Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Voky17
Příspěvky: 7
Registrován: stř 26. říj 2016 17:56:31

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Voky17 » pon 12. pro 2016 20:10:26


Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 798
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Merlin » úte 13. pro 2016 14:54:45

Ahoj Voky!
Lze to použít... přeskládat periferie z 1,6 D a hotovo dvacet. V podstatě je to stený jako s 1,9 TD (kód AAZ), jen se neřeší turbo a věci s ním spojený.

Hodně štěstí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Slávek
Příspěvky: 59
Registrován: úte 16. čer 2015 17:59:45
Bydliště: Brno

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Slávek » úte 13. pro 2016 15:56:13

Je málo motorů, nebo o co jde? Nechápu proč chceš do auta dávat tak slabý motor. Stejně Ti kód motoru nebude souhlasit. TDI je vykon, spotřeba poloviční, spolehlivost a těch pár drátu hold někdo zapojí. V Brně vím kdo, nebo to vezmeš u mě přes kopírák. Ta felda Tě fakt bavit nebude. Těch pár tisíc přidaných se Ti rychle vrátí ve spotřebě. Jo a kdyby jsem si sedal za stůl a vypisoval výhody a nevýhody tak to bych neměl T3. To musí bavit jak řekl soused a zakroutil hlavou jakože nechápe. Já zase nechápu rybáře :)

Mac Hacek
Příspěvky: 33
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:12:26
Bydliště: Nová Ves

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Mac Hacek » úte 13. pro 2016 19:59:22

Tak ted ještě otázka, jaké TDI tam soupnout. Na výběr je více možností: AFN, AHU, 1Z... Co bude nejoptimálnější??

Slávek
Příspěvky: 59
Registrován: úte 16. čer 2015 17:59:45
Bydliště: Brno

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Slávek » úte 13. pro 2016 21:09:35

Já mám 1z. 66kW stačí, tedy mě určitě. Převodovka stejně lítat neumí a auto má aerodinamiku cihly. Byl to golf 3 rok 95 a koupil jsem to za 6000Kč na inzerát. Motor jsem si i s elektrikou po nastartování vymontoval sám s kámošem.

mhepp
Příspěvky: 151
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od mhepp » úte 13. pro 2016 22:33:30

Jenže... Pokud nastrojím 1.9TD věcima z 1.6TD, odstraním nápis 1.9 na bloku, odbrousím kód, tak to reálně nikdo nepozná. Nemá jak. Pokud ale nastrojím TDi jako TD, tak to houby pojede a ještě bude viditelný výrazný rozdíl už na hlavách. Nevím, v dnešní době bych si nelajznul přestavět 1.6TD na 1.9TDi.

Jinak, ten motor z Felicie můžeš samozrejmě použít. Nejlépe nastrojit jako TD.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 798
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Merlin » stř 14. pro 2016 0:08:47

Tak ja ještě zareaguju na Slávkovo hudrování výše... Nu, myslím, že to není nedostatkem motorů, ale jednoduchostí úpravy. Máš zdechlou CS (1.6 D), tak je logicky nejjednodušší výměna za konstrukčně nejbližší 1Y (1.9 D). Odpadá právě zmiňovaný tahání elektriky, shánění dílů, kterými se zástavba turbomotoru (je jedno jestli TD nebo TDi) liší. A i následný papírování...přeci jen je víc košér mít na papírech z 1.6 D 1.9 D než TDi, který Ti bude hvízdat místo pozdravu. A v neposlední řadě je to i otázka času, loupnout tam tuhle 1.9 Ti zabere zlomek doby oproti TDičku.
Co se týče jízdních výkonů, tak to je už věc jiná. Ale zas tu narážíme na problém převodovky... sehnat dlouhou není zas tak jednoduchý a taky něco stojí. Takže sečteno a podtrženo, mám-li auto, u kterýho jsem byl spokojenej s jeho jízdníma výkonama před zdechnutím a potřebuju co nejdříve jezdit...nepříjde mi 1.9 D jako špatná volba. Oproti té 1.6 to pojede líp a ani žrát víc to nebude...

Ať to vrčí, Merlin.

PS: Nastrojení tohoto motoru na TD je možný, ale je potřeba vyměnit vačku za 1,9 TD, jinak se podpalujou sedla ventilů a nese to změny i v periferiích včetně vstřikovacího čerpadla...
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Slávek
Příspěvky: 59
Registrován: úte 16. čer 2015 17:59:45
Bydliště: Brno

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Slávek » stř 14. pro 2016 6:56:40

Nepojede líp, točí míň a pojede pomaleji. Ten rozdíl je totiž ve výšce válců. Na zástavbu to samo jednodušší je a levnější taky to je jasný. Máš pravdu Merilin, já jenom aby toho nelitoval a pokud je nadšenec tak to rád všechno zvládne.

Bedřich
Příspěvky: 121
Registrován: pon 01. čer 2015 10:35:21
Bydliště: Brno

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od Bedřich » stř 14. pro 2016 9:55:30

Taky jsem zastáncem TDi (u mě teda mTDi se svodama a turbem z 1,6 TD), ale též jsem si prošel přes 1,9 TD AAZ. Bylo to rychle a levně. Tenkrát bych neměl peníze ani zkušenosti na TDI.
Nacpat místo 1,6 D za tři tisíce 1,9 D je minimální investice a budeš jezdit. Klidně bych tou cestou šel a jestli se posléze rozhodneš stavět TDi, tak si ho můžeš pomaloučku chystat a potom motory přehodíš a 1,9 D asi za trojku zase prodáš.
T3 syncro 1,9 mTDi

kubajs
Příspěvky: 60
Registrován: úte 26. kvě 2015 21:28:40

Re: Co s motorem...možnosti výměny motoru, alternativní pohonné jednotky

Příspěvek od kubajs » stř 14. pro 2016 11:17:25

Zdar,

já bych s tou jednoduchostí u feldy zas tak nesouhlasil, určitě je lepší si za tu cenu sehnat 1.9D z nějakého VW (golf, vento), na tý feldě je pár věcí, které jsou na VW už vyřešené, čerpadlo je Bosch, nemusíš upravovat držák na altík pokud nemáš servo....

No a k té legislativě, nedovedu si představit českého úředního šimla, který pochopí, že mezi 1.6d a 1.9d je rozdíl jenom v otočené číslici... prostě to tam být nemá a Fuck off na STK, u policajtů, když tě budou chtít na silnici vyprudit a podobně... 1.9TDi můžeš zkusit i to, že to míň žere, je to ekologičtější na provoz a stejně ti to do techničáku nenapíšou... a když vybrousíš kód motoru a někdo to bude řešit, tak máš taky smůlu musí tam být čitelný, stejně jako VIN, když tam není je to vážná závada bez ohledu na to jestli ti ho sebral čas z origo motoru nebo z čehokoliv jiného...

Já si vždcky říkám, kde jezdím a co od toho auta potřebuju. Mám 1.9D a krátkou 4q, cestovka 80km/h. Vyjedu toho hodně i pekelně naloženej. A leju tam jen volej (když si vzpomenu) a naftu...

Odpovědět