Brzdy - standardni vybava
Brzdy - standardni vybava
Ahoj ve spolek!
Kdysi na starem foru udelal „Venca101“ prispevek o repasi standardnich prednich brzdicu na T3 – starsi typ, dvoupistku. Doplnoval jsem to o nejaky postrehy z me anabaze s novejsim typem, tedy s plovoucim trmenem. A tak jsem si rikal, to tu vytahnout zpatky na svetlo, byt v trochu zkracenejsi verzi.
K demontazi kratce. Je potreba si povolit brzdic z plovouciho ulozeni na drzaku spojenym s tehlici. Ten se vyplati demontovat tez a opecovat i ono plovouci ulozeni. Nasleduje rozborka, kdy jeste pred odpojenim brzdove hadicky je treba proslapnutim brzdovyho pedalu vytlacit pistek z valce brzdice. Usetri se tak narocny sermovani sroubovakama a paceni pistku ven.
K odrezeni jsme pouzivali louhovani v octovym nalevu (na 5l octu 100g kyseliny citronove). Proces je to trochu zdlouhavejsi a nechame louhovat klidne 3 – 4 dny, podle stavu povrchu.
Po vyjmuti z lazne dukladne oplachnout, ja volil technicky benzin a nasledne jsem prelestil vnitrni plochu valce silichromem. Pistky rovnez a jelikoz vypadaly k svetu, tak jsem je znovu pouzil.
Jeste pred skladanim jsem telo trmenu natrel syntetikou. Dnes bych pouzil Alkyton, se kterym mam vyborny zkusenosti, ale i tehdy pouzita barva stale po 4 letech drzi a to je Modrej v permanenci leto – zima.
Skladani je v opacnem postupu demontaze. Pred zavedenim pistku zpatky do valce namazat vazelinou na brzdy, aby nam tam pistek vklouznul, nova sada gumicek, prachovky a nakonec odvzdusnovak.
Neni to nic slozityho a kdo si trochu rozumi s vercajkem zvladne to levou zadni.
...pokracovani v dalsim prispevku...
Kdysi na starem foru udelal „Venca101“ prispevek o repasi standardnich prednich brzdicu na T3 – starsi typ, dvoupistku. Doplnoval jsem to o nejaky postrehy z me anabaze s novejsim typem, tedy s plovoucim trmenem. A tak jsem si rikal, to tu vytahnout zpatky na svetlo, byt v trochu zkracenejsi verzi.
K demontazi kratce. Je potreba si povolit brzdic z plovouciho ulozeni na drzaku spojenym s tehlici. Ten se vyplati demontovat tez a opecovat i ono plovouci ulozeni. Nasleduje rozborka, kdy jeste pred odpojenim brzdove hadicky je treba proslapnutim brzdovyho pedalu vytlacit pistek z valce brzdice. Usetri se tak narocny sermovani sroubovakama a paceni pistku ven.
K odrezeni jsme pouzivali louhovani v octovym nalevu (na 5l octu 100g kyseliny citronove). Proces je to trochu zdlouhavejsi a nechame louhovat klidne 3 – 4 dny, podle stavu povrchu.
Po vyjmuti z lazne dukladne oplachnout, ja volil technicky benzin a nasledne jsem prelestil vnitrni plochu valce silichromem. Pistky rovnez a jelikoz vypadaly k svetu, tak jsem je znovu pouzil.
Jeste pred skladanim jsem telo trmenu natrel syntetikou. Dnes bych pouzil Alkyton, se kterym mam vyborny zkusenosti, ale i tehdy pouzita barva stale po 4 letech drzi a to je Modrej v permanenci leto – zima.
Skladani je v opacnem postupu demontaze. Pred zavedenim pistku zpatky do valce namazat vazelinou na brzdy, aby nam tam pistek vklouznul, nova sada gumicek, prachovky a nakonec odvzdusnovak.
Neni to nic slozityho a kdo si trochu rozumi s vercajkem zvladne to levou zadni.
...pokracovani v dalsim prispevku...
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Brzdy - standardni vybava
...a tady to je:
At to vrci a brzdi pantaznici.
PS: Tehdy se rozjela debata o odstinech barev a Venca zminil, ruzovou pozerskou barvu ktera pridava 5 koni. Cervena dava jen 2,5, ale i to je posun...olee!
At to vrci a brzdi pantaznici.
PS: Tehdy se rozjela debata o odstinech barev a Venca zminil, ruzovou pozerskou barvu ktera pridava 5 koni. Cervena dava jen 2,5, ale i to je posun...olee!
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Brzdy - standardni vybava
Zdravím, při prohazování letních a zimních kol si vždy kontroluju brzdy. Odchlíp jsem prachovku brzdového válečku vzadu a shlédl kapalinu a tak půjde po cca 6 letech na výměnu. Ale, říkám si, zda-li není nějaká chyba, že jedna strana válečku je až skoro dost vyběhlá a druhá je normální. Pakny jsou stejnoměrně sjeté, buben nemá skoro žádný schůdek opotřebení, auto brzdí snad dobře, štít je vyvařený, prostě mi to nesedí. a poprosím s díky o Váš názor ....
Re: Brzdy - standardni vybava
Ahoj , na fotce je levá strana . . . pokud je ošoupaná pravá strana prasátka , může to dělat házivost bubnu .( pravá pakna je náběžná ) Pak při brždění chodí pístek ve válečku a navíc pod zatížením . Mám na autě jeden házívej buben a prasátko u něj pravidelně odchází . . . Druhá strana je v pohodě . Budu to teď přes zimu řešit . . . .
Hlavně když to vrčí . . .
Re: Brzdy - standardni vybava
Díky za reakci. Házivost sem neměřil, nemám přípravek, abych buben dal do soustruhu, do supportu dal hodinky a zkusil něco změřit. Ani nevím, za co bych ten buben chytnul, to by musel být unašeč s kolíky a nikoliv štefty atd. Yatím doufám, že je v toleranci. Mě spíše udivuje ta nesouměrnost roztažení prasátka, kde každá strana je jinak a pakny jsou "ve výchozím stavu". Jestli tu soudruzi neudělali chybu.
Re: Brzdy - standardni vybava
Ta nesouměrnost je daná opotřebením obložení . Nemá to vliv na funkci . Náběžná čelist má cca. 2/3 účinku celé brzdy , proto se víc opotřebuje . Házivost bubnu se dá zjistit pomalým zatahováním parkovací brzdy a otáčením bubnem . Pokud buben přibržďuje v určité poloze a pak jde zase volně , nějaká házivost na něm bude . No ona tam nějaká bude vždycky , jde o to , jak moc ten buben háže . . . Při jízdě se projeví pulzováním brzdového pedálu při brždění .
Hlavně když to vrčí . . .
Re: Brzdy - standardni vybava
Zdravím všechny!...A ptám se zkušenějších. Mám na busu starší 2-pístkové brzdy a kotouče si říkají o výměnu. Můj skromný skládek obsahuje vše na novější - 1 pístkové. Po prvním ohledání mi připadá, že by to mělo jít prohodit. Mají obě verze stejnou těhlici? Pak by to mělo jít snadno prohodit...
1.6D...A PŘECE SE TOČÍ !!!
Re: Brzdy - standardni vybava
Neeeee! Těhlice je jiná a i brz. kotouče.
Re: Brzdy - standardni vybava
Cau presne tak. Cela predni naprava je jina. Musel bys vymenit i rameno, stabilizator , atd. Jediny co je stejny je asi jen horni rameno a pruzina jestli se nepletu
Re: Brzdy - standardni vybava
Holt..věci někdy nejsou tak jednoduché, jak se zdají. Ještěže pro tyto případy jsou (bus)fóra. Díky vám.
1.6D...A PŘECE SE TOČÍ !!!