Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky
Ahoj do pléna!
Vokyho téma k jeho dosluhující 1.6 D jsem si dovolil přejmenovat a trochu otevřít. Nechal bych to jako kecací topic o jednotlivých možnostech, kudy se vydat, když se motor odporoučí do věčných lovišť. Časem by se nám z toho mohlo rozvinout takový shrnutí o různých případech včetně Vašich vlastních postřehů z přestaveb a života s nimi. Řešil bych tu např. možnosti legalizace, situace u nás vs. zahraničí, možné tipy aj.
Technické příspěvky co se týče už konkrétních zástaveb bych ale směřoval do tomu určených topiců (např.: viewtopic.php?f=7&t=183), ať se nám tady pak ty technický věci nedublujou..
Co Vy na to...?
Ladění zdar, Merlin.
Vokyho téma k jeho dosluhující 1.6 D jsem si dovolil přejmenovat a trochu otevřít. Nechal bych to jako kecací topic o jednotlivých možnostech, kudy se vydat, když se motor odporoučí do věčných lovišť. Časem by se nám z toho mohlo rozvinout takový shrnutí o různých případech včetně Vašich vlastních postřehů z přestaveb a života s nimi. Řešil bych tu např. možnosti legalizace, situace u nás vs. zahraničí, možné tipy aj.
Technické příspěvky co se týče už konkrétních zástaveb bych ale směřoval do tomu určených topiců (např.: viewtopic.php?f=7&t=183), ať se nám tady pak ty technický věci nedublujou..
Co Vy na to...?
Ladění zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Co s motorem???
Ahoj, prosím o radu. Mám transporter T3 1,6D. Za jízdy prasknul rozvoďák takže na 99,9% je to potkané. Dotaz zní jestli dělat GO motoru, nebo koupit ten samý a nebo to vyměnit za něco o jiného. A jak je to v případě výměny za jiný motor s papíry a věci kolem toho. Děkuji
Re: Co s motorem???
Já bych šel cestou 1,9 d typ 1Y. Je to snadná předělávka - sací koš olejového čerpadla, vana, sací a výfukové potrubí, ložisko do kliky, úprava táhla plynu na vstřikovacím čerpadle a úprava deklu motoru. Tyto motory jsou celkem dostupné ze seatů a vwé. Mají mnohem lepší výkon a jsou ještě relativně dostupné v dobrém stavu. Na první pohled je motor stejný jako typ cs, jen ze strany sacího potrubí je na bloku označení 1,9D. To však může díky silné korozi být nečitelné! Na stk tam kvůli spodním plechům bohužel není vidět. Oficiální cesta přepisu je v tom českém blbákově nemožná. Pokud je mi známo, tak němci to svým t3 umožňují, ale je to moc komplikací a peněz pro t3 na českých papírech.
Re: Co s motorem???
Výměna za 1.9D je opravdu nejjednodušší cesta. Legislativně nemáš šanci, pokud chceš zůštat psychicky zdráv, nevykrvácel jsi finančně a nakonec stejně zjistil, že to nejde.
Úprava deklu motoru je sice jednodušší, ale také to hrozně vypadá. Pokud budeš mít možnost, tak bych snížil držáky motoru. Stačí o 2cm, takže stačí navařit prodloužení na oko, kde je přišroubovaný silentblok a navrtat druhou díru. Ty 2cm moc nepoznáš, ale nebudeš si muset hyzdit dekl motoru.
Také můžeš použít originální čerpadlo z 1.6D, měly by mít stejnou rozdélovací hlavu, takže se dá naladit na 1.9D. Tím pádem to bude opravdu stejné a nikdo nic nepozná vůbec. Nápis 1.9 na bloku se dá lehce odstranit, to bych ještě doporučil. Pro více napiš SZ.
Úprava deklu motoru je sice jednodušší, ale také to hrozně vypadá. Pokud budeš mít možnost, tak bych snížil držáky motoru. Stačí o 2cm, takže stačí navařit prodloužení na oko, kde je přišroubovaný silentblok a navrtat druhou díru. Ty 2cm moc nepoznáš, ale nebudeš si muset hyzdit dekl motoru.
Také můžeš použít originální čerpadlo z 1.6D, měly by mít stejnou rozdélovací hlavu, takže se dá naladit na 1.9D. Tím pádem to bude opravdu stejné a nikdo nic nepozná vůbec. Nápis 1.9 na bloku se dá lehce odstranit, to bych ještě doporučil. Pro více napiš SZ.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Co s motorem???
Já měl v busovi motor z feldy - jelo to o poznání lépe, felda motor se dá sehnat komplet za 3tis v použitelném stavu..
Re: Co s motorem???
Ahoj Voky!
Nuž, je to pech, jak Ti tu už kluci napsali, jen Ti to shrnu, aby ses mohl snáze rozhodnout.
Jediná legální v Čechách schůdná cesta je sehnat 1,6D z T3 a naroubovat jej tam. Výhoda toho je, že máš 100% jistotu, že Tě za to nikdo nebude popotahovat (STK, evidenčka, pojišťovna v případě nějaké havárie apod.). Bohužel to bude motor plus minus stejně odježděnej jako byl ten Tvůj, tudíž Ti nikdo nezaručí jak dlouho to s ním bude šlapat. To auto je na tenhle motor dost těžký, tak dostává zabrat a tím se rapidně snižuje jeho životnost.
Další jednodušší varianta je sehnat motor identický, ale třebas z golfa II. Jde prakticky o to samý, jen ho přestrojíš (vana, noha olejovýho čerpadla,vstřikovací čerpadlo atd.). Z golfa nebude ten motor tak utahanej a tudíž takřka 100% v lepší kondici než z T3, ovšem bude mít něco za sebou a dostane záhul na starý kolena. Na technický to nikdo nepozná, až na to, že je tam jinej kód, tudíž jeho přeražením se dostáváš do ilegality.
A teď už následujou ty složitější varianty. Motor 1,9 D je takřka identickej, má jen o kousek vyšší blok (odtud ty problémy s děláním díry do deklu motoru). Jde na něj použít i Tvé stávající vstřikovací čerpadlo (musí se samozřejmě naladit na novej motor). Přestrojíš to jako 1,6 D jak jsem psal výše a do klikové hřídele ze strany od setrvačníku naklepneš jehlové ložisko pro výstupní hřídel z převodovky (tzv. mrkev; platí pro všechny motory nepocházející z T3). Auto Ti pojede líp, nebude to sice žádná raketa, ale nebude tomu tak rychle docházet dech. Pokud nechceš zbytečně papírovat, je to asi nejjednodušší varianta se zárukou, že to zas chvíli bude běžet a nepůjde tak rychle do kopru jako 1,6 D. Samozřejmě ten motor má větší výkon a krouťák a tak se vyplatí s ním zainvestovat do převodovky a sehnat skříň z 1,6 TD, která je stavěná na vyšší výkon (4kvalt kód ABH, 5kvalt kód 3H...)
A jako poslední je přepis auta na 1,6 TD. To by ještě měl dovozce VW schvalovat (nutno zaslat žádost na zastoupení, dopravní inspektorát atd...). Pak se Ti otevírají dveře ať už k 1,6 TD z T3 (kód JX, plus mínus to samý jako u 1,6 D původem z T3 = legální varianta) nebo 1,6 TD z golfa, passata, audi...platí zas plus mínus to samý jako u 1,6 D z GII. Anebo 1,9 TD (kód AAZ) golf, passat, seat... To už ale musíš sehnat periferie z 1,6 TD nebo předělat podle danýho motoru a samozřejmě i popřemýšlet o převodovce. Což s sebou nese větší náročnost (finanční, vlastní práce je to plus mínus stejná). Anebo rovnou TDi, čímž se zařadíš mezi místní vývojáře tunery a to už je trochu vyšší dívčí.
Jako poslední možnost jsem si nechal GO potkanýho motoru. Zahučíš v tom vcelku dost finančně s nejistým výsledkem. Jak už jsem psal v tématu přestavby na 1,9 TD.
A tak bych teď být Tebou sednul za stůl, vypsal si jednotlivý varianty, dohledal, co jaká obnáší a podle toho se rozhodnul...
Tak ať zas brzo vrčí, Merlin.
Nuž, je to pech, jak Ti tu už kluci napsali, jen Ti to shrnu, aby ses mohl snáze rozhodnout.
Jediná legální v Čechách schůdná cesta je sehnat 1,6D z T3 a naroubovat jej tam. Výhoda toho je, že máš 100% jistotu, že Tě za to nikdo nebude popotahovat (STK, evidenčka, pojišťovna v případě nějaké havárie apod.). Bohužel to bude motor plus minus stejně odježděnej jako byl ten Tvůj, tudíž Ti nikdo nezaručí jak dlouho to s ním bude šlapat. To auto je na tenhle motor dost těžký, tak dostává zabrat a tím se rapidně snižuje jeho životnost.
Další jednodušší varianta je sehnat motor identický, ale třebas z golfa II. Jde prakticky o to samý, jen ho přestrojíš (vana, noha olejovýho čerpadla,vstřikovací čerpadlo atd.). Z golfa nebude ten motor tak utahanej a tudíž takřka 100% v lepší kondici než z T3, ovšem bude mít něco za sebou a dostane záhul na starý kolena. Na technický to nikdo nepozná, až na to, že je tam jinej kód, tudíž jeho přeražením se dostáváš do ilegality.
A teď už následujou ty složitější varianty. Motor 1,9 D je takřka identickej, má jen o kousek vyšší blok (odtud ty problémy s děláním díry do deklu motoru). Jde na něj použít i Tvé stávající vstřikovací čerpadlo (musí se samozřejmě naladit na novej motor). Přestrojíš to jako 1,6 D jak jsem psal výše a do klikové hřídele ze strany od setrvačníku naklepneš jehlové ložisko pro výstupní hřídel z převodovky (tzv. mrkev; platí pro všechny motory nepocházející z T3). Auto Ti pojede líp, nebude to sice žádná raketa, ale nebude tomu tak rychle docházet dech. Pokud nechceš zbytečně papírovat, je to asi nejjednodušší varianta se zárukou, že to zas chvíli bude běžet a nepůjde tak rychle do kopru jako 1,6 D. Samozřejmě ten motor má větší výkon a krouťák a tak se vyplatí s ním zainvestovat do převodovky a sehnat skříň z 1,6 TD, která je stavěná na vyšší výkon (4kvalt kód ABH, 5kvalt kód 3H...)
A jako poslední je přepis auta na 1,6 TD. To by ještě měl dovozce VW schvalovat (nutno zaslat žádost na zastoupení, dopravní inspektorát atd...). Pak se Ti otevírají dveře ať už k 1,6 TD z T3 (kód JX, plus mínus to samý jako u 1,6 D původem z T3 = legální varianta) nebo 1,6 TD z golfa, passata, audi...platí zas plus mínus to samý jako u 1,6 D z GII. Anebo 1,9 TD (kód AAZ) golf, passat, seat... To už ale musíš sehnat periferie z 1,6 TD nebo předělat podle danýho motoru a samozřejmě i popřemýšlet o převodovce. Což s sebou nese větší náročnost (finanční, vlastní práce je to plus mínus stejná). Anebo rovnou TDi, čímž se zařadíš mezi místní vývojáře tunery a to už je trochu vyšší dívčí.
Jako poslední možnost jsem si nechal GO potkanýho motoru. Zahučíš v tom vcelku dost finančně s nejistým výsledkem. Jak už jsem psal v tématu přestavby na 1,9 TD.
A tak bych teď být Tebou sednul za stůl, vypsal si jednotlivý varianty, dohledal, co jaká obnáší a podle toho se rozhodnul...
Tak ať zas brzo vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Co s motorem???
Možná bych upřesnil ten fakt, že 1,9D(TD, TDI) jsou sice vyšší (blok tušim o 13mm), ale to neznamená, že se musí dělat díra do deklu.
Stačí použít čerpadlo z 1,6D a patřičně ho upravit nebo postavit čerpadlo pro 1,9 a udělat ho nízký. To musí každej, kdo čerpadla dělá, zvládnout.
Stačí použít čerpadlo z 1,6D a patřičně ho upravit nebo postavit čerpadlo pro 1,9 a udělat ho nízký. To musí každej, kdo čerpadla dělá, zvládnout.
Re: Co s motorem???
Měl jsem 1.9D s čerpadlem Lucas z felicie a vešel se bez problému. Původní majitel uvařil 1.6TD, koupil 1.9D a soupnul ji tam. Jen přendal spodek.
Re: Co s motorem???
Mě se moje 1.9D taky pod dekl vejde, vsadil bych se, že tam vadí jenom ovládání plynu na tom čerpadle, to není tak hrozné na úpavu.
Ale na druhou stranu, pokud máš na motoru matraci, tak bych tam klidně díru udělal, nanejtoval tam nějaký plech a v matraci vyříznul díru a aspoň Ti ta matrace nebude jezdit po autě.
Ale na druhou stranu, pokud máš na motoru matraci, tak bych tam klidně díru udělal, nanejtoval tam nějaký plech a v matraci vyříznul díru a aspoň Ti ta matrace nebude jezdit po autě.
Re: Co s motorem???
Stačí pouze zaměnit z kleklého motoru ovládání plynu co je na čerpadle, nic složitého a myslím, že daleko elegantnější řešení, než dělat díru do deklu
T3 1.9D [Ječmínek]