Aj, toto se mně stalo před asi 13 roky v sobotu ráno při cestě na dovolenou. Naštěstí to bylo cca 3km od baráku a klíňák se nerozletěl, jen byl vytahanej jak kšandy, takže se cca co 500m vysvlíknul. Naštěstí v té době na obecní benzínce prodávali klíňáky, takže jsem zakoupil 2ks klíňáků a odjel s partou do Slovenského ráje. Od té doby ten druhý kus vozím pod zadní lavicí. Zatím nebyl potřeba.
Půčovic Žolík
Re: Půčovic Žolík
Re: Půčovic Žolík
Na sacím potrubí je takovej černej ventil. Máš ho utaženej? Je tam šroubek z horní strany a seřizuje se tím plnící tlak.
T3 syncro 1,9 mTDi
- martin_100
- Příspěvky: 293
- Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
- Bydliště: Rybnice
Re: Půčovic Žolík
Vozim pod postelí starej původní řemen. Byl na autě od předešlýho majitele. Jak lety tvrdnul tak za studena strašně řval. Občas jsem ho mazal mejdlem a neřešil. Když se dělaly rozvody tak se dal i novej "klínák" teda šestidrážka. A ten starej šel pod postel jako nouzovka. Ale myslim si, že ten co ted pracuje spíš ztvrdne lety a začne zpívat než že by se trh.
T3 Lucinka
Re: Půčovic Žolík
No ten řemen je úplně rozpraskanej, zpuchřelej. A to tam byl jen rok a asi 2500km. Je to Continental a píšou na něm made in Germany, ale buď Německo neviděl ani z rychlíku, nebo ho tam dělal vysmaženej pakistánec na páteční odpolední šichtě, jinak si to vysvětlit nedovedu. Nakonec jsem vyhrabal i starej SKF, s kterým jsem to koupil a je na první pohled dost festovnější. Koupil jsem tedy ještě ve výprodeji 2 kusy SKF po 50 koruně a hodil je do lavice. Uvidíme, co dá Rubena a pak tam bude toto + případně ještě 2 kusy té 13mm Rubeny. K tomu tam mám 2 kusy altíkovejch řemenů, s tim už doufám obkroužim svět
Ono právě to starý SKF bylo olejskaný a pískalo. To bylo ale asi částečně daný i mrtvou kempovací baterkou a polomrtvým diodenblokem na altíku. Každopídně teď se zdá to všechno maká, tak si budu držet palce.
Pojistnej přetlakovej ventil mě napadl, ale neměl jsem tucha, že se dá štelovat. Žil jsem v tom, že má tlak pevně danej. a takhle na volnoběh stojíc vzadu u motoru a tůrujíc čerpadlo jsem si tam žádného ucházení nevšiml. Ale je fakt, že na volnoběh to dám tak na 0,2 bar, sotva že se pohne LDA bandaska na čerpadle. Jak to nejde to tahu, je to houby. Zkusit to poladit na šroubku bude ta nejmenší práce, dík za tip.
Ono právě to starý SKF bylo olejskaný a pískalo. To bylo ale asi částečně daný i mrtvou kempovací baterkou a polomrtvým diodenblokem na altíku. Každopídně teď se zdá to všechno maká, tak si budu držet palce.
Pojistnej přetlakovej ventil mě napadl, ale neměl jsem tucha, že se dá štelovat. Žil jsem v tom, že má tlak pevně danej. a takhle na volnoběh stojíc vzadu u motoru a tůrujíc čerpadlo jsem si tam žádného ucházení nevšiml. Ale je fakt, že na volnoběh to dám tak na 0,2 bar, sotva že se pohne LDA bandaska na čerpadle. Jak to nejde to tahu, je to houby. Zkusit to poladit na šroubku bude ta nejmenší práce, dík za tip.
Re: Půčovic Žolík
Včera jsem se ještě zamyslel nad fotkou Půčovic řemenů. Ty tam máš 2 řemeny a dvojřemenici na klikovce i na vodní pumpě? Já to mám totiž zase jinak, zřejmě nějaký bastlík z minulosti, jak je to u mého busa běžné. Mám totiž řemen jen jeden viz foto... No nic, budu muset zase nastudovat, jak to má doopravdy být.
Re: Půčovic Žolík
Proložím ty řemeny vtipem...
Víte, jaké auto je celé z originálních dílů?
Čínské.
PS: šroubek utáhni nadoraz a projeď to.
Víte, jaké auto je celé z originálních dílů?
Čínské.
PS: šroubek utáhni nadoraz a projeď to.
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: Půčovic Žolík
Ty Venco, já myslím, že to máš úplně v pořádku. Jak jsem tu stihl nakoukat, tak máš ještě starouše a navíc klasickej bus. Takže tam budeš mít standard 65A alternátor a jeden řemen přes všechno. Tam potom rozumím tomu, žes koupil řemen na pumpě cestou. Ty řemeny okolo 1m se nechají sehnat, ale u nových JX jsou dva řemeny a díky tomu jsou to děsní krátkouni. 630 a 600mm. A to se buď na benzínkách vůbec neválí a nebo je tam toho tak asi +- autobus jeden rozměr. Nejhorší na tom dvouřemenovým systému je, že se to komplikovaně šponuje. Ta první část klika-Wasserpumpa je jakoby pevná délka a vytažení/výrobní toleranci řemenu šteluješ jen tím, že máš řemenici se dvou půlek, k tomu asi 6 podložek a podle toho, kolik tam těch podložek dáš mezi, tak se ti upravuje obvodová délka té řemenice => šponuje/povoluje řemen. Jednak sraní jak s mladou paní, vo tom žádná, a pak taky je to fest náchylný na délku řemenu. Takže buď seženeš řemen 630 a nebo smolík. Teda ne, narveš tam i o centík kratší, když to podložíš extra mega hodně viz. můj příspěvek s přidanými pérovkami a nebo to snese tak max o 1cm delší s tím, že se tak tak nevyzuje, budeš pískat jak parní lokomotiva, ale nejspíš se to bude točit. A to je ten kámen úrazu, proč to byl trochu oříšek splašit a proč nám nevyšly první řemeny po přepočtu délek. Propstě to není tak jednoduchý jako na altíku, kde to prostě našponuješ víc nebo míň, centík sem, centík tam. Tam si dovedu představit i o dost delší řemen, že bys ten altík vyšponoval za úvrať šponováku, řádně dobejkoval kyvnej šroub a opatrně jel. Třeba i kvůli odlehčení obětovat dobíjení odpojením káblů od altíku, jen abys točil Wasserpumpu a honil vodu.
Ono čistě teoreticky by se na to moje dal namastit taky jeden řemen na velkou nouzi s tím, že bude kus vyosenej, ale to bylo ještě krajnější řešení, na které zkrátka nemuselo dojít. Stále lepší více podloženej kratší, jedoucí si svou poklidnou nevydřenou dráhu stále nedrncající po šroubech, než vyosenej zkříženej o kterém jsem vlastně ani neměl tucha, jakou by měl mít délku a musel bych to odhadovat tak nějak provázkem +- autobus. Ale ano, měl bych zase možnost využití více šponovacího rozsahu.
Tady obrázek z T3 Pedie, jak to reálně vypadá: A tady pak snímek z katalogu dílů: č.5 je základna druhé kladky
č.4 jsou poloviny kladky a č.21 jsou ty podložky, co se vkládají mezi, celé to poskládáš na základnu č.5 a přitáhneš 3x šroubkem M8 ke druhé kladce. Zkontroluješ napnutí řemene a dáš si případné repete s přidáním/ubráním podložky/podložek. Obrázek je lehce zavádějící, šrouby jsou originál imbus, což je taky děsně fajn na práci, jak se to žvejká. Jsou ale nacpané v takovém osazení, takže šestihrany tam nejdou. Zvažoval jsem to přerobit na Torxa, ale bráška byl rychlejší a nacpal mi tam 12-ti hran. Do toho pasuje jak původní imbus, tak k němu mám pod lavicí bit, kterej jde ovládat jak stranovým klíčem, tak očkem goly 10mm.
Ono čistě teoreticky by se na to moje dal namastit taky jeden řemen na velkou nouzi s tím, že bude kus vyosenej, ale to bylo ještě krajnější řešení, na které zkrátka nemuselo dojít. Stále lepší více podloženej kratší, jedoucí si svou poklidnou nevydřenou dráhu stále nedrncající po šroubech, než vyosenej zkříženej o kterém jsem vlastně ani neměl tucha, jakou by měl mít délku a musel bych to odhadovat tak nějak provázkem +- autobus. Ale ano, měl bych zase možnost využití více šponovacího rozsahu.
Tady obrázek z T3 Pedie, jak to reálně vypadá: A tady pak snímek z katalogu dílů: č.5 je základna druhé kladky
č.4 jsou poloviny kladky a č.21 jsou ty podložky, co se vkládají mezi, celé to poskládáš na základnu č.5 a přitáhneš 3x šroubkem M8 ke druhé kladce. Zkontroluješ napnutí řemene a dáš si případné repete s přidáním/ubráním podložky/podložek. Obrázek je lehce zavádějící, šrouby jsou originál imbus, což je taky děsně fajn na práci, jak se to žvejká. Jsou ale nacpané v takovém osazení, takže šestihrany tam nejdou. Zvažoval jsem to přerobit na Torxa, ale bráška byl rychlejší a nacpal mi tam 12-ti hran. Do toho pasuje jak původní imbus, tak k němu mám pod lavicí bit, kterej jde ovládat jak stranovým klíčem, tak očkem goly 10mm.
- Přílohy
-
- kladka_katalog.jpg (85.95 KiB) Zobrazeno 1970 x
Re: Půčovic Žolík
Tak ten sednul
Utáhnu, vyzkouším a podám zprávu. Teď se ale o mě pokouší sviňa streptokok, tak muším nejprve pořešit jeho parchanta
Re: Půčovic Žolík
Ahoj Všem!
Jak to píše Půča... mám taky dva řemeny a laborování to je. Jako nouzovka toto řešení propojit jedním řemenem jde, ale pozor, jsou tam pak rozdílné průměry řemenic a tudíž neoptimální řešení na dlouhou dobu...
Pic, Merlin.
Jak to píše Půča... mám taky dva řemeny a laborování to je. Jako nouzovka toto řešení propojit jedním řemenem jde, ale pozor, jsou tam pak rozdílné průměry řemenic a tudíž neoptimální řešení na dlouhou dobu...
Pic, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Půčovic Žolík
No poštelováno a odzkoušeno a ať točím, jak točím, je to čím dál víc stejné. No vypadá to, že se na to nakonec asi vy...
no prostě to prohlásím za vlastnost. Hlavně že to jezdí a na řešení tam mám haldu dalších blbostí. V neděli jsem si zrovna vyměnil jeden střešní vikýř a přitom zjistil, že je hin i ten druhej. Takže bude repete. S tím prvním jsem spěchal, tak jsem to ani nevyfotil. Tak třeba alespoň ten druhej trochu zdokumentuju.
no prostě to prohlásím za vlastnost. Hlavně že to jezdí a na řešení tam mám haldu dalších blbostí. V neděli jsem si zrovna vyměnil jeden střešní vikýř a přitom zjistil, že je hin i ten druhej. Takže bude repete. S tím prvním jsem spěchal, tak jsem to ani nevyfotil. Tak třeba alespoň ten druhej trochu zdokumentuju.