Pískal
Pískal
Tak jsem si říkal, že se taky pochlubím naším vozovým parkem...
Tohoto busíka jsme pořídili v roce 2020. Je původem z Rakouska, koupil jsem ho sice v ČR, ale byl stále na Rakouských dokladech, takže předchozí majitel s ním nejezdil. V Rakousku měl jednoho majitele, jsem fakticky druhý majitel. Najeto měl cca 120 tisíc km, nyní má o 45000 více.
Auto je v zajímavém stavu, protože cokoliv měním, tak sundávám původní díly. Připadám si tak, jako bych auto odpanil - původní spojka, tlumič výfuku, původní klouby, silentbloky, ložiska, brzdy, tlumiče... Jen je škoda štětkolaku, který na něm někdo spáchal.
Výbavou je to Transporter v nejsociálnější možné verzi. Stropnice jen nad řidičem, jinak holý plech, dokonce na stropě ani nikdy nebyly takové ty sololitové desky, místo autorádia originální záslepka, původně uprostřed a vzadu pevná okna a vyklápěcí trojúhelníky vepředu. Motor je 1.6D, převodovka má 4 rychlosti, spíše pomalosti.
U tohoto auta bojuji mezi udržením v originálním stavu a praktičností... Původní koženkové sedačky jsem vyměnil za sedačky s loketkami (všechny), jsou přeci jen pohodlnější. Taky jsem nainstaloval Syncro zrcátka a otevírací okna doprostřed - zde jsem vzal ze zásob originály a dozadu pořídil repliky - narozdíl od kolegů si nemůžu stěžovat, že by neseděly. Toto jsou úpravy, které byly nutné - jezdíme s dětmi a psem, potřebujeme mít možnost auto vyvětrat... Taky se mi povedlo sehnat vytahovací stupačku k prostředním dveřím, tak ta přijde na auto taky. Vozíme stárnoucí rodiče i malé děti, tak ať se jim pohodlně nastupuje...
No a proč Pískal? Furt mi píská klíňák A i když ho vyměním nebo znovu napnu, tak zase po chvíli začne.
Auto máme na denní ježdění, takže dostává přiměřené péče a doufám, že nebudu muset řešit ještě chvíli větší investice...
Tohoto busíka jsme pořídili v roce 2020. Je původem z Rakouska, koupil jsem ho sice v ČR, ale byl stále na Rakouských dokladech, takže předchozí majitel s ním nejezdil. V Rakousku měl jednoho majitele, jsem fakticky druhý majitel. Najeto měl cca 120 tisíc km, nyní má o 45000 více.
Auto je v zajímavém stavu, protože cokoliv měním, tak sundávám původní díly. Připadám si tak, jako bych auto odpanil - původní spojka, tlumič výfuku, původní klouby, silentbloky, ložiska, brzdy, tlumiče... Jen je škoda štětkolaku, který na něm někdo spáchal.
Výbavou je to Transporter v nejsociálnější možné verzi. Stropnice jen nad řidičem, jinak holý plech, dokonce na stropě ani nikdy nebyly takové ty sololitové desky, místo autorádia originální záslepka, původně uprostřed a vzadu pevná okna a vyklápěcí trojúhelníky vepředu. Motor je 1.6D, převodovka má 4 rychlosti, spíše pomalosti.
U tohoto auta bojuji mezi udržením v originálním stavu a praktičností... Původní koženkové sedačky jsem vyměnil za sedačky s loketkami (všechny), jsou přeci jen pohodlnější. Taky jsem nainstaloval Syncro zrcátka a otevírací okna doprostřed - zde jsem vzal ze zásob originály a dozadu pořídil repliky - narozdíl od kolegů si nemůžu stěžovat, že by neseděly. Toto jsou úpravy, které byly nutné - jezdíme s dětmi a psem, potřebujeme mít možnost auto vyvětrat... Taky se mi povedlo sehnat vytahovací stupačku k prostředním dveřím, tak ta přijde na auto taky. Vozíme stárnoucí rodiče i malé děti, tak ať se jim pohodlně nastupuje...
No a proč Pískal? Furt mi píská klíňák A i když ho vyměním nebo znovu napnu, tak zase po chvíli začne.
Auto máme na denní ježdění, takže dostává přiměřené péče a doufám, že nebudu muset řešit ještě chvíli větší investice...
- Přílohy
-
- IMG_20211021_174250.jpg (66.17 KiB) Zobrazeno 1955 x
-
- IMG_20230507_180101.jpg (172.5 KiB) Zobrazeno 1956 x
-
- IMG_20211021_174250.jpg (66.17 KiB) Zobrazeno 1956 x
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Nazdar Michale!
Obě káry máš pěkný, kam na ně chodíš?? A co dělá tvůj první bus se kterým jezdívals na Podmitrov a kterej stával u Sfinxu na Hrnčířský?
Obě káry máš pěkný, kam na ně chodíš?? A co dělá tvůj první bus se kterým jezdívals na Podmitrov a kterej stával u Sfinxu na Hrnčířský?
Re: Pískal
No ten, co stával u Sfinxu, ten stojí před barákem... Koroze pokročila tak, že se na něj na technický nechcou dívat. A po spočítání nákladů na uvedení do pořádného stavu se mi do toho nechce - je to skládačka a nedávalo nám to smysl. Větší smysl mi dávalo pořídit to Syncro a investovat (podobný prachy) do něj. Takže až se rozhoupu, tak půjde do světa. Jinak, najezdili jsme s ním 180000km...
A kde na ty auta chodím? Bazoš a trpělivost - Pískala jsme hledali 3 roky a na pořádné syncro jsme čekali 2 roky.
A kde na ty auta chodím? Bazoš a trpělivost - Pískala jsme hledali 3 roky a na pořádné syncro jsme čekali 2 roky.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Pískal
Vy dva mě hlavně fascinujete, že to máte jako káry na běžný ježdění. Já Lucku koupil před 15lety s tim samym oumyslem. Odjezdil sem s ní první zimu a zděsil se jak to původně hezký auto vykvetlo. Takže sem adoptoval na další zimu trabanta a jezdil s nim. Od ty doby je bus jen na výlety a dovolený od jara do podzimu.
A upřímně simoc neumimpředstavit to hoblovat na denní bázi. To by mi to auto zevšednělo. Jízda s nim by ztratilato kouzlo zážitku.
A upřímně simoc neumimpředstavit to hoblovat na denní bázi. To by mi to auto zevšednělo. Jízda s nim by ztratilato kouzlo zážitku.
T3 Lucinka
Re: Pískal
Já si užívám pořád každou jízdu busem... Už 17 let. Nikdy jsem jiné auto nevlastnil (až na půlroční omyl v podobě renaultu espace).
Tak nějak jsem si na to zvykl, že mám problém v jiných autech. Navíc, ženu, pět svišťů a psa jen tak do trabanta nenarveme.
Ale máš pravdu v tom, že to auto okusuje koroze... Co naděláš. Pokud busem jezdíš jen v létě, tak to možná zpomalíš, ale stejně jednou přijde den, kdy se budeš muset rozhodnout... Proto máme druhé auto u klempíře a doufám, že nám to přinese dalších 20 let... Na druhou stranu, ten bus, který Venca zmiňoval... Toho jsem koupil jako holou kastli na kolech, která měla jet do hutí. A ono to auto s námi ujelo dalších 180 tisíc kilometrů. Jen ta kastle je ohlodaná korozí už hodně.
Tak nějak jsem si na to zvykl, že mám problém v jiných autech. Navíc, ženu, pět svišťů a psa jen tak do trabanta nenarveme.
Ale máš pravdu v tom, že to auto okusuje koroze... Co naděláš. Pokud busem jezdíš jen v létě, tak to možná zpomalíš, ale stejně jednou přijde den, kdy se budeš muset rozhodnout... Proto máme druhé auto u klempíře a doufám, že nám to přinese dalších 20 let... Na druhou stranu, ten bus, který Venca zmiňoval... Toho jsem koupil jako holou kastli na kolech, která měla jet do hutí. A ono to auto s námi ujelo dalších 180 tisíc kilometrů. Jen ta kastle je ohlodaná korozí už hodně.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Pískal
Tak jako ňákou tu dirku už jsem taky qůli pánům od STK zavařil. Ale na kopletní vývar to zatim naštěstí neni a asi ještě pár let nebude. Teda pokud z toho nebudu chtít udělat leštěnku.
Jako umim si představit, že bych koupil nějakou hujdu s čerstvou stk a dojezdil jí do hutí. Ale jaxe znam tak by mi jí začalo bejt taky líto.....
Asi mi stačí fábie po dědovi ke spokojenýmu ježdění A -> B
Jako umim si představit, že bych koupil nějakou hujdu s čerstvou stk a dojezdil jí do hutí. Ale jaxe znam tak by mi jí začalo bejt taky líto.....
Asi mi stačí fábie po dědovi ke spokojenýmu ježdění A -> B
T3 Lucinka
Re: Pískal
A já se přidám ke gratulantům...
Hezký auta to jsou, obě dvě. Nu a toho starého busíka si ještě z Podmitrovwa taky pamatuju...
A když už to vyrobili, byla by škoda s tím nejezdit, že... s Modrým bych taky nejradši jezdil pořád a nenechával ho zevlit doma...
Ať to frčí, Merlin.
Hezký auta to jsou, obě dvě. Nu a toho starého busíka si ještě z Podmitrovwa taky pamatuju...
A když už to vyrobili, byla by škoda s tím nejezdit, že... s Modrým bych taky nejradši jezdil pořád a nenechával ho zevlit doma...
Ať to frčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Pískal
Tak jsem se dal do tu(n/z)ingu...
Osádka začala vyžadovat nějaký přídavný zdroj hluku (rozuměj: přehrávač hudby). Zatím jsem nevymyslel kam umístit reproduktory, tak abych nemusel šíleně drátovat, příliš řezat do čehokoliv a zároveň ozvučil prostor posádky, ne prostor operátora. Tak jsem to vyřešil přenosným bluetooth reproduktorem služné hlasitosti a hotovo. Jenže s tím se pojí další problém - nabíjení.
Pískal je opravdu ta nejsockovější výbava, tudíž originálně nedisponuje ani zdířkou pro zapalovač. Původně jsem to vyřešil tak, že jsem zásuvku zabudoval do šedé vodovodní trubky a umístil na delší kabel. Toto řešení ale nebylo nejšťastnější, tak jsem přemýšlel nad jiným řešením... Pak mi padla do oka záslepka místo autorádia a pěkné moduly (jako tento: https://www.auto-doplnky.com/vestavna-n ... 857-mod-07, mají různé) a tak jsem se pustil do lepšího řešení. Do originální záslepky jsem samozřejmě nechtěl vrtat, tak přisla na řadu 3d tiskárna...
A výsledek:
Osádka začala vyžadovat nějaký přídavný zdroj hluku (rozuměj: přehrávač hudby). Zatím jsem nevymyslel kam umístit reproduktory, tak abych nemusel šíleně drátovat, příliš řezat do čehokoliv a zároveň ozvučil prostor posádky, ne prostor operátora. Tak jsem to vyřešil přenosným bluetooth reproduktorem služné hlasitosti a hotovo. Jenže s tím se pojí další problém - nabíjení.
Pískal je opravdu ta nejsockovější výbava, tudíž originálně nedisponuje ani zdířkou pro zapalovač. Původně jsem to vyřešil tak, že jsem zásuvku zabudoval do šedé vodovodní trubky a umístil na delší kabel. Toto řešení ale nebylo nejšťastnější, tak jsem přemýšlel nad jiným řešením... Pak mi padla do oka záslepka místo autorádia a pěkné moduly (jako tento: https://www.auto-doplnky.com/vestavna-n ... 857-mod-07, mají různé) a tak jsem se pustil do lepšího řešení. Do originální záslepky jsem samozřejmě nechtěl vrtat, tak přisla na řadu 3d tiskárna...
A výsledek:
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Podsvit je samozřejmě zapojený na osvětlení a povedlo se mi ho nastavit tak, že je regulovatelný jako osvit budíků.
Co je trochu nešťastné, že výrobce modulů očekává zapojení tak, že moduly jsou napájené až po zapnutí klíčků. Kdežto u buse je zapalovač napájen přímo z baterky (přes pojistku, samozřejmě). Takže moduly trvale odebírají celkem slušný proud s tendencí vybít baterku dříve než je zdrávo. To jsem vyřešil instalací vypínače - využil jsem toho, že nemám zadní topení, tak jsem instaloval jeho ovládání . Ventilátor pod zadní sedačkou na trojku zapne nabíjecí moduly. Až budu objednávat něco z nějakého elektro-e-shopu, tak si koupím i nějaký pěkný spínač a zadní topení nahradím tím.
V palubce zůstala podivná, šišatá díra zhruba v místě originálního autozapalovače. Byla původně přelepená lepící páskou, tvarem a velikostí je ale jasné, že není originál. Tu chci využít pro instalaci lampičky na čtení pro navigátora. Ta je ale zatím v procesu rozmýšlení, jak bude vypadat.
Co je trochu nešťastné, že výrobce modulů očekává zapojení tak, že moduly jsou napájené až po zapnutí klíčků. Kdežto u buse je zapalovač napájen přímo z baterky (přes pojistku, samozřejmě). Takže moduly trvale odebírají celkem slušný proud s tendencí vybít baterku dříve než je zdrávo. To jsem vyřešil instalací vypínače - využil jsem toho, že nemám zadní topení, tak jsem instaloval jeho ovládání . Ventilátor pod zadní sedačkou na trojku zapne nabíjecí moduly. Až budu objednávat něco z nějakého elektro-e-shopu, tak si koupím i nějaký pěkný spínač a zadní topení nahradím tím.
V palubce zůstala podivná, šišatá díra zhruba v místě originálního autozapalovače. Byla původně přelepená lepící páskou, tvarem a velikostí je ale jasné, že není originál. Tu chci využít pro instalaci lampičky na čtení pro navigátora. Ta je ale zatím v procesu rozmýšlení, jak bude vypadat.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Tak... Pár aktualizací...
Lampičky jsou už v autě, jen je nemám vyfocené v akci, přidám později. O osvětlení intreriéru se nyní stará dalších 5 svítidel (kdyžužtakužpořádně). 1 čtecí lampička před spolujezdcem a 4 pro pasažéry.
Lampičky pro pasažéry jsou koncipované jako náhrada ventilačních mřížek, takže jsem se snažil napodobit originální vzhled. Každá lampička je nezávislá, k napájení jsem využil originální světýlko nad zadní lavicí na řidičově straně. Dráty vedu příčkou na druhou stranu a tunelem pod stropem do potřebných míst - je to takový pavouk. Když už jsem byl v tom, tak jsem přidal i světýlko naproti tomu originálnímu. To je zapojené stejně, jako to originální, takže využívá spínač v šoupačkách...
Nové lampičky jsou ovládané nezávisle, mají regulovatelný svit a každá žere 4W na maximum. Při minimální intenzitě poskytují přiměřeně světla vzadu a zároveň neruší řidiče při jízdě. Na maximum se při tom dají opravovat hodinky i holínky
Večer vyfotím jak to svítí v autě...
Lampičky jsou už v autě, jen je nemám vyfocené v akci, přidám později. O osvětlení intreriéru se nyní stará dalších 5 svítidel (kdyžužtakužpořádně). 1 čtecí lampička před spolujezdcem a 4 pro pasažéry.
Lampičky pro pasažéry jsou koncipované jako náhrada ventilačních mřížek, takže jsem se snažil napodobit originální vzhled. Každá lampička je nezávislá, k napájení jsem využil originální světýlko nad zadní lavicí na řidičově straně. Dráty vedu příčkou na druhou stranu a tunelem pod stropem do potřebných míst - je to takový pavouk. Když už jsem byl v tom, tak jsem přidal i světýlko naproti tomu originálnímu. To je zapojené stejně, jako to originální, takže využívá spínač v šoupačkách...
Nové lampičky jsou ovládané nezávisle, mají regulovatelný svit a každá žere 4W na maximum. Při minimální intenzitě poskytují přiměřeně světla vzadu a zároveň neruší řidiče při jízdě. Na maximum se při tom dají opravovat hodinky i holínky
Večer vyfotím jak to svítí v autě...
- Přílohy
-
- zadní lampička zatím na stole
- IMG_20240305_130833.jpg (309.97 KiB) Zobrazeno 1564 x
-
- čtecí lampička u spolujezdce
- IMG_20231120_081846.jpg (316.74 KiB) Zobrazeno 1564 x
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...