Stránka 1 z 2
mlhovka zadní
Napsal: pon 19. zář 2016 15:57:00
od Fajglin
Ahoj Draci
zapojoval někdo mlhovku v zadních lampách?
Podle mě, já jí tam nemám už od výroby je to možné?
Je lepší tam dát přídavnou nebo se vrhnout na zapojení do lamp? já nevím ale něco mi říká že to nebude tak jednoduché haha.
Moje myšlenka byla, že tam dám dozadu přídavnou lampu na kabel od baterky a přepínač někam na palubku.....asi ne co?
Re: mlhovka zadní
Napsal: pon 19. zář 2016 16:19:17
od Bedřich
Ahoj, já jsem teda T3 bez mlhovky neměl, ale nikdy nebyla starší 1989. Když rozděláš světlo, tak tam objímku na žárovku nemáš?
Jinak ohledně zapojení - mlhovka nemá svítit pokud nebudou svítit potkávačky a určitě nevynechávej pojistku.
Re: mlhovka zadní
Napsal: úte 20. zář 2016 8:14:35
od redbus
Cau, uz jsem se s tim setkal. Vzadu ve svazku u motoru mas zapojenej v konektoru ( myslim ze to je sedivej) kabel a uz dal nevede. Ten si propojis do svetla. Vepredu za pojistkama ten kabek konci taky v nejakem volne plandajicim konektoru a to uz si musis zapojit pres relatko do vypinace. Privod si natahni z vystupu relatka svetel. Snad to tak budes mit stejred ja mam vzduch 81 a bylo to tak origo pripravenej kabel a nezapojeno.
Cau redbus
Re: mlhovka zadní
Napsal: sob 24. zář 2016 14:23:56
od kubajs
Zdar, taky bych to udělal do původní lampy, dávat tam zbytečně sólo lampu mi připadá zbytečné. Jenom je dost možné, že v té zadní části světla nemáš objímku ani spoj (drát) do konektoru, ale to se dá vyřešit jinou paticí (bacha jsou min. 2 druhy a tím nemyslím levá a pravá), nebo to tam nějak dobastlit... drát buď najdeš nebo natáhneš pod autem podel kabeláže až za pojistkovku a vypínač bych použil origo do palubky (je dvou polohovej, tak až se rozhodneš pro přední mlhovky, tak nebudeš muset řešit další vypínač a vrtat někam díru do palubky)....
K.
Re: mlhovka zadní
Napsal: stř 05. říj 2016 10:04:30
od Merlin
Ahoj Fajglíne!
Podle toho co tu píšou kluci a mé vlastní zkušenosti tam už kabel budeš mít připravenej. Jak psal Redbus, je tam šedivej kablik až do černé skřínky v motoru a ja ho teda měl i dál ve svazku do zadního světla.
Světla s mlhovkou a bez se lišej, ale není problém to dobastlit svépomocí. Kromě natažení kontaktu je to i tím, že světlo s mlhovkou má i malou parabolu kolem žárovky. Ale vzhledem k častosti použití mlhovky není nutný ji tam dodělávat. Kontakt se lépe dodělává do staršího provedení světel, kde je mínus pól tvořenej plechovou deskou, která nese všechny žárovky, doděláš jen z měděnýho plechu kontakt s plus a zavedeš do správný zdířky v placatým konektoru (pozici poznáš, neb bude prázdná).
Vepředu končí šedivej kabel někde za pojistkovkou. Doděláš zapojení, jak psali kluci výše a maš hotovo. Origo třípolohovej přepínač do palubky a jak psal Kubajs, máš vystaráno bez dalšího bastlení i pro přední mlhovky...
Helektrice zdar, Merlin.
Re: mlhovka zadní
Napsal: stř 05. říj 2016 13:57:16
od Fajglin
Klucí děkuji všem pošlu fotky jak to bude.
Re: mlhovka zadní
Napsal: úte 24. led 2017 10:52:07
od Jednatel
S mlhovkou u T3 nebylo asi vůbec žádné pravidlo. Může být vybavený mlhovkou z výroby, je tedy parabolka v lampě, je plus kontakt v desce světla, je žlutošedý vodič ve svazku a 3 polohový vypínač na palubce včetně indikace. A nebo máte jen něco z toho. Když bus nemá mlhovku zapojenou, má v 90% případů aspoň vodič ve svazku, který se volný dá vystopovat jak u pojistkovky, tak vzádu (v krabičce s relé). Ale už jsem zažil i Multivana(!), který neměl ani ten vodič...
Pozice v desce z. světla musí být osazená kontaktem pod žárovkou. Jsou 2 modely z. světel. každé s jinou deskou - Hella a ULO. Deska Hella má vždy kontakt pro vícepólový štekr, ale když není zapojená mlhovka chybí plus kontakt pod žárovkou. Ten lze vyndat z jiné náhradní desky, protože v každé jsou 4, nebo jak píše Merlin udělat z plíšku. U desky ULO se musí úplně improvizovat, protože v ní pro mlhovku není vůbec nic. Koukněte do desky vašeho světla a uvidíte sami. Zda jde o Hella nebo ULO poznáte zvenku, aniž byste světlo ještě demontovali.
Vpředu se k vypínači mlhovky musí přivést plus, které musí být odbočené od potkávaček, až za spínačem světel, aby byla dodržená podmínka, že mlhovka nesmí svítit pokud nesvítí světla (podle mne by to mělo být na parkovačky, aby mlhovka(y) svítily bez ohledu, zda si do mlhy přisvěcuju potkávačkama, nebo jen předníma mlhovkama a parkovačkama. Ke spínači je jetě potřeba přivést mínus, aby se rozsvěcovala kontrolka v něm umístěná...
Relé ani pojistka není potřeba, má to jen 21W, a jištěné je to už tím, že to jde od světel...
Zadní světla a vše kolem nich...
Napsal: pát 09. lis 2018 0:52:46
od Merlin
Ahoj Bando!
Tak jsem při zapojování tažnýho narazil na pár věcí, co se mohou hodit.
Zapojení světel:
Starší i novější provedení používá ty samé zástrčky. Starší provedení od toho novějšího na první pohled poznáte, že má hladkou zadní stranu a po rozebrání žárovky trčí z plechový desky, která je zároveň (-) pólem. Do tohoto provedení je dle mýho soudu jednodušší dodělat mlhovku, ale o tom už je napsáno výše pod heslem "zadní mlhovka."
Levé světlo:
6 - Směrový světlo L (černo/bílý drát)
5 - Zpátečka (černo/modrý drát)
4 - Koncový světlo do mlhy (bílo/šedivý drát)
3 - Zem (-) pól (hnědý drát)
2 - Koncové světlo (černo/bílý drát)
1 - Brzdový světla (černo/červený drát)
Pravé světlo:
1 - Směrový světlo P (černo/zelený drát)
2 - Zpátečka (černo/modrý drát)
3 - Zem (-) pól (hnědý drát)
4 - Prázdný (místo pro pravou mlhovku)
5 - Koncový světlo P (červeno/bílý drát)
6 - Brzdový světlo (černo/červený drát)
Ať to vrčí, Merlin.
Re: Zadní světla a vše kolem nich...
Napsal: pát 09. lis 2018 22:07:33
od arawak
Re: Zadní světla a vše kolem nich...
Napsal: úte 24. srp 2021 0:44:08
od Merlin