Repas lednice Westfalia
Napsal: pát 03. úno 2023 15:24:23
Po zazimování busíka jsem se při dlouhých zimních večerech zvolna pustil do oprav hlubších a temnějších zákoutí. Jak jsem již zmínil ve vlákně "Plynová výbava, rozvody, revize a vše okolo...", chtěl bych nějak dát celkově do pucu původní originál plynovou instalaci. Celá věc s plynem mi dává smysl pouze za předpokladu, že bude na plyn provozována lednice a lednice na plyn mi zase dává smysl pouze, pokud půjde o původní nebo shodnou náhradu, tedy bez bastlu. Jakmile bych měl něco bastlit a odklánět se od originálu, jednoznačně mi to směřuje ke kompresorovce.
Z těchto důvodů padla první volba na lednici. Lednice do poslední chvíle "fungovala" na plyn, síť i auto. Píšu schválně v uvozovkách, protože ta funkčnost nebyla úplně 100%. Na síť šla lednice jak z praku, rychlý náběh, slušný výkon, pohoda. Na auto (12V) šla sporadicky. Jednak jsem měl pocit, že výkon není bůhví co, ale hlavně neustále vypalovala pojistkové pouzdro na sloupku za řidičem. To byl asi jediný problém, který jsem s lednicí vypozoroval a za léto nestihl dát do pořádku. Problém předpokládám je v samotném pouzdře, kde pojistka nemá dostatečný kontakt, tím se to hřeje, vypaluje a zhoršuje kontakt a tak pořád dokola. Vzhledem k tomu, že plánuji přidat nějaké blbosti jako zásuvky na nabíjení telefonů apod, tak plánuji řešit výměnou pojistkového pouzdra za nožové, alespoň 4 pojistkové a přepokládám, že tím problém ustane. Na plyn lednice chodila dobře, chytala v pohodě, měla výkon, šla regulovat, ale nebyl vidět kontrolním okýnkem plamínek.
Lednici jsem tedy dle nějakého návodu z Youtube vycasnoval ven a odvezl dom. V podstatě nic závratného a člověk by na to jak ji vyndat přišel asi i bez návodu. Za lednicí se samozřejmě za ta léta nacházela slušná dávka všelijakýho humusu a pavučin, až se skoro divím, že nic z toho nebylo alespoň ohořelé. A to je vlastně i jeden z důvodů, proč jsem se do toho pustil.
Po nějakém základním ohledání lednice jsem objevil pár orezlých míst na chladícím okruhu. Zkusmo jsem je podráždil šroubovákem a drátěným kartáčem a postupně se bohužel ukázalo, že to není jen o "pár" místech, ale že je to zalezlé pod původní barvou a celkově je to potrubí a žebroví docela slušně okyslé. Po elektrické a mechanické stránce se zdálo vše být vcelku v pořádku, tak jsem se rozhodl jí, přestože mě moc nepotěsila, dát šanci.
Postupně jsem na zadní straně odstrojil zateplení sestavy varníku, vytahal elektrické topné patrony, odpojil přívod plynu do hořáku a odmontoval a rozebral spalovací komoru.
Celkový stav nebyl až tak nejhorší viz. foto. Spalovací komora je z pozinovkého plechu a je jen nepatrně olezlá v místech, kde se zinek odírá při sestavování/rozebírání. Zapalovací svíčka je tak asi z poloviny přepálená ale určitě by ještě nějaký ten pátek zapalovala. Teplovod k bezpečnostnímu ventilu vypadá v pořádku. Skelná vata zateplení byla už dost vyžilá, prosáklá kde čím, co za linku nateklo, rzí s trubek apod.
No a tady teda už pár fotek z rozborky:
Z těchto důvodů padla první volba na lednici. Lednice do poslední chvíle "fungovala" na plyn, síť i auto. Píšu schválně v uvozovkách, protože ta funkčnost nebyla úplně 100%. Na síť šla lednice jak z praku, rychlý náběh, slušný výkon, pohoda. Na auto (12V) šla sporadicky. Jednak jsem měl pocit, že výkon není bůhví co, ale hlavně neustále vypalovala pojistkové pouzdro na sloupku za řidičem. To byl asi jediný problém, který jsem s lednicí vypozoroval a za léto nestihl dát do pořádku. Problém předpokládám je v samotném pouzdře, kde pojistka nemá dostatečný kontakt, tím se to hřeje, vypaluje a zhoršuje kontakt a tak pořád dokola. Vzhledem k tomu, že plánuji přidat nějaké blbosti jako zásuvky na nabíjení telefonů apod, tak plánuji řešit výměnou pojistkového pouzdra za nožové, alespoň 4 pojistkové a přepokládám, že tím problém ustane. Na plyn lednice chodila dobře, chytala v pohodě, měla výkon, šla regulovat, ale nebyl vidět kontrolním okýnkem plamínek.
Lednici jsem tedy dle nějakého návodu z Youtube vycasnoval ven a odvezl dom. V podstatě nic závratného a člověk by na to jak ji vyndat přišel asi i bez návodu. Za lednicí se samozřejmě za ta léta nacházela slušná dávka všelijakýho humusu a pavučin, až se skoro divím, že nic z toho nebylo alespoň ohořelé. A to je vlastně i jeden z důvodů, proč jsem se do toho pustil.
Po nějakém základním ohledání lednice jsem objevil pár orezlých míst na chladícím okruhu. Zkusmo jsem je podráždil šroubovákem a drátěným kartáčem a postupně se bohužel ukázalo, že to není jen o "pár" místech, ale že je to zalezlé pod původní barvou a celkově je to potrubí a žebroví docela slušně okyslé. Po elektrické a mechanické stránce se zdálo vše být vcelku v pořádku, tak jsem se rozhodl jí, přestože mě moc nepotěsila, dát šanci.
Postupně jsem na zadní straně odstrojil zateplení sestavy varníku, vytahal elektrické topné patrony, odpojil přívod plynu do hořáku a odmontoval a rozebral spalovací komoru.
Celkový stav nebyl až tak nejhorší viz. foto. Spalovací komora je z pozinovkého plechu a je jen nepatrně olezlá v místech, kde se zinek odírá při sestavování/rozebírání. Zapalovací svíčka je tak asi z poloviny přepálená ale určitě by ještě nějaký ten pátek zapalovala. Teplovod k bezpečnostnímu ventilu vypadá v pořádku. Skelná vata zateplení byla už dost vyžilá, prosáklá kde čím, co za linku nateklo, rzí s trubek apod.
No a tady teda už pár fotek z rozborky: