Půčovic Žolík
Re: Půčovic Žolík
Takže motor 1.6TD a k tomu nejrychlejší sériová převodovka. Dobrý, to jsem kdysi dávno jezdíval taky.
Ptám se proto, že jsem přes Vánoce trochu špekuloval, jestli nemám tu mou červenou vránu osadit 1.6TD motorem, tak mě zajímalo, jestli třeba náhodou nemáš nějakou jinou 5 kvalt špajsku než 3H, kterou znám.
Ptám se proto, že jsem přes Vánoce trochu špekuloval, jestli nemám tu mou červenou vránu osadit 1.6TD motorem, tak mě zajímalo, jestli třeba náhodou nemáš nějakou jinou 5 kvalt špajsku než 3H, kterou znám.
Re: Půčovic Žolík
No ono podle mě JX a 3H je taková typická nerozlučná dvojka. Jinak se budu nejspíš opakovat, ale pokud sháníš informace, odkážu tě opět na T3-Pedii. Jinak mě ta 1.6TD přijde fajn, jen ta moje bohužel stále netlačí, jak by měla. A tak nějak cítím, že ten chybějící plnící tlak je přesně to, co tomu chybí, aby to bylo úplně ono. Jen jak ho tam sakra zpátky dostat a nekrást .
Re: Půčovic Žolík
Zkoušel jsi utáhnout ten šroub na Wast gate? Jestli třeba nebyl povolenej, aby se turbo nepřetěžovalo při zajetí. A potom ještě ten přetlakovej ventil na sacím potrubí.
T3 syncro 1,9 mTDi
Re: Půčovic Žolík
Šroub na WG jsem nezkoušel, protože je zakápnutej barvou, tak předpokládám, že je nějak nastaven. Tím ale nevylučuji, že správně. Nicméně zatím do něho hrabat nechci. Přece jen si říkám, že je to dost nepravděpodobný důvod, protože to nové turbo tlačí na chlup stejně jako to staré. Pouze neslintá, nehulí a posléze neznačkuje. Tím, že se tlak nezměnil mi to směřuje tak nějak mimo turbo, tedy buď netěsnost v sání nebo nedostatečný expanzní tlak spalin. Každopádně abych se nemotal ve slepé uličce, určitě WG vyloučím. Chci to ale provést jednodušším způsobem, prostě ucpu ovládací trubku. Místo šroubu s dírou tam natočím plný a bude. To si ale nechávám na nějaký lepší počas, protože v tomhle svinci si lez pod auto.
Přetlakovej ventil mi tu už někdo radil, možná dokonce ty. Ten jsem zkoušel ještě se starou turbínou a zcela bez efektu. Otázkou je, zda je to tím, že je prostě úplně mrtvej, nebo turbo nepřetlačí ani nejnižší možný tlak jeho nastavení. To nedokážu posoudit, ale tak nějak mám také v plánu ho vyhodit a kouknout se mu na zoubek. Jako první však možná zkusím se nechat vzadu svézt a oposlouchat a okoukat si, co se tam vlastně děje. Jestli třeba chodí nějak rozumně bandaska obohacování, jestli to tam někde nesyčí a tak. To už mám v plánu dost dlouho, ale furt mě tak nějak němá kdo a kdy svézt.
Tak je to všechno odloženo na "až někdy" a jen si tu tak poplakávám .
A hlavně mi kromě turba, který alespoň nějak jede, během podzimu vyvstal zásadnější trouble. Již se rozhodlo to zcela vzdát těsnění střechy. Takže na jaro mám nachystanou mnohem zásadnější zábavičku, než nějaký to šťourání v motoru. Tak nějak cítím v kostech, že sundat střechu, opravit podstřechu a nalepit střechu zpátky nebude žádnej med.
Přetlakovej ventil mi tu už někdo radil, možná dokonce ty. Ten jsem zkoušel ještě se starou turbínou a zcela bez efektu. Otázkou je, zda je to tím, že je prostě úplně mrtvej, nebo turbo nepřetlačí ani nejnižší možný tlak jeho nastavení. To nedokážu posoudit, ale tak nějak mám také v plánu ho vyhodit a kouknout se mu na zoubek. Jako první však možná zkusím se nechat vzadu svézt a oposlouchat a okoukat si, co se tam vlastně děje. Jestli třeba chodí nějak rozumně bandaska obohacování, jestli to tam někde nesyčí a tak. To už mám v plánu dost dlouho, ale furt mě tak nějak němá kdo a kdy svézt.
Tak je to všechno odloženo na "až někdy" a jen si tu tak poplakávám .
A hlavně mi kromě turba, který alespoň nějak jede, během podzimu vyvstal zásadnější trouble. Již se rozhodlo to zcela vzdát těsnění střechy. Takže na jaro mám nachystanou mnohem zásadnější zábavičku, než nějaký to šťourání v motoru. Tak nějak cítím v kostech, že sundat střechu, opravit podstřechu a nalepit střechu zpátky nebude žádnej med.
Re: Půčovic Žolík
Ahoj Půčo!
Já bych to šacoval na přidavač nafty na čerpadle... když jsem přehazoval motor na 1.9 TD, nechal jsem čerpadlo 1.6 TD.. z toho jsem byl zvyklý, že to tak nějak moc nejede a přidavač byl unavenej...o to větší překvapení bylo, když jsem konečně dořešil původní 1,9 TD čerpadlo s fungujícím přidavačem... Okolo 2000 ot./min to pěkně zabere.. ne teda jako že by Tě to zarvalo do sedačky, ale motor se začne sbírat a relativně drží otáčky i do kopce a tak... V některých stoupáních to dělá rozdíl jednoho kvaltu...
Držím palce na střechu a už se těším na fotostory, Merlin.
Já bych to šacoval na přidavač nafty na čerpadle... když jsem přehazoval motor na 1.9 TD, nechal jsem čerpadlo 1.6 TD.. z toho jsem byl zvyklý, že to tak nějak moc nejede a přidavač byl unavenej...o to větší překvapení bylo, když jsem konečně dořešil původní 1,9 TD čerpadlo s fungujícím přidavačem... Okolo 2000 ot./min to pěkně zabere.. ne teda jako že by Tě to zarvalo do sedačky, ale motor se začne sbírat a relativně drží otáčky i do kopce a tak... V některých stoupáních to dělá rozdíl jednoho kvaltu...
Držím palce na střechu a už se těším na fotostory, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Matchbox" SEAT Ibiza TDi
"Bábi" YAMAHA XJR 1200
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com
Re: Půčovic Žolík
Má pravdu předsedo!
Bandasku jsem podrobil důkladnějšímu zkoumání a zjistil jsem, že je sice hubotěsná na podtlak (při vysátí se jde přilepit na jazyk a neodlepí se), ale bez větších obtíží je volně průchozí pro přetlak -> zkrátka naftu rozhodně nepřidává.
Takže Merline díky za pošťouchnutí .
Jinak jsem zjistil, že sehnat bandasku není tak úplná pohoda. Jednak to nejde koupit úplně všude a když už to někde mají, tak za to chcou vcelku nesmysl. Byť se to nějak podomácky repasuje, pranic se mi to nelíbí a spíš koupím novou. Do budoucna bych ale docela rád zkostruoval nějakou náhradu, protože mám dojem, že za současnou cenu bandasky lze vyrobit několik voňavých hliníkových s vyměnitelnou membránou. A nebo nespočet pěkných lemů na opětovné stažení repasované bandasky.
Bandasku jsem podrobil důkladnějšímu zkoumání a zjistil jsem, že je sice hubotěsná na podtlak (při vysátí se jde přilepit na jazyk a neodlepí se), ale bez větších obtíží je volně průchozí pro přetlak -> zkrátka naftu rozhodně nepřidává.
Takže Merline díky za pošťouchnutí .
Jinak jsem zjistil, že sehnat bandasku není tak úplná pohoda. Jednak to nejde koupit úplně všude a když už to někde mají, tak za to chcou vcelku nesmysl. Byť se to nějak podomácky repasuje, pranic se mi to nelíbí a spíš koupím novou. Do budoucna bych ale docela rád zkostruoval nějakou náhradu, protože mám dojem, že za současnou cenu bandasky lze vyrobit několik voňavých hliníkových s vyměnitelnou membránou. A nebo nespočet pěkných lemů na opětovné stažení repasované bandasky.
Re: Půčovic Žolík
Postupným sjížděním internetů a jsem nakonec v říšské inzerci odlovil novou bandasku za sice nepěkný peníze, ale už alespoň ne nereálný a zlodějský. Zvědavost a zoufalost mě donutila ty peníze vysypat a dnes mi konečně dorazil balíček.
Musím přiznat, že bandaska samotná se mi docela líbí. Je to fakt kus pořádnýho "železa", což trochu obhajuje tu cenu. No ale cenu, co jsem vylepil já, ač byla cca poloviční jak za novou z obchodu, by to omlouvalo jen kdyby byla pozlacená a ne pozinková.
A tady jí máme holku:
Musím přiznat, že bandaska samotná se mi docela líbí. Je to fakt kus pořádnýho "železa", což trochu obhajuje tu cenu. No ale cenu, co jsem vylepil já, ač byla cca poloviční jak za novou z obchodu, by to omlouvalo jen kdyby byla pozlacená a ne pozinková.
A tady jí máme holku:
Re: Půčovic Žolík
Zdarec bando, takže bandaska nahozena:
Zatím ale nemohu podat příliš zpráv o výsledku, neb jsem to nestihl projet. Nicméně i na volnoběh to v určitém rozsahu chodí a tlakoměr dostanu na nějakých +- autobus 0,3 baru. Předtím to na volnohěh sotva cuklo s rafikou. Těžko však soudit, zda je změna dana tím, že přes bandasku už to neuchází, nebo tím, že to už přidává ropu.
Každopídně i za tu krátkou zkoušku jsem pochopil, že mě asi čeká slušnej maratón štelování.
Zatím ale nemohu podat příliš zpráv o výsledku, neb jsem to nestihl projet. Nicméně i na volnoběh to v určitém rozsahu chodí a tlakoměr dostanu na nějakých +- autobus 0,3 baru. Předtím to na volnohěh sotva cuklo s rafikou. Těžko však soudit, zda je změna dana tím, že přes bandasku už to neuchází, nebo tím, že to už přidává ropu.
Každopídně i za tu krátkou zkoušku jsem pochopil, že mě asi čeká slušnej maratón štelování.
Re: Půčovic Žolík
Zároveň jsem nahodil zpět vykuněný světýlko, přičemž mě napadlo změřit příkon. Naměřil jsem trochu víc, než na pásku udává čajňan. Vyšlo mi to na nějakých 8,33W na plno a 1,46W na nízký výkon.
Čajňan to každopádně udává při 12V a je to jednoduše jen omezeno odpůrky, nic složitého. Při těch 14,61V tam tedy už jen z důvodu té konstrukce poteče i o něco vyšší proud. Tak si k tomu dáme trošku matematiky. ;)
Pásek je osázen 150 ohmovými odpůrky a každý LED emitor má 6 vývodů, tedy lze očekávat, že bude obsahovat 3 diody. Odpůrků je v instalovaném pásku celkem 18. Teče-li mi 18 odpůrky celkem 0,57A, vychází to na jeden odpůrek 0,57÷18=0,0317A. Při tomto proudu je na 150 ohmovém odpůrku napěťový úbytek 0,0317x150=4,75V. Na emitor nam tedy potom připadá zbývajících 14,61-4,75=9,86V. Z toho se nám hned potvrzuje, že v emitoru budou 3 diody zapojeny sériově a na jednu nám pak vychází nějakých 3,29V, což by mohlo být. Tady už si můžeme spočítat příkon samotných LED emitorů, což nám dělá při napětí emitoru 9,86V a proudu 0,57A nějakých 9,86x0,57=5,62W. To už se začíná podobat tomu, co udává čajňan. Něco tam požerou ještě ty odpůrky, ale toho se už nedopočteme, protože s nižším proudem bude o něco nižší i napětí LED emitorů, což neznáme.
No já se spokojím s tím, že těch udávaných 6W čajňákovi sedí a prostě jsem se jen chytil do pasti vlastní lenosti přemýšlet.
No a tady pár fotek, abyste mě nepomluvili:
Čajňan to každopádně udává při 12V a je to jednoduše jen omezeno odpůrky, nic složitého. Při těch 14,61V tam tedy už jen z důvodu té konstrukce poteče i o něco vyšší proud. Tak si k tomu dáme trošku matematiky. ;)
Pásek je osázen 150 ohmovými odpůrky a každý LED emitor má 6 vývodů, tedy lze očekávat, že bude obsahovat 3 diody. Odpůrků je v instalovaném pásku celkem 18. Teče-li mi 18 odpůrky celkem 0,57A, vychází to na jeden odpůrek 0,57÷18=0,0317A. Při tomto proudu je na 150 ohmovém odpůrku napěťový úbytek 0,0317x150=4,75V. Na emitor nam tedy potom připadá zbývajících 14,61-4,75=9,86V. Z toho se nám hned potvrzuje, že v emitoru budou 3 diody zapojeny sériově a na jednu nám pak vychází nějakých 3,29V, což by mohlo být. Tady už si můžeme spočítat příkon samotných LED emitorů, což nám dělá při napětí emitoru 9,86V a proudu 0,57A nějakých 9,86x0,57=5,62W. To už se začíná podobat tomu, co udává čajňan. Něco tam požerou ještě ty odpůrky, ale toho se už nedopočteme, protože s nižším proudem bude o něco nižší i napětí LED emitorů, což neznáme.
No já se spokojím s tím, že těch udávaných 6W čajňákovi sedí a prostě jsem se jen chytil do pasti vlastní lenosti přemýšlet.
No a tady pár fotek, abyste mě nepomluvili:
Re: Půčovic Žolík
A takhle to vypadá, když to svítí.