Utěsnění úniků oleje všeho druhu...

Odpovědět
Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 736
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Utěsnění úniků oleje všeho druhu...

Příspěvek od Merlin » ned 11. zář 2022 20:52:15

Zdar takhle při nedělním večeru!
Objevila se nám taková nepěkná věc. "O" kroužek pod chladičem olejem nám netěsní tak jak bychom si přáli. Výměna za nový nás nemine, nicméně to už jsme jednou absolvovali a stejně to mírně rosilo. A tak se na Vás obracím s dotazem... Má někdo zkušenost s napatláním něčeho zázračnýho... lepidlo, či nějaká dokonalejší forma silikonu (samo červenej není řešení...). Ještě na starým fóru si kdysi někdo pochvaloval, že právě těsnění co přijdou do styku s olejem (třeba ventil dekl..) něčím zázračným lepí...
Tak pojďte s nějakou zaručenou recepturou... Už mě jaksi nebaví všem dokola vysvětlovat, že nám nekape olej, ale že si jen bus značkuje teritorium...

Volejům všech chutí a barev zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Uživatelský avatar
venca101
Příspěvky: 183
Registrován: pon 25. led 2016 15:24:21
Bydliště: jižní Morava

Re: Utěsnění úniků oleje všeho druhu...

Příspěvek od venca101 » pon 12. zář 2022 10:15:39

Zdar,

bloky starých vzduchem chlazených typ 1 motorů z brouků a busů se těsní pouze tmelem bez jakýhokoli vysekávanýho těsnění, já používám tmel Curil K2 (vyrábí Elring). Olej mně po těch letech sákne pouze u olejovýho čerpadla (tam je papírové vysekávané těsnění), blok neuroní ani slzičku. Curil používám i v případě, když potřebuju podpořit vysekávané těsnění, např. když dosedací plochy přírub nejsou v nejlepší kondici. Naposledy na přírubě nalévacího hrdla oleje k vaně na dieslový T3. Není to silikon, konzistence je jak hustej žlutej chrchel či pro citlivky budeme říkat medová :)

puchyyla
Příspěvky: 406
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Utěsnění úniků oleje všeho druhu...

Příspěvek od puchyyla » úte 13. zář 2022 10:24:59

Ahoj,
já taky většinu těsnění podporuji. Většinou používám loctite 5922. Na o-kroužek jsem to ale asi jestě nezkoušel.
Držím palec, se značkováním jsem si užil svý ;-)

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 736
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Utěsnění úniků oleje všeho druhu...

Příspěvek od Merlin » úte 13. zář 2022 21:19:19

Super chlapci, děkuju! Máte oba zlatý bludišťáky, třeba ty medový... Zkusím a dám vědět.
Ono s tím značkováním je to spíš už taková rutina. Vzhledem k tý sebrance vraků v naší garáži se není čemu divit, je to spíš povinnost. Ale zas trochu v mezích, přeci jen když už to lítá na zadní vrata, trochu mi to drásá svědomí..

Díky a zatial čus Plantážníci, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 736
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Žacléř

Re: Utěsnění úniků oleje všeho druhu...

Příspěvek od Merlin » úte 11. říj 2022 20:11:28

Zdar Všichni!
Tak se podělím s výsledkem. Curil K2 se již nevyrábí, ale mají nový výrobek Curil T2 a mělo by to být to stejné, ne-li lepší. Nakonec jsem pořídil i nový chladič oleje, nový "o" kroužek je samozřejmostí a podpořil zmíněným tmelem. Nu a neteče, tak uvidíme až použijeme taky někde jinde.

Značkování podlah zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 232
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Utěsnění úniků oleje všeho druhu...

Příspěvek od martin_100 » ned 06. srp 2023 21:58:14

Po včerejší ztrátě vody viz topik o chlazení jsem našel celkem velkej únik oleje. Zadní vrata kropenatý, za chodu motoru úkap pod auto značnej s otáčkama se zvyšuje.
Panika, že je po motoru.
Nakonec to teče z čidla na kontrolku mazání v hlavě. Myslel jsem že z pod něj. Těsnění tam byly jen rozpadlý zbytky. Přetěsnil jsem a ejhle vono to teklo dál rovnou z čidla kolem toho plastu.
Čidlo objednaný taxnad to bude v cajku.
Dobrou noc velectěné plantážnictvo ;)
T3 Lucinka

mhepp
Příspěvky: 113
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Utěsnění úniků oleje všeho druhu...

Příspěvek od mhepp » úte 19. zář 2023 1:50:55

Ahoj, podobnou anabázi jsem takt zažil - když se nám přehřál motor (bylo to dost brutálně, řidič/ka nekontrolovala teplotu při postávání v koloně), tak to dopadlo ta, že se natavila i plastová příruba na vodu do topení, co je na hlavě. Stejně tak to odneslo i čidlo oleje - začalo protékat.

Tehdy se i prohnula hlava, tak musela dolů na srovnání - začalo to tlakovat do vody. Napřed trošičku, potom dost. Tak si zkontroluj, jestli Ti nejde chladička do oleje nebo olej do vody nebo jakákoliv jiná kombinace vzduch/olej/voda, co jde zkontrolovat...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 232
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Utěsnění úniků oleje všeho druhu...

Příspěvek od martin_100 » stř 20. zář 2023 15:48:22

Snad ne. Ono to čidlo si už rosilo jakou dobu. Vždycky jsem pod nim na spodku bloku měl kapičku. Tak jsem ho jen dorazil nejspíš.
T3 Lucinka

Odpovědět