To asi nemáš dobře utěsněnou tu hadičku, která propojuje expanzku s kompenzační nádobkou. Nebo neutěsněný víčko. Jinak se ta voda po vychladnutí zpět vrátit musí. Termostat ke své funkci tlak nepotřebuje. Rozhodující je proudění vody v systému.
Vzhledem k tomu, že expanzku plníš zhruba do poloviny, tak v ní vzduch je. Spodní otvor musí být pod vodou, ale kdyby nebyl, tak se ta červená kontrolka ubliká k smrti.
Nádobku maji na Sobíně. Sice druhovýroba, ale vypadá dobře:
http://www.vwbusshop.cz/chlazeni/expanz ... -d-td.html
Než Ti to vyháže vodu ven, tak to chladí normálně?
Jak vaříte / topíte?
Re: Jak vaříte / topíte?
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: Jak vaříte / topíte?
Bedřichu, přesně takovou to mám, koupena odjinud stejného dizajnu. Na ni patří plastové víčko s ventilky viz jiná diskuze. Tato se mi před týdnem rozpůlila ve švu, nikoliv při přehřátí, prostě po roce provozu. Starou vz 1981 motoru cs nenahradí, má příliš vysoké hrdlo a hladina je pak nízko. motor mi vodu netlakuje, když jsem se vracel, tak jsem měl expanzku otevřenou a v lavoru, provizorně slepenou a pár kapek se ven dostalo. Prostě hladina musí být nad hlavou motoru, i když je vůz v podélné ose trochu šikmo. Bublina se musí lehce vyhnat k víčku a nezůstávat v profilu.
Re: Jak vaříte / topíte?
Ahoj pánové,
Opět otevřu toto téma během léta Řeším výměnu spínače sahary na chladiči, s tím že jsem narazil na dva typy dle spínacích teplot s třípinovým provedením. A to:
kód 191959481C - teploty sepnutí 95 a 102°
kód 251959481K -teploty sepnutí 87 a 92°
Ať pátrám jak pátrám, pořádně jsem nikde nenašel který patří ke kterému motoru
Netušíte někdo který je původně k JX? (aktuálně Tdi)
díky
Lukkas
Opět otevřu toto téma během léta Řeším výměnu spínače sahary na chladiči, s tím že jsem narazil na dva typy dle spínacích teplot s třípinovým provedením. A to:
kód 191959481C - teploty sepnutí 95 a 102°
kód 251959481K -teploty sepnutí 87 a 92°
Ať pátrám jak pátrám, pořádně jsem nikde nenašel který patří ke kterému motoru
Netušíte někdo který je původně k JX? (aktuálně Tdi)
díky
Lukkas