Zpět do minulosti z 1.9TD na 1.6D "legal"

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 798
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Zpět do minulosti z 1.9TD na 1.6D "legal"

Příspěvek od Merlin » sob 28. kvě 2016 13:09:00

Ahoj Karle!
Jen bych tu mel jedno upresneni...1.6 s kodem JX je TD...to jen jak pises o tom jak se Ti bude styskat po turbu... Ona hola 1.6 ma pak ty emise taky nekde jinde... Nehlede na to, ze JP, jestli se dobre pamatuju je taky oturbeny, coz krome odlisnosti v mazacim okruhu (turbo motory maji ostrik pistu) nese i jinou vacku a jiny prumer ventilu...

At to vrci, Merlin.

PS: Primlouval bych se o vytvoreni dalsiho vlakna "nastaveni rozvodu plus odlisnosti mezi 1.6 D, TD, 1.7D, 1.9 D, TD, TDi" tak aby se nam tu nemichaly informace a kazda stranka se neplnila rozlicnejma vecma (jednou prave rozvody, pak prijde na radu olejovy cerpadlo a nakonec vodni pumpa) v jednom topicu...to pak je radost neco hledat. A tohle vlakno spis nechat na obecnejsi problematiku zastavby 1.6D, podobne jako je tema o 1.9kach. To je teda spis na moderatory...
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Karel
Příspěvky: 34
Registrován: úte 14. dub 2015 8:42:23

Re: Zpět do minulosti z 1.9TD na 1.6D "legal"

Příspěvek od Karel » sob 28. kvě 2016 23:39:16

Ahoj Merline,
tak teď jsi mi dal brouka do hlavy :) až jsem si seběhl pro papíry od auta a:
velkej i malej techničák mám napsaný jako 1,6D kód JX, číslo chybí... Techničák velkej byl jakoby ztracen aspoň tak to tam píší, vystaven duplikát. Původ vozidla si myslím, že je bůh ví odkud, ale třeba se pletu.
Nákup vozidla byl s 1,9 mTDI, kde ukapával druhý vstřik na píst což pomalu demontovalo vnitřek :) a klika byla těžce poškozená. Pak jsem koupil prý repasovaný motor co najel 100tis AAZ "najivka jsem si říkal, že bude nadosmrti". Ale motor byl repasován, protože byl potkán což jsem já zjistil až v době jeho demontáže, protože žral vodu olej i trávu u silnice, hrůza. Koupil jsem si druhé AAZ a jelikož jsem ztratil důvěru v jakéhokoliv "opraváře" tak jsem se pustil do repase sám a dopadlo to vše dobře :) Motor vrčí doteď jen by to chtělo novou turbínu.

JP, který jsem koupil je čistokrevné D 40kw GII nemá ostřik pístu.
JX jak nyní hledám na netu je opravdu psaný všude jako TD :shock: Tak teď se trochu koušu do paty, protože toto mi uniklo. Teď čučím do malého i velkého techničáku a málem mě omejvá... proč? protože 51kw při 4500ot :? to znamená, že máš pravdu a já se hlupák měl dívat na řádek výkonu a ne na popis motoru :(

To znamená, že mi teď stojí v garáži nádherná repáslá 1.6d a já sem kokot :(

Možná by bylo lepší tohle vlákno smazat, abych si nedělal ostudu po světě. :oops:

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 798
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Zpět do minulosti z 1.9TD na 1.6D "legal"

Příspěvek od Merlin » ned 29. kvě 2016 10:46:33

Ahoj!
Nu, vidis, ja zas myslel, ze i JP ma turbo. Je to trochu patova situace. Bud muzes provest prestavbu Tve T3 na holou 1.6 D, anebo hold sehnat jeste jeden motor...JX je stejny jako vsechny mozny varianty 1.6 TD pouzivany v GII, Passatech, Audi 80, atd... jen malej rozdil, ze se delali dve vykonovy varianty (tusim 44 kW a 51 kW) a pak jeste GTD 56 kW. V garazi Ti pro strejcka prihodu zustane hola 1.6 a mas klid. A nebo si ji ponechej pekne zabalenou, ale co pujde pouzij na 1.6 TD at v tom tolik financne nezahucis. Vana a svody Ti budou pasovat z AAZ, protoze ty se k zastavbe do T3 stejnak davaji z JX (vetsinou), stejne drzaky, filtrbox, drzak chladice oleje i vodni hadice...

Tak drzim palce, pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

TrcekVW
Příspěvky: 64
Registrován: sob 23. kvě 2015 12:15:38

Re: Zpět do minulosti z 1.9TD na 1.6D "legal"

Příspěvek od TrcekVW » ned 29. kvě 2016 21:58:57

JP je 1.6td s turbem 51kw z g2

Karel
Příspěvky: 34
Registrován: úte 14. dub 2015 8:42:23

Re: Zpět do minulosti z 1.9TD na 1.6D "legal"

Příspěvek od Karel » ned 29. kvě 2016 22:24:32

https://www.youtube.com/watch?v=E6g4Hf1uPB0 v označení motoru se vyzná jen bůh :) motor dodělám a dám do kouta myslím, že to bude příjemný moturek s malým výkonem, ale velkou životnosti. Zítra pojedu znovu na technickou za borcem, od kterého budu chtít vědět co mám udělat pro to abych nepohorel za dva roky na emisich. Nechci rvat prachy do něčeho co ve finále vyhodim

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 798
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Zpět do minulosti z 1.9TD na 1.6D "legal"

Příspěvek od Merlin » ned 29. kvě 2016 23:01:31

Ha, You tube... na to bacha. To je stejny jak s wikipedii...je to nijak nekorigovanej kanal a tak to mnohdy paradne pomuze, ale taky se celkem casto dohmatnes zcela protichudnych navodu... Dulezity veci bych dohledaval na verohodnejsich zdrojich. Ono staci i e-katalog prodejcu autodilu..Elit, Auto Kelly, MJ auto, ATS, apod. tam byvaji u motoru krom kubatury i presny kody z vyroby. Preci jen na You Tube jsou lidi schopny odprezentovat auto az mas dojem, ze to TDi je tam original..

Pic, Merlin
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

garmont
Příspěvky: 37
Registrován: pát 09. říj 2015 18:05:43

Re: Zpět do minulosti z 1.9TD na 1.6D "legal"

Příspěvek od garmont » pon 30. kvě 2016 9:16:56

Přehled busích motorů je tady http://vwbus.cz/?rubrika=Motory_T3&typ=sablona
Já měl v busu 1.6D bez turba 37kw a označení je CS...

Karel
Příspěvky: 34
Registrován: úte 14. dub 2015 8:42:23

Re: Zpět do minulosti z 1.9TD na 1.6D "legal"

Příspěvek od Karel » pon 30. kvě 2016 20:13:41

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... k2#Engines Tak wikinu :)
Youtube používám k náslechu zvuků :)) Vlastně než jsem se do upgrade pustil tak jsem si prošel co mne čeká a jak to asi jede :D
Výkon se ukázal jako hrozný :) ale táhla mne vůně legálnosti a smíril jsem se s tím, že budu šnek. Nyní přehodnocuju situaci, abych zase nechyboval.

Dnes jsem se sešel s člověkem mého známého, který řídí emisní stanici, aby mi odpověděl na pár hloupých otázek :) zde asi pro zasmátí.

1.) Co má lepší emise? 1,6D 1,9TD.... a rozumím tomu dobře, že 1.9TD veme více vzduchu a nafty tím pádem větší bordel ven?
"to je těžké říci. Vem si, že tyhle motory mají hrozně moc naježděno a záleží na jejich stavu. Pokud je vyběhlá 1.6D a postavíš proti ní repas 1.9TD tak je veliká pravděpodobnost, že TD na tom bude mnohem lépe, ale pokud postavíš repas 1.6D s 1.9TD podobného složení tak 1.6ka na tom bude lépe."

2.) Co když si tam nyní nechám 1.9TD, která je zrepasovaná - je možnost, že bych za dva roky mohl projít?
"U vašich starých aut se to tolik řešit asi nebude důležité bude mít správné označení motoru, které bude sedět s velkým tech. horší to bude u novodobých aut, kde se po tom bude tvrdě šlapat a to bude sakra problém. Ty budeš jezdit do té doby dokud ti to nezakážou jako se to začíná dít jinde"

Možná se to bude někomu také hodit :) Bůh ví jak to bude. Řekl mi ať si tu 1.6 nechám do foroty pro jistotu, protože druhá vlna přezbrojování budem asi my :)

Odpovědět