Kola, pneumatiky a vše okolo
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
No já mám ,,insa turbo dakar 195/80 r14c,, už čtvrtým rokem a dobrý. Je to španělský výrobce protektorů a kupoval jsem to přes ,,Světoffroudů,,. Mám to do terénu, ale pozor na běžné ježdění po umrzlé silnici to není. Má to málo lamel jako všechny tyto teréní pneu. Zatím jsem nenašel jinou alternativu do pole na 14ti palcová kola.
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
Ahoj Venco a spol.
Tak já přidám svou trošku do mlýna. Mám stejně jako mnozí z Vás Vraníky na standardních 14" ráfcích. Tuším, že se typ jmenuje HC2 (nebo HC4, nejsem si jist takhle od stolu). V zimě je bus zlatej na uježděným povrchu, tvrdém sněhu apod. Průšvih začíná v příliš hlubokém, tedy měkkém sněhu a ledu. Převodovka bez uzávěrky nebo samosvoru moc nepodrží a je to jen o šikovnosti spojovacího článku mezi pedálem plynu, ručkou a volantem.
Vraníky jako takový jsou fajn, když si člověk zvykne na poměrně velkou hlučnost a hmotnost. Pravda, že o to hezčí je pocit, když pak na jaře sednu do relativně tichého busa. Ale velká míra neodpružených hmot jízdním vlastnostem nijak nepřidá. A ani sympatie pneuservisáků si s Vraníky moc neužijete...
Suma sumárum, dobrá alternativa na zimu, ale příště asi zkusím něco jiného, pic, Merlin.
Tak já přidám svou trošku do mlýna. Mám stejně jako mnozí z Vás Vraníky na standardních 14" ráfcích. Tuším, že se typ jmenuje HC2 (nebo HC4, nejsem si jist takhle od stolu). V zimě je bus zlatej na uježděným povrchu, tvrdém sněhu apod. Průšvih začíná v příliš hlubokém, tedy měkkém sněhu a ledu. Převodovka bez uzávěrky nebo samosvoru moc nepodrží a je to jen o šikovnosti spojovacího článku mezi pedálem plynu, ručkou a volantem.
Vraníky jako takový jsou fajn, když si člověk zvykne na poměrně velkou hlučnost a hmotnost. Pravda, že o to hezčí je pocit, když pak na jaře sednu do relativně tichého busa. Ale velká míra neodpružených hmot jízdním vlastnostem nijak nepřidá. A ani sympatie pneuservisáků si s Vraníky moc neužijete...
Suma sumárum, dobrá alternativa na zimu, ale příště asi zkusím něco jiného, pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
Hmm, tak tato fakta zcela mění situaci. Myšlenka traktorového pneu se tedy konat nebude... No zřejmě to dopadne opět tak, že zimáky budou podle aktuální nabídky na bazoši. Na to moje zimní ježdění 1x za týden na vzdálenost 20km to bude stačit a radši sobě pořídím šikovné sněhové řetězy
Tak dík za reakce!
Tak dík za reakce!
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
Zdar,
kolesa jsou základ. Dobrá guma řeší dost problémů od maličkostí jako je hluk a spotřeba až po přenos síly jak při záběru, tak při brždění. Já osobně mám obuté Hankook dynapro atm 195/80 r15 na discích Mefro. Je to solidní guma, ujel jsem na ní dost i v lehkém terénu a bez problémů. Za necelé 3 roky ježdění na 2 autech mám jen 2 defekty (jedno vrut a druhé sněžný pluh).
Mám pocit, že držej dobře, kromě ledu a takové té jemné rozsolené srajdy. Jsou sice M+S, ale nemají moc jemné lamelky. Mám je tam celoročně.
Vraníky hodnotím kladně 2 ze 4, nebezpečí protektoru je, že se může běhoun utrhnout (osobní zkušenost právě u dvou ze čtyř). A když byly vloni v létě ty vedra tak vlastně ještě jeden odešel Ále.... Pravdou zůstává, že jsou asi levný a 2 ze 4 jsou v naprosté pohodě už třetí zimu... takže na nějaké občasné ježdění bych je možná zvolil. Navíc mají takovej "drsnej" vzorek a to se mi líbí.
No a v techničáku mám samsebou 14", tak mám jednu sadu na STK
Jo a že velký kola jsou pro motor a převodovku zátěž, to asi jsou, že se to auto víc naklání, to je taky pravda, a že když je někde upustím a zapomenu přifouknout zpátky, tak mám v zatáčkách pocit, že driftuju, to je taky pravda, ale když se na Busíka s velkejma kolama podívám, tak nechápu, proč je tam nedávali ve výrobě, je to prostě krásný pohled.
K.
kolesa jsou základ. Dobrá guma řeší dost problémů od maličkostí jako je hluk a spotřeba až po přenos síly jak při záběru, tak při brždění. Já osobně mám obuté Hankook dynapro atm 195/80 r15 na discích Mefro. Je to solidní guma, ujel jsem na ní dost i v lehkém terénu a bez problémů. Za necelé 3 roky ježdění na 2 autech mám jen 2 defekty (jedno vrut a druhé sněžný pluh).
Mám pocit, že držej dobře, kromě ledu a takové té jemné rozsolené srajdy. Jsou sice M+S, ale nemají moc jemné lamelky. Mám je tam celoročně.
Vraníky hodnotím kladně 2 ze 4, nebezpečí protektoru je, že se může běhoun utrhnout (osobní zkušenost právě u dvou ze čtyř). A když byly vloni v létě ty vedra tak vlastně ještě jeden odešel Ále.... Pravdou zůstává, že jsou asi levný a 2 ze 4 jsou v naprosté pohodě už třetí zimu... takže na nějaké občasné ježdění bych je možná zvolil. Navíc mají takovej "drsnej" vzorek a to se mi líbí.
No a v techničáku mám samsebou 14", tak mám jednu sadu na STK
Jo a že velký kola jsou pro motor a převodovku zátěž, to asi jsou, že se to auto víc naklání, to je taky pravda, a že když je někde upustím a zapomenu přifouknout zpátky, tak mám v zatáčkách pocit, že driftuju, to je taky pravda, ale když se na Busíka s velkejma kolama podívám, tak nechápu, proč je tam nedávali ve výrobě, je to prostě krásný pohled.
K.
- andydas
- Příspěvky: 30
- Registrován: úte 03. lis 2015 17:11:46
- Bydliště: Kačeroff
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
Já mám na zimu Nokiany "hatáttytlá" nebo jak se to píše.
Řekl bych, že lepsi zimaky jsem snad nejezdil.
A co se velikosti kol týče, je fakt, že na origo kolech to vypadá jak tramvaj - hlavně když si zvyknes na ty velký, se kterejma to vypadá už fakt jako auto.
Řekl bych, že lepsi zimaky jsem snad nejezdil.
A co se velikosti kol týče, je fakt, že na origo kolech to vypadá jak tramvaj - hlavně když si zvyknes na ty velký, se kterejma to vypadá už fakt jako auto.
no road? no problem! syncro.
flekatej hranatej multivitamín na velkejch kolech
a kdyby něco - 602 384 29dva
čus bus, andy
flekatej hranatej multivitamín na velkejch kolech
a kdyby něco - 602 384 29dva
čus bus, andy
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
Myslíš Nokian Hakkapeliitta... slušná kombinace (syncro + nokian) - to už asi vyjede všechno
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
Čau. Škoda, že o co máš zapsaný větší disky, o to máš k nim zapsány menší gumy. Mám to taky tak a štve mě to. Chci zapsat k šestnáctkam 205/75/16c. Jde to vůbec nějak?iDannik píše:já mám dokonce R16 zapsano:D
14881542_1212533632140552_1809054012_o.jpg
- Jenda - Povoda
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte 12. kvě 2015 10:00:53
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
Jezdim už hodně let BF Goodrich AT. Zima, léto, jedou furt. Bez defektu za ty roky a dlouhý cesty. Vydržej 60Tis, když přehodíš předek/zadek a pak se ještě daj dojezdit na obyčejný dodávce. Protektor je nebezpečnej, nikdy bych si ho na auto nedal, pokud to nebude auto jenom na těžbu dřeva v lese, nebo na off závody. Běhoun protektoru se může kdykoliv odlepit a za těch pár ušetřenejch korun to nestojí. Mám svůj pneuservis a když obouvám protektor, tak je každej na jiný gumě, jinak tvrdej, odřenej... a už při obouvání vidíš, jak se to místy odlepuje. Ale vlastní život je každýho věc že jo
blog.povoda.cz
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
SouhlasímJenda - Povoda píše:Jezdim už hodně let BF Goodrich AT. Zima, léto, jedou furt. Bez defektu za ty roky a dlouhý cesty. Vydržej 60Tis, když přehodíš předek/zadek a pak se ještě daj dojezdit na obyčejný dodávce. Protektor je nebezpečnej, nikdy bych si ho na auto nedal, pokud to nebude auto jenom na těžbu dřeva v lese, nebo na off závody. Běhoun protektoru se může kdykoliv odlepit a za těch pár ušetřenejch korun to nestojí. Mám svůj pneuservis a když obouvám protektor, tak je každej na jiný gumě, jinak tvrdej, odřenej... a už při obouvání vidíš, jak se to místy odlepuje. Ale vlastní život je každýho věc že jo
Re: Kola, pneumatiky a vše okolo
Ahoj lidi... Nedávno se mi povedlo sehnat pěkný BBS 14" na T3 a teď řeším jejich renovaci. Projíždím google, známé i neznámé zdroje, ale nemohu na vysočině sehnat nikoho, kdo by to zvládl. Jak jste tohle řešili vy? Dají se v domácích podmínkách ty disky obstojně obrousit a nalakovat, tak aby to chvíli vydrželo?