Ve spolupráci s naším automechanikem jsme začali nalévat nový olej - MPM 15W40. Tento olej je asi řidší, takže při chvíli stání to po startu dlouho tlakuje olej a musí přišlapnout plyn, aby se systém natlakoval. Pak natlakuje, kotrolka zhasne a jede se... že mazání maže poznám podle „nemažete klepeto" - přestane to klepat
Dělá to již druhý olej a druhý filtr... Tlak oleje jsme neměřili, protože auto s tímto olejem jede výrazně lépe (tam, kde jsem podřazoval s 1.6D a 4q na dvojku, tam jede na trojku a tak...), takže jsme naznali, že olej se dostane všude, kde je potřeba v dostatečném množství... Akorá to radostné ježdění zkazila závada na mazání - jela zrovna žena, rozsvítila se kontrolka oleje, tak auto odstavila a dopravili do servisu (nebyl jsme u toho osobně takže co se přesně stalo mám jen zprostředkované). Od poslední vyměny oleje uběhlo cca 6 až 8 tis. km, takže na konci intervalu, ale určitě ne přes.
No a když se do auta pustili v servise, tak první problém byl vybouchlý (zevnitř roztržený) olejový filtr. Po výměně filtru a dolití oleje (na zkoušku co a jak) měřili jeho tlak na čidle na chladiči (oleje, samozřejmě) a naměřili 0. To by mohl být zaseklý přetlakový ventil na čerpadle nebo zalískaný sací koš (seklý ventil jsem už zažil), ale zatím neověřeno, protože story zatím pokračuje... (každopádně vana dolů a pro jistotu objednat nové čerpadlo, ať nás nic nepřekvapí)
Co mi z toho plyne? Olejové čerpadlo asi čerpalo a tlakovalo dobře, když roztrhlo filtr... Setkal se už někdo s tím, že by měl explodovaný olejový filtr? Mohl se zanést natolik, že ani obtokový ventil nepomohl? Napadá vás na co si dát v tuto chvíli pozor? Přicpané mazací kanály - tlak na čidle by byl, ale asi vysoký?
Roztržený olejový filtr
Roztržený olejový filtr
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Roztržený olejový filtr
Zdar Mhepp!
Neřekl bych, že se filtr roztrhl přílišným tlakem oleje. Šacoval bych to spíše na vadu materiálu. Jinak teda taky pěkná story k pivu, to se musí nechat...
Pic, Merlin.
Neřekl bych, že se filtr roztrhl přílišným tlakem oleje. Šacoval bych to spíše na vadu materiálu. Jinak teda taky pěkná story k pivu, to se musí nechat...
Pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Roztržený olejový filtr
Tak auto už jezdí, mám tu tedy přesnější zprávy... Olejové čerpadlo je nové a nyní se již mazání chová standardně - po nastartování během chvilky čidlo zhasne.
Filtr se nafouknul - viděl jsem ho - tak, že povolil ten horní lem kolem příruby a olej tekl ven tudy. Deformace je bezesporu způsobená vnitřním tlakem. Co to (staré) olejové čerpadlo, to zatím nevím. Nebyl čas je nějak zkoumat. Ale zdá se, že má dost vymletý zuby. Musím to ještě zkonzultovat s příručkou, co říká na kontrolu čerpadla.
Filtr se nafouknul - viděl jsem ho - tak, že povolil ten horní lem kolem příruby a olej tekl ven tudy. Deformace je bezesporu způsobená vnitřním tlakem. Co to (staré) olejové čerpadlo, to zatím nevím. Nebyl čas je nějak zkoumat. Ale zdá se, že má dost vymletý zuby. Musím to ještě zkonzultovat s příručkou, co říká na kontrolu čerpadla.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Roztržený olejový filtr
To by mu tlak spíš vystřelil měrku dřív než by rupnul filtr. Spíš se klonim k vadě materialu na filtr. Kdyť to stojí kilo a bouchá to kdejaká vopice na koleni ve velkym.
T3 Lucinka
Re: Roztržený olejový filtr
Lidi, já vážně nevím. Ucpaný odfuk na hlavě by se projevil tlakováním do vany, jak píše Martin - vystřelené víčko či měrka.
Vada materiálu... to by mohlo být možné, ale to bych spíš šacoval, že se projeví dříve, než u konce servisního intervalu. Leda, že by se ucpal tak, že ani obtok v tom filtru by nezafungoval... Ale zase... Zbytky oleje byly při vypouštění „čisté“ - tedy olej byl sice černý, ale tekutost odpovídající (mírně hustší než nový), lesklý, bez žmolků/chucvalců sraženin, mechanických nečistot, atd. Prostě nic, co by mělo ucpat filtr.
Vada materiálu... to by mohlo být možné, ale to bych spíš šacoval, že se projeví dříve, než u konce servisního intervalu. Leda, že by se ucpal tak, že ani obtok v tom filtru by nezafungoval... Ale zase... Zbytky oleje byly při vypouštění „čisté“ - tedy olej byl sice černý, ale tekutost odpovídající (mírně hustší než nový), lesklý, bez žmolků/chucvalců sraženin, mechanických nečistot, atd. Prostě nic, co by mělo ucpat filtr.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Roztržený olejový filtr
Ahoj a krásný večer. Měl jsem podobný problém. Nee že by se nafoukl ale stříkal olej kolem těsnění. Jak na filtru tak na chladiči oleje. Bylo v háji čerpadlo oleje nebo spíš regulační ventil tlaku který se zasekl. Na štěstí neee moc daleko od domova. Nepomohlo dotažení nic. Dal jsem nové čerpadlo a vše oki. Čus bus a ať to frčí.