Stránka 1 z 1

Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost? Jaký olej používáte?

Napsal: sob 03. zář 2016 14:30:54
od Karel
Zdravím,
dohledal jsem informace, že naše staré busíky zřejmě k náklonu motoru a stáří konstrukce žerou více oleje než nové dokonalé káry.

U mého 1.9AAZ po prohlédnutí nikde olej neteče, ale i tak se mi zdá, že papká poměrně dost.
V motoru je před 20tis překroužkováno a přešálováno. Turbo nové cca 1m zpět i tak se mi ale zdá, že jeden litr na cca 1000km je docela dost.

Po ohledání, kde by to mohlo být mne začala zajímat odfuková hadice, která pojí blok motoru hlavu a jde do filtru vzduchu ten je opět nasáván do spalovacího prostoru.

Hadice je uvnitř od mazu, ale olej z ní neteče.. spíš jde otamtud pára a takový těžký olejový vzduch. Při volnoběhu se z toho páří tak nějak přiměřeně při vyšších otáčkách méně. Dříve jsem měl toto napojené těsně před turbínu a myslím, že mi ona vysávala ten olejový koktejl. Myslím, že mohla v motoru dělat i podtlak než přetlak a tím vysávat i části kapak, které se strhli.

Je to možné?
Z výfuku jde nyní úplné minimum namodralého kouře při zahřátí vůbec žádný. Smradoolejku teď pouštím do atmosféry.
Kde by mi mohl olej mizet? Hlava byla přeguferována, ale možná už ta jediná by mohla zlobit.

Jakou spotřebu máte vy?
10w-40
Díky K

Re: Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost.

Napsal: ned 04. zář 2016 19:48:38
od arawak
1,9 TDI AFN 1l na 10000Km......

Re: Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost.

Napsal: pon 05. zář 2016 11:56:23
od glockner von assuan
jx 1,6td....cca 0,5-0,8l/1000km při norm jízdě a na dálnici klidně i 1,2l/1000km, přesně dle tabulek :-)

Re: Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost.

Napsal: stř 07. zář 2016 9:15:03
od Bedřich
Nevim... než olej ubybe, tak ho vyměním. Většinou do deseti tisíc km. 1,9 mTDi 1Z.

Re: Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost.

Napsal: stř 07. zář 2016 20:16:45
od františek
Já jsem na 0,5l na tisíc

2.1 WBX

Re: Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost.

Napsal: čtv 08. zář 2016 10:50:30
od Karel
Abych se přiznal tak mě má žravost dost znepokojuje.
Jde o to, že se zvedají náklady na jízdu a vždy u sebe musím mít olej pro jistotu, že zapomenu.

Tisíc km mám najeto hned a byl bych rád kdybych dolil po deseti tisíc km.. dá se něco udělat pro to, aby tomu tak bylo?
Nebo je AAZtko upgradované 1,6JX kde to je normální?

Je možné doporučit nějaký olej, který má třeba vlastnost nějakého filmu, který drží olej tam kde má?
Je nějaká čuramrdka do oleje, která neomezí vlastnost mazání a omezí vlastnost vytrácení?

Můžu proto udělat něco já svou jízdou?

Nebo to prostě je a bude olejnička?

Re: Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost.

Napsal: pon 12. zář 2016 22:14:32
od Merlin
Ahoj Karle!
Chvíli jsem vyčkával, neb mám AAZ v T3 nově a tak bych řekl, že je na závěry o spotřebě oleje ještě brzo. Ale už mám prvních 1200 km natočíno a možná tak decka ubyla, což by korespondovalo s Rudovým AFN a 1l na 10tis.
Co jsem měl před tím JX, tak jsem byl zprvu také na 0,4 - 0,5l na 1tis. Ale pak to začalo jít z kopce a končil jsem na standartním výkonu 1l na 1tis. kilometrů, na dálnici klidně i 1,5l. Ovšem ten motor už běžel svůj desátej oblet zeměgule, tak na to taky měl nárok. Do odvětráni hlavy tlačil statečně, tak i kouřovej projev podle toho vypadal a ve velký zimě už měl trochu hoňku nastartovat. A soudě podle toho, co jsem viděl po sundání hlavy, tak už těžko říct, jestli to jelo víc na naftu, nebo na olej. Jinak, co se týče konstrukce, tak JX a AAZ jsou velmi podobný motory.
Přípravek do oleje jsem vyzkoušel od STP a těžko říct, jestli to funguje... nepozoroval jsem ani zlepšení ani zhoršení. V jednom škodováckým časopise jsem četl článek o přípravku "Atomium," což by se mělo přidávat do oleje ke zlepšení jeho účinků a snížení spotřeby. Testujou to u Diesel poweru, takže by tam snad i nějaká objektivita mohla být zaručena. Sám jsem na zvědav, jak to dopadne.
A jízdní návyky..? Nadměrný vytáčení, ale i podtáčení není košér... zkrátka tak akorát, aby to moc nekolísalo, kvůli otáčkám turbíny.
Na závěr bych dodal Rudovu (Arawak) poznámku, co jsme se nedávno bavili. Jak se jednou do toho motoru šáhne, tak už to není co bývalo z továrny. Materiál novejch kroužků už není tak "otěruvzdornej," jako u těch z fabriky a tak to pak vede k měnění kruhů jak při olympijským čtyřletým cyklu. Např. GC kruhy, co se používají při repasi bez výbrusu válců mají životnost zhruba 80tis. km, právě kvůli tomu, že jsou měkčí, aby se popraly s opotřebovaným povrchem na stěnách válců.
Jen mě tu ještě na závěr napadla jedna věc. Jak máš vyřešen odtok oleje z turba...jx svody, nebo AAZ?

Ať to vrčí a žere míň, Merlin.

Re: Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost? Jaký olej používáte?

Napsal: stř 02. srp 2017 12:26:30
od Merlin
Pic všem!
Pro oživení jsem rozšířil Krlovo téma... a teď se to spustí, lavina různých kombinací až by alchymustům na dvoře Rudolfa II. oči přecházely...

Ještě když jsem měl 1.6 JX tak jsem nejdříve požíval Futuru 10W-40 od Sunoca, později minerál 15W-40 Divinol.

Dnes v 1.9 AAZ mám opět Futuru 10W-40.

A co na to Vy...? A Jan Tleskač..? Mazal řetěz svýho létajícího kola syntetikou nebo minerálem...?

Re: Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost? Jaký olej používáte?

Napsal: pát 25. srp 2017 22:08:28
od Jenda - Povoda
10tis / 0,5 L. Turbo najeto 30 T, motor tdi v elektrice najeto neznámo kolik, ale ca 80 T zpět překroužkován. Ale minulá auta 2,1i jsem měl spotřebu i víc jak 1L/500 přes kroužky :-)

Leju 5W40. Chce to pěkně ohřívat a dochlazovat fakt dlouho turbínu a dávat bacha v kopcích, aby se bus nehřál, mít spínač na saharu. Tyhle motory jsou prostě na lehčí auta s výrazně menším objemem vody. Pak je to se spotřebou oleje úplně v pohodě. Ale tyhle poznatky mě stály několik barelů oleje, které jsou v atmosféře :-)

Re: Olej - jakou spotřebu oleje máte? Jak snížit žravost? Jaký olej používáte?

Napsal: ned 27. srp 2017 22:35:05
od ttratar
Mám 1,9 d (1Y) v obytce a teď po dovolené v Polsku - cca. 2600 km, spotřeba oleje 10w40 max 0,1l. na celou cestu. Motor je původně z málo jeté cordoby. Při těch příšerných převodovkách mi ani to německý turbo nechybí.