Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
Ahoj vsici!
Otviram tohle tema ze zvedavosti, neb mam plan, ale chybi mi par realizacnich otazniku. Vim, ze na foru kdysi Pit daval pekny fotoserial, kterak si vytvoril spodni grill a la jihoafrican. A ja bych si naopak chtel udelat horni masku a la african se ctyrmi kulatymi svetly.
Myslenka je takova, ze bych ramecky pridavnych dalkovych vyrizl z masky z Golfa II a vlepil a domodeloval do stavajici masky.
Otazky: Cim lepit? A cim modelovat pripadne chybejici kousky...laminat, tmely, kity?
Diky za reakce bando, Merlin.
Otviram tohle tema ze zvedavosti, neb mam plan, ale chybi mi par realizacnich otazniku. Vim, ze na foru kdysi Pit daval pekny fotoserial, kterak si vytvoril spodni grill a la jihoafrican. A ja bych si naopak chtel udelat horni masku a la african se ctyrmi kulatymi svetly.
Myslenka je takova, ze bych ramecky pridavnych dalkovych vyrizl z masky z Golfa II a vlepil a domodeloval do stavajici masky.
Otazky: Cim lepit? A cim modelovat pripadne chybejici kousky...laminat, tmely, kity?
Diky za reakce bando, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
Jestli mohu radit, tak prvně je třeba zjistit zda jsou oba spojované materialy stejné. Potom lze buď pájkou, nebo flexou vyřezat požadované tvary a opět pájkou k sobě tyto přitavit. Dále si nastříhat 3-4mm široké, libovolně dlouhé proužky stejného materiálu a horkovzdušnou pistolí se zůženou výstupní tryskou, podobně jako při práci s autogenem, svařit tyto spoje.Při práci s ABS materiálem pozor na přehřátí sváru- snadno se deformuje tvar dílu- nutná praxe. Teplota svařovacího vzduchu je tak 380 až 420 C.Při stříhání proužků je lepší si materiál lehce předehřát tak 100 až 150C zabrání se tím praskání materiálu. ABS je proti třeba PP či PE křehký. Svařovaný díl je možné dotvarovávat pomocí tepla. Samozřejmé je i lepení, ale pak to snižuje svařitelnost onoho spoje.Já osobně pouze ABS svařuji. Pozor na zbytečné opakování svařování stejných míst- snižuje to pevnost spoje, stejně jako zbytečně nízká, či vysoká teplota. Svařuji oboustraně, ale je nutné počkat na dostatečné vychlazení sváru. Násilné vychlazení lze, ale zvyšuje křehkost spoje. Opracování pak broušením, nebo pájkou odtavit či nožem odřezat přebytečný materiál.
Re: Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
Ahoj Ttratare,
diky za reakci. To me vubec nenapadlo to takhle varit... Zvazim to, zni to elegantne, maska z toho GII je stejnak na rozrezani, tak na ni pujde potrenovat, jediny svizel by asi mohl nastat, ze obe masky jsou rozdilneho stari, ta z T3 je preci jen origo pre 87, kdezto GII replika z druho az tretivyroby...
Nekdo jeste dalsi napady...nestydte se...
Diky a zatial zdar, Merlin.
diky za reakci. To me vubec nenapadlo to takhle varit... Zvazim to, zni to elegantne, maska z toho GII je stejnak na rozrezani, tak na ni pujde potrenovat, jediny svizel by asi mohl nastat, ze obe masky jsou rozdilneho stari, ta z T3 je preci jen origo pre 87, kdezto GII replika z druho az tretivyroby...
Nekdo jeste dalsi napady...nestydte se...
Diky a zatial zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
Stáří masky tolik nevadí, tedy až na to, že starší plasty vlivem uv záření jsou křehčí, spíš je důležitá schodnost materiálů což bývá napsáno na dílu, nebo lze po rozehřátí plastu pájkou ověřit čichem. Věř mi, svařováním plastů se už živím skoro20 let.
Re: Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
Nějaký čas se živím nástrojařinou a na každém výlisku by měl být popis jak s datem výroby tak hlavně s druhem materiálu plastu. To by asi neměl být pak problém zjistit zda je to PP,PS nebo ABS. Hodně štěstí.
Re: Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
Super Chlapci!
Moc dekuju za reakce...jak bude cas (asi az k podzimu, bohuzel), tak se na to vrhnu a samozrejme pridam sem dojmy ze sochariny ...
Hohoo, tak se zda, ze se forum zacina rozjizdet...jen houst a vetsi kapky, Merlin.
Moc dekuju za reakce...jak bude cas (asi az k podzimu, bohuzel), tak se na to vrhnu a samozrejme pridam sem dojmy ze sochariny ...
Hohoo, tak se zda, ze se forum zacina rozjizdet...jen houst a vetsi kapky, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
zdravim,
pridam s trochou do mlyna, ale zprostredkovane:
na starem foru myslim Borija daval fotolog presne tohodle, jen predelal svetla s angel eyes.
nepamatuju se uplne presne, ale myslim, ze to lepil nejakym cernym lepidlem na plasty v kartusi, od fy. Sika.
spoje vypadaly brousitelne, i to jako tmelilo. pak byla lehka potiz, ze busi a golfi maska ma na tom grillu jinej pocet lamel (horizontalnich), ale nejak to schoval a na vysledku to na prvni pohled nebylo videt.
pridam s trochou do mlyna, ale zprostredkovane:
na starem foru myslim Borija daval fotolog presne tohodle, jen predelal svetla s angel eyes.
nepamatuju se uplne presne, ale myslim, ze to lepil nejakym cernym lepidlem na plasty v kartusi, od fy. Sika.
spoje vypadaly brousitelne, i to jako tmelilo. pak byla lehka potiz, ze busi a golfi maska ma na tom grillu jinej pocet lamel (horizontalnich), ale nejak to schoval a na vysledku to na prvni pohled nebylo videt.
Re: Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
nedalo mi to a pohrabal jsem ve slozce t3 v dokumentech.
prvni stranku ze tri zminovanyho Borijovyho postupu mam stazenou.
kdo to chce poslat, at mi posle mail.
prvni stranku ze tri zminovanyho Borijovyho postupu mam stazenou.
kdo to chce poslat, at mi posle mail.
Re: Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
Ahoj Karmazine!
Heele a co takhle to pripichnout sem...Borija je tu taky registrovanej, i kdyz moc netusim jak casto sem chodi, tak by mu to urcite nevadilo...
Pokud se Ti s tim nechce delat, tak mi to posli na mail a ja to sem soupnu..
Zdravi zaci, Merlin.
bedrich.merlin@hotmail.com.
Heele a co takhle to pripichnout sem...Borija je tu taky registrovanej, i kdyz moc netusim jak casto sem chodi, tak by mu to urcite nevadilo...
Pokud se Ti s tim nechce delat, tak mi to posli na mail a ja to sem soupnu..
Zdravi zaci, Merlin.
bedrich.merlin@hotmail.com.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Lepeni plastu ABS - upravy mrizek, maska aj.
Dobrej vecir Plantaznictvo!
Diky Karmazinovi, ktery mi poslal onu prvni stranu ze staryho fora...zkusil jsem to trochu porovnat a hle:
Borija:
Vážení pacienti Busaříci, ať už vzpomenu Pitovo přísloví že všichni Busaři jsou si rovni, nemůžu opomenout neúprosný pokrok techniky a rozhodl jsem se, že coby oční lékař amatér,provedu operaci očí svého plechového miláčka.Pojem Angel eyes nemusím snad nikomu dlouze popisovat. Neb můj věrný Golf II má čtyři oči, ani plechovka T3 nemůže zůstat pozadu. Přikládám zatím pouze studii z Corelu, ale těšte se za nedlouho na podrobný
seriál oční operace včetně foteček a návodů, jak na to. Ačkoli mám už postup jasný, náměty, nebo naopak záporné ohlasy jsou vítány. Čus BUS Borek
Gekon:
mam stejny plan ale asi pouziti dvou stejnych svetel . i kdyz verze ala GOLF 2 GTI se mi libi vic
Pit:
To zní jako závazek.
Myslím,že hlavně záleží na tom,aby se to líbilo Tobě.V každém případě,budu pozorně sledovat s ostatními busaři Tvůj projekt a přitom fandit kutilům a vynálezcům.
Vždyť co by to bylo za radost,jít a koupit si již hotový set.
Nejlepší je stejně na tom to řešení a garážové špekulování.
Dan:
No Borijo, v podstatě tim vyrobíš Jihoafričana
Moc jich k vidění neni
Sem zvědavej, jak se popereš s výrobou těch kroužků. Na Golfáka II se daj koupit už hotový angel eyes a po lehkým zásahu pasujou k nám.
Bude to určo vypadat mňamózně.
To já přes zimu asi naladim do hranatejch.
Doka:
Ahoj chlapci!
Já jsem hrozně zvědavej jak se poperete s těma vnitřníma světlama,protože u řidiče máte hned pod mřížkou vystouplý tunýlek tyče řízení a to budete muset sehnat sakra tenký světla aby se tam vešly.
Hranatý (dvojče) jsou kratší než dvě kulatý vedle sebe.
Já tam bastlim do vnitřku vedle origo kulatejch XENONY (lupy) a mám s tím velkou honičku,a to maj průměr asi jen 6cm.
Mám pocit že mřížka z Afriky je vydutější s plochýma parabolama.
Hodně štěstí s pasováním.
P.S. Dane ty kroužky do tý masky na světla se dají použít z reprobeden (výdechy) dělají různé průměry a mají lem.
Ahoj
Dan:
Jasný, já už sem po tom pátral, po těch bassreflexech - jen je občas trochu problém sehnat za inteligentní cenu a aby pásnul průměr. Ale nápad dobrej
Hodim do topicu "Světla T3 (kulatý či hranatý?)" nějaký fotky ála jihoafričan, kvůli tý poloze.
Já si na pokusy s angels eyes seženu jiný světla, přece nebudu kuchat hranatý, když jsou v cajku a ubejvaj
Počkejte, až sem vlítnou čtyrkaři, a budou se nám posmívat, že už řešíme i takovýdle věci.
Borija:
Tak aby řeč nestála, světla samotné budou od FKautomotive z GI, nebo z GII.Obě varianty jsou (sice s úpravou) proveditelné.Dálkové to samé, jsou shodné jak z GI, tak z GII. Co se týče kroužků, budou použity a implantovány z masky GTI GII, neb u kroužků jsou i upevňovací šrouby.Na přemýšlení dávám pár foteček. Tak čus BUS
Diky Karmazinovi, ktery mi poslal onu prvni stranu ze staryho fora...zkusil jsem to trochu porovnat a hle:
Borija:
Vážení pacienti Busaříci, ať už vzpomenu Pitovo přísloví že všichni Busaři jsou si rovni, nemůžu opomenout neúprosný pokrok techniky a rozhodl jsem se, že coby oční lékař amatér,provedu operaci očí svého plechového miláčka.Pojem Angel eyes nemusím snad nikomu dlouze popisovat. Neb můj věrný Golf II má čtyři oči, ani plechovka T3 nemůže zůstat pozadu. Přikládám zatím pouze studii z Corelu, ale těšte se za nedlouho na podrobný
seriál oční operace včetně foteček a návodů, jak na to. Ačkoli mám už postup jasný, náměty, nebo naopak záporné ohlasy jsou vítány. Čus BUS Borek
Gekon:
mam stejny plan ale asi pouziti dvou stejnych svetel . i kdyz verze ala GOLF 2 GTI se mi libi vic
Pit:
To zní jako závazek.
Myslím,že hlavně záleží na tom,aby se to líbilo Tobě.V každém případě,budu pozorně sledovat s ostatními busaři Tvůj projekt a přitom fandit kutilům a vynálezcům.
Vždyť co by to bylo za radost,jít a koupit si již hotový set.
Nejlepší je stejně na tom to řešení a garážové špekulování.
Dan:
No Borijo, v podstatě tim vyrobíš Jihoafričana
Moc jich k vidění neni
Sem zvědavej, jak se popereš s výrobou těch kroužků. Na Golfáka II se daj koupit už hotový angel eyes a po lehkým zásahu pasujou k nám.
Bude to určo vypadat mňamózně.
To já přes zimu asi naladim do hranatejch.
Doka:
Ahoj chlapci!
Já jsem hrozně zvědavej jak se poperete s těma vnitřníma světlama,protože u řidiče máte hned pod mřížkou vystouplý tunýlek tyče řízení a to budete muset sehnat sakra tenký světla aby se tam vešly.
Hranatý (dvojče) jsou kratší než dvě kulatý vedle sebe.
Já tam bastlim do vnitřku vedle origo kulatejch XENONY (lupy) a mám s tím velkou honičku,a to maj průměr asi jen 6cm.
Mám pocit že mřížka z Afriky je vydutější s plochýma parabolama.
Hodně štěstí s pasováním.
P.S. Dane ty kroužky do tý masky na světla se dají použít z reprobeden (výdechy) dělají různé průměry a mají lem.
Ahoj
Dan:
Jasný, já už sem po tom pátral, po těch bassreflexech - jen je občas trochu problém sehnat za inteligentní cenu a aby pásnul průměr. Ale nápad dobrej
Hodim do topicu "Světla T3 (kulatý či hranatý?)" nějaký fotky ála jihoafričan, kvůli tý poloze.
Já si na pokusy s angels eyes seženu jiný světla, přece nebudu kuchat hranatý, když jsou v cajku a ubejvaj
Počkejte, až sem vlítnou čtyrkaři, a budou se nám posmívat, že už řešíme i takovýdle věci.
Borija:
Tak aby řeč nestála, světla samotné budou od FKautomotive z GI, nebo z GII.Obě varianty jsou (sice s úpravou) proveditelné.Dálkové to samé, jsou shodné jak z GI, tak z GII. Co se týče kroužků, budou použity a implantovány z masky GTI GII, neb u kroužků jsou i upevňovací šrouby.Na přemýšlení dávám pár foteček. Tak čus BUS
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com