Delsi dobu neuspesne resim problem se studenymi starty v zime. V krabici mam 1.9D, predelany na manualni zhaveni. V zime (-10 stupnu) i po delsim zhaveni (cca 30sec) ma motor po nastartovani cca 10-15sec nepravidelny chod s oblaky bileho dymu z vyfuku z nespalene nafty. V aktualnich mrazech pri -12 dokonce po nastartovani opakovane zdechnul. Predsuvnik je vytazeny, zhavici svicky opakovane vymeneny, zhavici proud ok. Vymenen rovnez palivovy filtr a zrepasovane palivove cerpadlo.
Dochazi mi nejak fantazie, kde by mohl byt problem - dokaze prosim nekdo poradit?
studené starty 1.9D - doba žhavení
Re: studené starty 1.9D - doba žhavení
Zdravím, pravděpodobně nežhaví všechny žhavičky a nemají stejný žhavící proud (tzv. rychlé / pomalé). Automatické relé dožhavuje i při běhu motoru přibližně stejnou dobu jako před startem, jen již nesvítí kontrolka. Paštiky také žhaví i při běhu motoru. Zkontroloval bych žhavící svíčky, kde bych je vyndal, vyzkoušel na baterce, jestli opravdu nažhaví celá za cca 2s u rychlé a cca 8s u pomalé, osobně bych nahradil žhavící lištu jednotlivými kabely k jednotlivým svíčkám a uvidělo se. Martin
Re: studené starty 1.9D - doba žhavení
A co kvalita nafty? -10 už není málo a pokud je v naftě moc biosložky, tak se nemusí za studena dobře vzněcovat.
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: studené starty 1.9D - doba žhavení
Děkuji moc za pohotové odpovědi. Rozumím tomu dobře, že automatické žhavení žhaví i během startování? Měl jsem obavu, aby nedostal akumulátor příliš velkou čočku. Každopádně zkusím tedy žhavit i po nastartování - díky za tip!
Naftu na zimu beru většinou u OMV MaxxMotion Diesel, nyní z nouze na cestách Benzina VERVA Disel.
Naftu na zimu beru většinou u OMV MaxxMotion Diesel, nyní z nouze na cestách Benzina VERVA Disel.
Naposledy upravil(a) otto dne pon 09. led 2017 19:41:03, celkem upraveno 1 x.
Re: studené starty 1.9D - doba žhavení
Ahoj Otto!
Je to tak, relátko žhavení funguje tak, že dožhavuje ještě během startování...jak je popsáno výše, zhruba stejnou dobu jako svítí kontrolka, před otočením klíčkem.
Nafta by na to mohla mít také vliv, stejně jako vyběhanost motoru, kdy už jsou horší tlaky, tak točí dýl než to ten potřebnej tlak "nahoní."
Ať to vrčí, Merlin.
PS: Jak teploty klesaj víc (řekněme -3°C a hloubš), tak žhavím dvakrát, třikrát za sebou než začnu startovat).
Je to tak, relátko žhavení funguje tak, že dožhavuje ještě během startování...jak je popsáno výše, zhruba stejnou dobu jako svítí kontrolka, před otočením klíčkem.
Nafta by na to mohla mít také vliv, stejně jako vyběhanost motoru, kdy už jsou horší tlaky, tak točí dýl než to ten potřebnej tlak "nahoní."
Ať to vrčí, Merlin.
PS: Jak teploty klesaj víc (řekněme -3°C a hloubš), tak žhavím dvakrát, třikrát za sebou než začnu startovat).
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: studené starty 1.9D - doba žhavení
Diky Merline! Mas tam prosim standardni pomale zhavice nebo rychlobezky? A jaka je tedy u Tebe mrazova doba zhaveni (cca sec.)?
Re: studené starty 1.9D - doba žhavení
Nu, mám tam standartní rychložhavičky 7s... doba žhavení (svícení kontrolky) je tak zhruba odpovídající těm 7s...poprvé mi to příjde většinou o chvíli dýl.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: studené starty 1.9D - doba žhavení
diky moc za podnety!