Hydraulická rada

Uživatelský avatar
Dan
Příspěvky: 49
Registrován: pon 21. bře 2016 14:31:59

Hydraulická rada

Příspěvek od Dan » úte 24. led 2017 11:39:39

Řekněte, co si o tom myslíte.
Mam tu nějakej projekt a dostal jsem se do slepý uličky.
Mám ovládání spojky - hlavní i pomocný spojkový válec z trojky Golfa, stejně tak i převodovka, vše z jednoho auta. Neměl jsem origo propoj mezi oběma válci, původní umřel, tak jsem udělal jinej. Konkrétně je to pevná trubka + kousek hadice. Původní měl světlost potrubí 3,5mm v nejužším místě, nový má 2,5mm, vzhledem k tomu, že jsem ho poskládal z něčeho jinýho, konkrétně z komponentů na brzdy.
Ne, že by mi nebylo podezřelý, že spojkový vedení má vždycky větší průměr, bus má taky spojkovou trubku silnější, než brzdovou, že jo, ale netušil jsem, že by z toho moh bejt problém. Pokud je pracovní válec vyndanej z převodovky ven, chodí to dobře - zmáčknu pedál spojky, válec vyleze, i naopak to chodí, žádnej problém. Ale jak ho namontuju do převodovky, je to celý natvrdo. Vylučuju možnost, že jsem vemeno a že neumim poskládat spojku :?
Takže, je moje doměnka správná? Může ten menší průměr vedení způsobit to, že došlo ke zmenšení síly potřebný k utáhnutí pracovního válce?
Díky za názory.

Bedřich
Příspěvky: 121
Registrován: pon 01. čer 2015 10:35:21
Bydliště: Brno

Re: Hydraulická rada

Příspěvek od Bedřich » úte 24. led 2017 13:37:12

Na průměru trubky určitě záleží.
Když delší dobu tlačíš na pedál, tak to funguje?
T3 syncro 1,9 mTDi

Uživatelský avatar
Dan
Příspěvky: 49
Registrován: pon 21. bře 2016 14:31:59

Re: Hydraulická rada

Příspěvek od Dan » úte 24. led 2017 14:21:58

To už jsem zkoušel, ale nemá to sílu, nepřemůžu ten moment zmáčknutí přítlačáku.
Pořád se kloním k tomu, že ten milimetr průměru bude mít zkrátka vliv, že tam nebude průtok... :(

Bedřich
Příspěvky: 121
Registrován: pon 01. čer 2015 10:35:21
Bydliště: Brno

Re: Hydraulická rada

Příspěvek od Bedřich » úte 24. led 2017 14:36:22

Průměr 2,5 mm má průřez 4,9 mm2
Průměr 3,5 mm má průřez 9,6 mm2, což je téměř jednou tolik a to rozhodně neni málo.
Kdyby ten pedál šel po delší době sešlápnout, tak by jsi měl aspoň jistotu, že je ta spojka fakt OK.
T3 syncro 1,9 mTDi

Uživatelský avatar
Dan
Příspěvky: 49
Registrován: pon 21. bře 2016 14:31:59

Re: Hydraulická rada

Příspěvek od Dan » úte 24. led 2017 16:38:32

Pravdu máš.
Ten průřez jsem si nepočítal, na tom je to hodně vidět :oops:
Ještě to zkusím, to přemoct rovnoměrným tlakem.
Moc se tomu nechce, protože je tam ten "bod zlomu", jak pruží přítlačák, takový to prvotní pnutí.
Tak to už abych to vedení pomalu začal předělávat na větší průměr, protože jsem čím dál tím víc přesvědčenější, že to bude tím.

PavelTdi
Příspěvky: 13
Registrován: pon 17. srp 2015 14:39:49

Re: Hydraulická rada

Příspěvek od PavelTdi » čtv 26. led 2017 6:57:43

Nee . . . ovládací síla záleží jen na poměru plochy pístů hlavního a pracovního válce . Tenší vedení by způsobilo jen " zpomalení " pohybu - tlumení . Čili spojka by nešla vyšlápnout rychle - s rychlostí sešlápnutí vzroste ovládací síla . Kvůli té rychlosti vyšlápnutí má spojka silnější vedení , než brzdy ( víc brzdovky proteče v čase ) .
Hlavně když to vrčí . . .

kubajs
Příspěvky: 60
Registrován: úte 26. kvě 2015 21:28:40

Re: Hydraulická rada

Příspěvek od kubajs » čtv 26. led 2017 12:37:16

Já se kloním k názoru Pavla Tdi. Pokud je celá soustava těsná a není v ní vzduch (kterej je narozdíl od kapaliny stlačitelný), tak jaký objem z jednoho pístu vypudíš, takový musí "natéci" do toho na druhé straně.
Průměr potrubí bude mít samozřejmě vliv na průtok, ale tím by měl být ovlivněn pouze čas potřebný na přesun kapaliny, jak píše PavelTdi.
Já bych hledal vzduch a taky ten kus hadičky, jestli se náhodou nenafukuje. Když jsem koupil busíka, tak tam někdo propojil hlavní spojkový váleček s trbkou dozadu kouskem (cca 2cm) normální hadice a ten kousek při sešlápnutí spojky zvětšoval svůj průměr tak 2x.
K.

Bedřich
Příspěvky: 121
Registrován: pon 01. čer 2015 10:35:21
Bydliště: Brno

Re: Hydraulická rada

Příspěvek od Bedřich » čtv 26. led 2017 14:34:03

Kluci, nechci se dohadovat, ale chtěl bych Danovi pomoct.
Ti konstruktéři, potažmo výrobci vědí, proč používají určitej průměr trubek, takže jestli tam použili 3,5 mm a fungovalo to, tak to tak asi má být.
Nejde jen o tlak, ale i o průtok. Při sešlápnutí pedálu potřebuješ přepouštět kapalinu z jedné strany na druhou ("od pedálu ke spojce"). Takže čím menší průřez, tím pomaleji to poteče (to Pavel taky píše). A vzhledem k poměru tlakových ztrát a trpělivosti tlačit na pedál to ani dotéct (natlakovat) nemusí.
Tlak je jasnej - pokud by tam bylo někde místo, kde se to nafukuje, tak by šel pedál sešlápnout, což ale nejde. To by mělo vyloučit i vzduch v trubce.
A vzhledem k tomu, že Ti to bez přítlačáku funguje, tak to nemáš ani ucpaný.
Začímám být zvědavej na výsledek :shock:
T3 syncro 1,9 mTDi

kubajs
Příspěvky: 60
Registrován: úte 26. kvě 2015 21:28:40

Re: Hydraulická rada

Příspěvek od kubajs » čtv 26. led 2017 16:57:28

Jaj, nezapamatoval jsem si větu o tom, že je to natvrdo...

takže moje chytrý řeči jsou Danovi k prdu....

Když budou někde tlakový ztráty, tak nebude pedál tvrdej a půjde sešlápnout, ne?

Jsem moc zvědavej na řešení a jestli je to průměr trubky, tak začnu mít pocit, že auto je strašně složitej a citlivej organismus.

Bedřich
Příspěvky: 121
Registrován: pon 01. čer 2015 10:35:21
Bydliště: Brno

Re: Hydraulická rada

Příspěvek od Bedřich » pát 27. led 2017 8:44:38

Tlaková ztráta neznamená, že kapalina někam zmizí. Tlaková ztráta vzniká třením kapaliny o potrubí a tření částic v kapalině samotné (při pohybu). A čím větší tlak a rychlost, tím větší tření. No a malej průřez a velká délka potrubí způsobí, že sice na začátku trubky je tlak například 6 barů, ale na konci už jen 0,5 baru. Ale to už nepřetlačí ten přítlačák.
Samozřejmě by to pravděpodobně šlo vyřešit změnou velikosti hlavního válce, ale pak už ten tlak (například 12 barů) a teplotu (vzniklou většiím třením) zase neudrží těsnění, spoje a asi ani trubička.
Zkrátka... jak říká každý děvče... na průměru a délce záleží...
T3 syncro 1,9 mTDi

Odpovědět