Aut, který maj převodovku podél, jsou vlastně mraky, ale ten motor maj vepředu... to znamená, že do T3 nejde použít, točila by se opačně nu a těch, který se dají konstrukčně otočit a použít, není moc. Sečteno a podtrženo, převodovka z T4 nejde použít, ta má agregáty napříč. Zbývá pár reálných alternativ: Porsche, Renault a nebo VW/Audi otočený vzhůru nohama (pro silný nátury).
Silnej motor tu originál převodovku stejně časem přepere. Jedinej rozum je, že když chci koně (a hlavně - krouťák), tak citlivě nadávkovaný a s rozmyslem používaný. Jinak to bude padat jak mouchy po biolitu.
Do zahraničí já zatím nejezdim.
V T3 motor vzadu překáží a naprosto citelně. Mám i T4, tak to můžu porovnat. Až budeš nabalenej, každej kousek prostoru k dobru je znát.
Překvapuje tě, že ještě jezdí tolik T3? To je jednoduchý. T3 obytka je relativně dostupný kempový auto, všecko ostatní už stojí batoh. Relativně. Pokud to je v originále nebo dobře vyladěná stavba, je to JEDNODUCHÝ auto, nemá se tam nic moc co podělat, spraví to každej kovář, kusem drátu a ohnutou stovkou hřebíkem a izolepou, proto s tím jezdí mladí, staří, netechnický typy, není tam nic záludnýho. MartinS by mohl vyprávět Hrozně rád jsem četl ty jeho story
Jenže, pokud je to v originále, musíš si to předem uvědomit, že na dálnici v kopci tě budou předjíždět kamiony a ty budeš předem přemýšlet, kdy a jak ho dáš na rovině To auto navrhovali před třiceti lety, tehdy měl provoz jiný tempo. Dneska jsi s tím za brzdu. O.K., každej má ty měřítka jiný, někomu to neva, že se plazí po dálnici devadesát a dojezdový časy jsou prostě mimo dnešní standardy, jde o to, si cestu užít, já se těm dálnicím taky vyhýbám, to auto na to v tý dnešní uspěchaný době fakt není. Jenže to holt chce mít ten "free @ chill feeling" a počítat s tím, že jedu holt pomalu a nikam nespěchám.
No a k převodovkám: určitě sis všimnul, že T3 má motor vzadu a podél, tudíž má i převodovku PODÉL, to moc aut nemá - Škoda 120, Porsche, a pak nějaký historický exoti, teď mě nic nenapadá. Možná ještě Lotus Esprit, nevim jistě. Konkrétně tohle uspořádání. Aut, který maj převodovku podél, jsou vlastně mraky, ale ten motor maj vepředu... to znamená, že do T3 nejde použít, točila by se opačně nu a těch, který se dají konstrukčně otočit a použít, není moc. Sečteno a podtrženo, převodovka z T4 nejde použít, ta má agregáty napříč. Zbývá pár reálných alternativ: Porsche, Renault a nebo VW/Audi otočený vzhůru nohama (pro silný nátury).
Silnej motor tu originál převodovku stejně časem přepere. Jedinej rozum je, že když chci koně (a hlavně - krouťák), tak citlivě nadávkovaný a s rozmyslem používaný. Jinak to bude padat jak mouchy po biolitu.
Re: Stavba T3 - boze co s tim :)
T3 je úžasná koncepce, ale šíleného technického provedení. Na t3 pochopíš proč němci projeli dvě poslední války. S takovou technikou se nedalo od Stalingradu ani prchat, natož ho dobejvat! Nejdříve se s t3 chvíli voz a potom se rozhodni jestli chceš podstoupit všechny ty hrůzy co tu jsou popisovány. Já zatím nenašel nic co by mi t3 nahradilo. T1,2 jsou ještě moc nepohodlné a malé tratary. T4 zbytečně velká a komplikovaná na to co nabízí za užitnou hodnotu. A t5,6 při cenách pořízení a provozu nebude nikdy levnější než t3, i kdybych si do všech t3 co mám pořídil agregáty z porsche!
- Jenda - Povoda
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte 12. kvě 2015 10:00:53
Re: Stavba T3 - boze co s tim :)
T3 je opravdu malé hlučné a pomalé vozidlo. Ale dá se s ním objet svět. Když máš obyčejnou střechu, tak na pořádnou zahrádku navážeš fůru věcí. Druhou fůru dáš na nosič na zadní dveře. Akorát se nesmíš hrabat v motoru, protože to nejde pro svoji váhu otevřít Tedy pokud chceš syncro, tak nečekej a pořizuj!
blog.povoda.cz
Re: Stavba T3 - boze co s tim :)
Kolik takovejch aut je?
Re: Stavba T3 - boze co s tim :)
Ahoj Michale!
Kluci to tu myslím rozlouskli do detailu. Je to fakt o tom, co od toho auta čekáš a tak je potřeba se nejdříve zastavit a popřemýšlet. Při patnácti letech sledování dění kolem to zas nebude tak velký oříšek. Co vidím jako větší problém je zaslepenost reálnýho pohledu touhou po konkrétním autě...po T3. Tam pak nejde o nic jinýho, než o sundání si růžových brejlí a smíření se s tím, že to auto je takový jaký je a jiný nebude.
Ještě stále se dají sehnat za rozumný peníze a nadělají pořádný muziky, ale jde právě o to jaký...? Tam to Dan pěkně popsal ohledně motorů a převodovek... jen doplním, že s 1.6 TD a 5q jsem měl cestovní rychlost někde mezi 85 - 90 km/h, když teda nešlo o kopce, to Tě pak kamiony z vesela předjížděj. Vykoupí to pocit z klidný jízdy a spotřeba okolo 7 - 7,5 litrů.. a někde tam vzadu trochu hloubá pomyšlení, jestli to ten motor ještě dá. Na plně naložený auto to totiž opravdu není žádný silák a musíme si přiznat, že už je taky trochu v letech. Když chceš něco víc, je na místě začít počítat. Nejen finance, ale i možnosti, plusy a mínusy daných kombinací motorů a převodovek a všechno, co se s tím nese.
Držím palce, Merlin.
Kluci to tu myslím rozlouskli do detailu. Je to fakt o tom, co od toho auta čekáš a tak je potřeba se nejdříve zastavit a popřemýšlet. Při patnácti letech sledování dění kolem to zas nebude tak velký oříšek. Co vidím jako větší problém je zaslepenost reálnýho pohledu touhou po konkrétním autě...po T3. Tam pak nejde o nic jinýho, než o sundání si růžových brejlí a smíření se s tím, že to auto je takový jaký je a jiný nebude.
Ještě stále se dají sehnat za rozumný peníze a nadělají pořádný muziky, ale jde právě o to jaký...? Tam to Dan pěkně popsal ohledně motorů a převodovek... jen doplním, že s 1.6 TD a 5q jsem měl cestovní rychlost někde mezi 85 - 90 km/h, když teda nešlo o kopce, to Tě pak kamiony z vesela předjížděj. Vykoupí to pocit z klidný jízdy a spotřeba okolo 7 - 7,5 litrů.. a někde tam vzadu trochu hloubá pomyšlení, jestli to ten motor ještě dá. Na plně naložený auto to totiž opravdu není žádný silák a musíme si přiznat, že už je taky trochu v letech. Když chceš něco víc, je na místě začít počítat. Nejen finance, ale i možnosti, plusy a mínusy daných kombinací motorů a převodovek a všechno, co se s tím nese.
Držím palce, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Stavba T3 - boze co s tim :)
Ale co, za si třeba zas pamatuju, jak jsem koupil T3 a sednul jsem do ní z dvoulitrove šestnáctiventilové toyoty camry kombi /taky vražda/, jedu si takhle z krkonoš dolů a hle pic kozu do vazu vopravdu hodně vztekáního a tak
ty vole tohle tě hodí do pohody a nebo taky ne
prostě když se kousek před tebou napojí z vedlejší do tvého směru kamion, nemusíš si začít kousat nehty a vytáčet motor..kde ho kurva předjedu..?
on v pohodě jede a plynule se ti vzdaluje, seš v klidu
tak tohle mě trvalo rozhodně pár měsíců, pak sem vyměnil zdechlej motor za lepší (Jene díky, stále hrne) a hle...
je to furt stejny, kamiony mě dávaj na první dobrou
z kopca já je, a pak zas oni mě a tak furt až do prahy, nebo brna
ale letos jsem si už známku nekupoval
náko nemám technickou
že prej dobře už bylo
ty vole tohle tě hodí do pohody a nebo taky ne
prostě když se kousek před tebou napojí z vedlejší do tvého směru kamion, nemusíš si začít kousat nehty a vytáčet motor..kde ho kurva předjedu..?
on v pohodě jede a plynule se ti vzdaluje, seš v klidu
tak tohle mě trvalo rozhodně pár měsíců, pak sem vyměnil zdechlej motor za lepší (Jene díky, stále hrne) a hle...
je to furt stejny, kamiony mě dávaj na první dobrou
z kopca já je, a pak zas oni mě a tak furt až do prahy, nebo brna
ale letos jsem si už známku nekupoval
náko nemám technickou
že prej dobře už bylo