Brzdy - standardni vybava
Napsal: sob 16. dub 2016 1:09:05
Ahoj ve spolek!
Kdysi na starem foru udelal „Venca101“ prispevek o repasi standardnich prednich brzdicu na T3 – starsi typ, dvoupistku. Doplnoval jsem to o nejaky postrehy z me anabaze s novejsim typem, tedy s plovoucim trmenem. A tak jsem si rikal, to tu vytahnout zpatky na svetlo, byt v trochu zkracenejsi verzi.
K demontazi kratce. Je potreba si povolit brzdic z plovouciho ulozeni na drzaku spojenym s tehlici. Ten se vyplati demontovat tez a opecovat i ono plovouci ulozeni. Nasleduje rozborka, kdy jeste pred odpojenim brzdove hadicky je treba proslapnutim brzdovyho pedalu vytlacit pistek z valce brzdice. Usetri se tak narocny sermovani sroubovakama a paceni pistku ven.
K odrezeni jsme pouzivali louhovani v octovym nalevu (na 5l octu 100g kyseliny citronove). Proces je to trochu zdlouhavejsi a nechame louhovat klidne 3 – 4 dny, podle stavu povrchu.
Po vyjmuti z lazne dukladne oplachnout, ja volil technicky benzin a nasledne jsem prelestil vnitrni plochu valce silichromem. Pistky rovnez a jelikoz vypadaly k svetu, tak jsem je znovu pouzil.
Jeste pred skladanim jsem telo trmenu natrel syntetikou. Dnes bych pouzil Alkyton, se kterym mam vyborny zkusenosti, ale i tehdy pouzita barva stale po 4 letech drzi a to je Modrej v permanenci leto – zima.
Skladani je v opacnem postupu demontaze. Pred zavedenim pistku zpatky do valce namazat vazelinou na brzdy, aby nam tam pistek vklouznul, nova sada gumicek, prachovky a nakonec odvzdusnovak.
Neni to nic slozityho a kdo si trochu rozumi s vercajkem zvladne to levou zadni.
...pokracovani v dalsim prispevku...
Kdysi na starem foru udelal „Venca101“ prispevek o repasi standardnich prednich brzdicu na T3 – starsi typ, dvoupistku. Doplnoval jsem to o nejaky postrehy z me anabaze s novejsim typem, tedy s plovoucim trmenem. A tak jsem si rikal, to tu vytahnout zpatky na svetlo, byt v trochu zkracenejsi verzi.
K demontazi kratce. Je potreba si povolit brzdic z plovouciho ulozeni na drzaku spojenym s tehlici. Ten se vyplati demontovat tez a opecovat i ono plovouci ulozeni. Nasleduje rozborka, kdy jeste pred odpojenim brzdove hadicky je treba proslapnutim brzdovyho pedalu vytlacit pistek z valce brzdice. Usetri se tak narocny sermovani sroubovakama a paceni pistku ven.
K odrezeni jsme pouzivali louhovani v octovym nalevu (na 5l octu 100g kyseliny citronove). Proces je to trochu zdlouhavejsi a nechame louhovat klidne 3 – 4 dny, podle stavu povrchu.
Po vyjmuti z lazne dukladne oplachnout, ja volil technicky benzin a nasledne jsem prelestil vnitrni plochu valce silichromem. Pistky rovnez a jelikoz vypadaly k svetu, tak jsem je znovu pouzil.
Jeste pred skladanim jsem telo trmenu natrel syntetikou. Dnes bych pouzil Alkyton, se kterym mam vyborny zkusenosti, ale i tehdy pouzita barva stale po 4 letech drzi a to je Modrej v permanenci leto – zima.
Skladani je v opacnem postupu demontaze. Pred zavedenim pistku zpatky do valce namazat vazelinou na brzdy, aby nam tam pistek vklouznul, nova sada gumicek, prachovky a nakonec odvzdusnovak.
Neni to nic slozityho a kdo si trochu rozumi s vercajkem zvladne to levou zadni.
...pokracovani v dalsim prispevku...