Jak vaříte / topíte?
Re: Chladič 1,6 td
Na termostatu by měla být teplota vyražená. Já mám 87 stupňů. Když ho dáš do kastrólu a ohřeješ vodu, tak se při dosažení teploty otevře. Akorát to chce teploměr, kterej je aspoň do sta stupňů.
Když už ho budeš mít venku, tak bych zvážil, jestli nekoupit novej
Když už ho budeš mít venku, tak bych zvážil, jestli nekoupit novej
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: Chladič 1,6 td
Je teda možný, že se termostat otevírá pozdě a nebo že se neotevírá kompletně? Budu se ptát jako prvňáček, protože jsem to ještě nikdy nedělal, ale musím vypouštět komplet chladící okruh při vyndavání termostatu?
Re: Jak vaříte / topíte?
Vhledem k příspěvku, který jsem uveřejnil v rubrice koupě - http://busforum.cz/viewtopic.php?f=14&t=335 - bych obnovil můj dotaz s chlazením, který zůstal bez odpovědi.
Je normální, že při trochu větší zátěži pořád cestuje ručička přes půlku (diodu) až skoro ke 3/4 budíku (táhlejší kopce, dálnice s protivětrem atd.) a pak při snížení zátěže trvá déle než se zchladí na půlku a pak většinou z kopců zase padá pod půlku budíku.
Kdysi se starým motorem a chladičem většinou přes diodu ručička ani nekoukla.
Po kompletní repasi motoru (kdy totálně umřel) a preventivní výměně chladiče (protože žebra starého chladiče se sypaly jak prach zesnulého) se to začalo chovat právě takhle.
Mám hledat příčinu ve víčku expanzky (co jsem se dočetl, že by nemuselo zvládnout udržet tlak), či termostat, jak už někdo radil a nebo v tom, že druhovýrobový chladič to prostě nestíhá, protože materiál na něj použitý je ošizenej proti originálu? Nebo jiné možnosti, na co se zaměřit? Nerad bych odpálil motor po drahé renovaci.
Za každý postřeh děkuji.
Je normální, že při trochu větší zátěži pořád cestuje ručička přes půlku (diodu) až skoro ke 3/4 budíku (táhlejší kopce, dálnice s protivětrem atd.) a pak při snížení zátěže trvá déle než se zchladí na půlku a pak většinou z kopců zase padá pod půlku budíku.
Kdysi se starým motorem a chladičem většinou přes diodu ručička ani nekoukla.
Po kompletní repasi motoru (kdy totálně umřel) a preventivní výměně chladiče (protože žebra starého chladiče se sypaly jak prach zesnulého) se to začalo chovat právě takhle.
Mám hledat příčinu ve víčku expanzky (co jsem se dočetl, že by nemuselo zvládnout udržet tlak), či termostat, jak už někdo radil a nebo v tom, že druhovýrobový chladič to prostě nestíhá, protože materiál na něj použitý je ošizenej proti originálu? Nebo jiné možnosti, na co se zaměřit? Nerad bych odpálil motor po drahé renovaci.
Za každý postřeh děkuji.
Re: Chladič 1,6 td
Ano, je to možný. Kdyby se neotevíral vůbec, tak bys to v horku uvařil. Chladící kapalinu vypustit musíš. Možná, že kdybys stál hodně zkopce, tak jí vyteče míň, ale jednou za čas je dobrý ji vyměnit.
A když se to zahřeje na tu 3/4, tak máš chladič stejně teplej po celé ploše?
To pomalý chládnutí může být buď pouze pootevřeným termostatem, nebo ucpanym, popřípadě zavzdušněnym chladičem - ale odvzdušnit by se to mělo samo.
A když se to zahřeje na tu 3/4, tak máš chladič stejně teplej po celé ploše?
To pomalý chládnutí může být buď pouze pootevřeným termostatem, nebo ucpanym, popřípadě zavzdušněnym chladičem - ale odvzdušnit by se to mělo samo.
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: Jak vaříte / topíte?
Jejda, už jsem napsal odpověď do inzerce...
Ale jestli Ti teplota kolísá nad i pod diodu, tak je to fakt nejspíš termostatem, kterej málo otevře a pozdě zavře.
Ale jestli Ti teplota kolísá nad i pod diodu, tak je to fakt nejspíš termostatem, kterej málo otevře a pozdě zavře.
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: Jak vaříte / topíte?
Supr a díky za odpověď, mrknu na něj. Teplota pro otevření 103 a zavření 87?
Re: Chladič 1,6 td
Zavzdušněný by neměl být, to už jsem kontroloval. Chladič by ucpaný snad neměl být, když je nový. Teplotu chladiče jsem při zahřátí nekontroloval, respektive teplý je, ale jestli po celé ploše, to jsem nezkoušel. Přesunem se s tím do vaření / topení. Díky za postřehy.
Re: Jak vaříte / topíte?
Při dosažení 87 stupňů se otevře a zavře se až teplota spadne zase pod 87 st.
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: Jak vaříte / topíte?
Aha, já měl pocit, že jsem někde viděl 2 hodnoty. Ale to je možná na spínač ventilátoru. O víkendu mám slíbenej teploměr, tak se na to zkusím podívat.
Re: Jak vaříte / topíte?
Zdravím. Dovolím si přispět. Myslím si, že problém bude podobný. Na svém voze jsem měl expanzi vzor 81 z motoru CS 1,6D a víčkem bez ventilků, jen takovým, co při přetlaku cca 1bar otevře do 2. nádobky nad výfukem, ale nevrátí. bez nějakých problémů mi to fungovalo s různými bloky, občas jsem vrátil vodu do úplně plné horní nádobky a vzásadě vpohodě, chlazení jsem si nevšímal. Až holt nádobka nahoře praskla, zteřela, zkřehla. Nejdříve jsem ji opravil horkovzduškou. to bylo jen na chvíli a musel jsem koupit náhradu druhovýroby. od té doby už chlazení není bezobslužné. Nová nádobka má nahoře prolisy, zde se dělají vzduchové bubliny, plastové víčko otevře nejen podle tlaku, ale i podle teploty a přesně jak je popsáno Horny, ručka teploměru migruje. Termostat asi potřebuje pro svoji správnou činnost nějaký přetlak a ten nemá nebo se neudrží. Navíc mě letos nádobka praskla ve svém švu, obsah vyletěl i s částí náplně a tak jsem se vracel z dovolené s bepřetlakovým chlazením. Při hledání na internetu nevidím pořádnou náhradu nádržky. Ona to vlastně expanzní není, protože je za provozu celá plná a expanze odchází do rezervní. Potřebuji takovou, co má rovnou horní část, aby se nemohla udělat bublina, sedící zátka a upevnění těsně pod krytem motoru co nejvíce nahoře, aby hlava a hadice od hlavy byla vždy pod vodou. Vidím řešení v zbastlení hliníkové nebo mosazné náhrady. Nevíte o nějaké pořádné? Martin