Výfuky, vejfuky, komíny... série, nesérie, performance...
Napsal: úte 03. srp 2021 19:21:36
Ahoj Montérky a montéři!
Tak to jednou František hezky uvedl. Mám tu téma po letech v naší rodině aktuální. Jednou takhle Julča přijela s rachtajícím vejfukem. Inu, povolily se šrouby na pravém držáku. Utaženo a po rachtání ani památky. Jenže dva měsíce na to, rachtání zas a tentokráte jeden šroub zalomen. Nu, dva dny do odjezdu na vejlet. Dotaženo na krev a budeme věřit, že to vydrží... vydrželo. Nicméně bylo jasný, že se po návratu na to hned vrhnu. Julča frčela do práce a já do garáže. Tak a tady máte výsledek.
Před lety mě Amos s Honzou Železným ukázaly jak řešej zavěšení vejfuku oni. Na držáky motoru se navaří tyčka, na tlumič po obou stranách taky a pověsí pod zadní čelo do původní pozice, jen se tam na gumovejch silentblocích kinklá, místo toho aby byl plus minus pružně spojenej přes původní držáky s motorem. A celý se to doplní vlnovcem co nejblíž turbu.
Výhodou je konstrukční jednoduchost. Upadlej silentblok se dá vždy jednoduše nahradit. Montážně je to po přípravě těch tyček záležitost na pět minut, oproti složitosti původního řešení. Pravá strana ještě celkem jde, ale prát se nalevo s dvěma silentbloky, ke kterým je opravdu prachmizernej přístup jsem už odmítl.
Nevýhodou je náročnost přípravy. Je potřeba si dovařit ony tyčky na trubky držáků motoru a poté každý nový tlumič opatřit kotvícími tyčkami rovněž. Na druhou stranu, silentbloků jsem na vejfuku vyměnil víc než nových tlumičů. A doplnit o vlnovec na trubce od turba. Druhá věc je neoriginalita, ale s tou se asi smířím.
A jak to máte Vy...? Jan Tleskač samo šlape na kole bez vejfuku... to se ví.
Ať to vrčí, Merlin.
Tak to jednou František hezky uvedl. Mám tu téma po letech v naší rodině aktuální. Jednou takhle Julča přijela s rachtajícím vejfukem. Inu, povolily se šrouby na pravém držáku. Utaženo a po rachtání ani památky. Jenže dva měsíce na to, rachtání zas a tentokráte jeden šroub zalomen. Nu, dva dny do odjezdu na vejlet. Dotaženo na krev a budeme věřit, že to vydrží... vydrželo. Nicméně bylo jasný, že se po návratu na to hned vrhnu. Julča frčela do práce a já do garáže. Tak a tady máte výsledek.
Před lety mě Amos s Honzou Železným ukázaly jak řešej zavěšení vejfuku oni. Na držáky motoru se navaří tyčka, na tlumič po obou stranách taky a pověsí pod zadní čelo do původní pozice, jen se tam na gumovejch silentblocích kinklá, místo toho aby byl plus minus pružně spojenej přes původní držáky s motorem. A celý se to doplní vlnovcem co nejblíž turbu.
Výhodou je konstrukční jednoduchost. Upadlej silentblok se dá vždy jednoduše nahradit. Montážně je to po přípravě těch tyček záležitost na pět minut, oproti složitosti původního řešení. Pravá strana ještě celkem jde, ale prát se nalevo s dvěma silentbloky, ke kterým je opravdu prachmizernej přístup jsem už odmítl.
Nevýhodou je náročnost přípravy. Je potřeba si dovařit ony tyčky na trubky držáků motoru a poté každý nový tlumič opatřit kotvícími tyčkami rovněž. Na druhou stranu, silentbloků jsem na vejfuku vyměnil víc než nových tlumičů. A doplnit o vlnovec na trubce od turba. Druhá věc je neoriginalita, ale s tou se asi smířím.
A jak to máte Vy...? Jan Tleskač samo šlape na kole bez vejfuku... to se ví.
Ať to vrčí, Merlin.