Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
No hlavně nezapomeňte , že bez výraznýho urychlení převodovky nemá TDi , nebo mTDi smysl . . . A to je další docela velká investice . Pokud ale absolvujete celou anabázi i s převodovkou , je bus rychlostí a dynamikou v pohodě použitelnej klidně i na cestu k moři po dálnici . . . Pak si při rychlosti 110 - 120km/h vezme kolem 6,5l/100km . . .
Hlavně když to vrčí . . .
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Teď už mám zrychlenou převodovku, ale první dva roky jsem měl ABH a smysl to taky mělo. I když se nedá jet stopade, tak to je úsporný a spolehlivý. Na cca 3000 otáček to jelo sto, ale i stodvacet se dalo vytáhnout. Jezdil jsem 80. Teď jedu na 3000otáček asi 130 za 25000 a jezdím 100. Ani "jedna velká pokladnička" to není, protoze i když nás za to nezavřou tak to shnije Rozumný by bylo leda stavět plnohodnotnyho veterána.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Vypišme si co je potřeba za díly na TDI. Navíc, oproti zdechline čoudící nenažrané. ( nebijte mě )
Spojková lamela z busu benzínu (vyrobil jsem si z těch dvou)
Pravý držák motoru ( vyrobil jsem si)
Redukci k turbu TDI / původní parohy
Díly elektro a kabeláž z darcovskeho auta -chce to koupit celý auto s tím motorem
Co dál už si nepamatuju? Nic ne?
Spojková lamela z busu benzínu (vyrobil jsem si z těch dvou)
Pravý držák motoru ( vyrobil jsem si)
Redukci k turbu TDI / původní parohy
Díly elektro a kabeláž z darcovskeho auta -chce to koupit celý auto s tím motorem
Co dál už si nepamatuju? Nic ne?
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Ahoj všichni!
Je to tak jak psal Bedřich a Kubajs (klidně bych na ten felďáckej motor použil čerpadlo z 1,6 D a nechal nastavit na motor 1.9 D, takže můžu použít i držák vstřikovacího čerpadla z 1,6 D). PavelTdi správně popsal problém převodovky (jen pro info. ABH rozhodně nejede 100km/h při 3000 ot./min a standart kolech...podle grafu je to zhruba v oblasti 3600...nezapomínejme, že tachometr přeměřuje). Nu a s těma výkonama... díky krouťáku to líp pojede, neb v kopcích to nebude tak rychle umírat samozřejmě maximálka se nezlepší, ale sám jsem byl překvapenej že udržovat AAZ (který je de facto stejný) na 3200ot./min není zas tak uširvoucí.
Sečteno a podtrženo, máš-li na to čas, prostředky a znalosti, loupni tam TDi a máš z toho raketu. Nemáš-li jednu z těchto věcí, schopností, tak je 1.9 D solidní alternativa....aspoň dle mého tedy.
Ať to sviští, Merlin.
Je to tak jak psal Bedřich a Kubajs (klidně bych na ten felďáckej motor použil čerpadlo z 1,6 D a nechal nastavit na motor 1.9 D, takže můžu použít i držák vstřikovacího čerpadla z 1,6 D). PavelTdi správně popsal problém převodovky (jen pro info. ABH rozhodně nejede 100km/h při 3000 ot./min a standart kolech...podle grafu je to zhruba v oblasti 3600...nezapomínejme, že tachometr přeměřuje). Nu a s těma výkonama... díky krouťáku to líp pojede, neb v kopcích to nebude tak rychle umírat samozřejmě maximálka se nezlepší, ale sám jsem byl překvapenej že udržovat AAZ (který je de facto stejný) na 3200ot./min není zas tak uširvoucí.
Sečteno a podtrženo, máš-li na to čas, prostředky a znalosti, loupni tam TDi a máš z toho raketu. Nemáš-li jednu z těchto věcí, schopností, tak je 1.9 D solidní alternativa....aspoň dle mého tedy.
Ať to sviští, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
To (m)TDI se tam dá strčit i na původní držáky a všecko okolo, záleží, jakej typ to je...
Žádnej univerzální výčet dílů neexistuje, je to Lego, dá se to postavit s různejma turbama, v různých set-upech.
Záleží, co od toho kdo chce.
Dá se to x-krát postavit jinak.
Podle mýho neutahaný AEF z Feldy pro toho, kdo byl zvyklej jezdit v klidu s 1,6D nebo AAZ pro někoho, kdo nechce v kopcích jezdit na trojku a občas za to zatáhnout, je slušná a nekomplikovaná volba.
S implementací TDI přichází výše popsaný souvislosti, který jsou zkrátka navíc, než jen "přehodit" motor.
Žádnej univerzální výčet dílů neexistuje, je to Lego, dá se to postavit s různejma turbama, v různých set-upech.
Záleží, co od toho kdo chce.
Dá se to x-krát postavit jinak.
Podle mýho neutahaný AEF z Feldy pro toho, kdo byl zvyklej jezdit v klidu s 1,6D nebo AAZ pro někoho, kdo nechce v kopcích jezdit na trojku a občas za to zatáhnout, je slušná a nekomplikovaná volba.
S implementací TDI přichází výše popsaný souvislosti, který jsou zkrátka navíc, než jen "přehodit" motor.
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Ahoj mám dotaz, došlo konečně na výměnu motoru. Mám motor 1.9D z felicie. Dotaz : jdou něčím nahradit svody z 1,6D,jelikož jsou v hajzlu. A svody z tý 1.9 tam nejdou použít
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Ahoj Voky!
Předpokládám, že jsi už problém vyřešil, ale pro úplnost...
Nejdou, pokud chceš zachovat originální výfukový potrubí, který na ně navazuje.
Takže máš před sebou dvě možnosti:
- sehnat jiný (zdravý) výfukový paroží z 1,6 D v T3.
- nechat výfukový svody z 1,9 D, ale musíš si dosochat navazující výfukovou rouru směrem k tlumiči.
Ať to vrčí, Merlin.
Předpokládám, že jsi už problém vyřešil, ale pro úplnost...
Nejdou, pokud chceš zachovat originální výfukový potrubí, který na ně navazuje.
Takže máš před sebou dvě možnosti:
- sehnat jiný (zdravý) výfukový paroží z 1,6 D v T3.
- nechat výfukový svody z 1,9 D, ale musíš si dosochat navazující výfukovou rouru směrem k tlumiči.
Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Nové hlášení Motor byl vyměněn za 1,9d z felicie. Ujel 20 km a umřel (zakouslý na klice). Myslel jsem že to zapálím Dal jsem si chvilku pauza a sehnal jsem celou felicii s moc pěkným motorem. Motor tam během dvou dnů byl a teď mám problém viz nové téma Budíky. Takže to jde. Všem s výměnou motoru hodně štěstí a případně dotazy posílejte, prošel jsem si to a řešil jsem snad všechno A všem děkuji zde za info a pomoc, moc pomohlo
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
No potěš koště, tomu říkám srdcař! Velkej obdiv Tvojí vůli. Tak hlavně, že to skončilo happyendem, budíky jsou prkotina. A jen pro úplnost, jak se to kouslo na klice...bordel v oleji, porucha mazání, blesk z nebes... Dával jsi vanu i s čerpadlem z T3?
Ať to vrčí bez problémů, Merlin.
Ať to vrčí bez problémů, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Vanu s čerpadlem jsem měnil z 1,6d. Byl to motor z vrakoviště a už při prvním startu zněl divně. Víc jsem to neřešil, dojel jsem si do Krumlova pro celou felicii a hlavně jsem ji slyšel běžet. První výměna na dost dlouho a podruhé za tři dny hotovo i s vyndáním motoru z felicie