Půčovic Žolík

Odpovědět
puchyyla
Příspěvky: 413
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla » stř 15. lis 2023 21:46:11

Haksna se mi sice zhojila relativně rychle, zato žolda trochu choří. Slušně řečeno by to asi bylo, že trpí inkontinencí. Zlí jazykové o mě tvrdí, že jsem hulvát, tak to vlastně můžu napsat na plnou hubu, jam to je. Prostě se mi milej zlatej žolda pochcává do vejfuku a nejspíš i do sání. Tam to nejde tak dobře vidět, ale jsou k tomu jisté indicie.
Každopídně do toho vejfucku toho umí natéct docela dost a je to přímo úměrné době odstavení. No začal jsem podezřívat turbínu. Ačkoliv při onanii s výměnou bandasky a výfukového svodu na jaře střed bráška zhodnotil jako uspokojivý, tak přece jen to původně podpálené sedlo obtokového ventilu jsme zalapovali tak nějak silně amatérsky jak se dalo a celkově se ta turbína dost tvářila, jako původní. No a hlavně netlačí, jak má. Na turbínu jsem tedy měl spadeno čím dál víc, až jsem takhle jednou v nějakém e-shopu v NSR potkal střední (+ těsnění, štefty a šrouby) JP sadu za rozum, která se díky halloweenské slevě vešla do 3 stovek. Na dojčlandskejch fórech se k JP vyjadřují vcelku kladně, tak jsem se praštil přes kapsu a už se mi tu povaluje.
20231106_161608.jpg
20231106_161608.jpg (186.65 KiB) Zobrazeno 1450 x
20231106_161631.jpg
20231106_161631.jpg (203.08 KiB) Zobrazeno 1450 x
20231106_162235.jpg
20231106_162235.jpg (149.8 KiB) Zobrazeno 1450 x
Tak doufám, že s takovou závadou už snad toho Vencu konečně trochu oslním :-D .

mhepp
Příspěvky: 116
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od mhepp » čtv 16. lis 2023 9:04:13

Hele, a víš to, že v Brně turba repasují - www.flexamiauto.cz? Mám s nimi dobré zkušenosti...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Bedřich
Příspěvky: 121
Registrován: pon 01. čer 2015 10:35:21
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od Bedřich » čtv 16. lis 2023 9:45:15

To sice repasujou a taky jsem to preventivně nechal zrepásnout, ale ta cena byla asi +/- stejná, jako za to nový. A to potom nevím, jestli to nový není lepší varianta.
T3 syncro 1,9 mTDi

mhepp
Příspěvky: 116
Registrován: ned 30. srp 2015 0:38:38

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od mhepp » čtv 16. lis 2023 15:16:10

No, já jsem si taky nechal poslat nové turbo z dojčlandu... To nové turbo vydrželo méně než 5000km a skončil jsem tak, že to turbo pustilo olej do sání v takovém množství, že jsem měl z auta raketu. Repasované je na autě cca 30000km... Cenově to bylo taky cca stejné...

Každopádně, pokud Ti pouští olej do sání, tak s výměnou neotálej. Tehdy mne zachránilo, že jsem nesešlápl spojku, tak to motor drželo v rozumných otáčkách a udusil jsem to brzděním...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

puchyyla
Příspěvky: 413
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla » čtv 16. lis 2023 21:26:23

Samozřejmě, že vím o repasích. Firem je na to jako maku. Hromada z nich ti ale jen nasadí novej čínskej střed za 50 dolarů, což si můžu udělat i sám. Samozřejmě existuje i plno odborných firem, co se tím zabývají na patřičné úrovni, ale tam je zase cena mnohdy dražší, než ne úplně aušusová druhovýroba. A hlavně já jsem to turbo nedávno držel v ruce a tak vím, že na něm nestojí za řeč tak leda kompresorová komora. Zbytek je buď hodit po psovi nebo na něm strávit mládí. Proto pro mě byla novota jasnou volbou. Jak jsem psal, není to úplně ten nejlevnější čínskej jebus. Ten se dá sehnat lehce přes 200. Tohle němčouři na fórech docela chválej, běžně vyjde spíš ke 400, u nás konkrétně toto nejlevněji asi za 10700 Kčs. Dokonce je k tomu přiloženej nějakej měřící protokol z vibrodiagnostiky. Jasně, takových protokolů natiskni za 5 minut padesát, ale aspoň to ukazuje na to, že si s tím krámem dal někdo trochu záležet. I zabalený je to dost poctivě. No zkrátka hlavně chci věřit tomu, že to bude solidní výrobek. 8-)
Jinak s tím olejem do sání já trochu podezřívám gufera na ventilech. Vede mě k tomu jednoduchá úvaha. Odstavení v řádu jednotek hodin nedělá žádnou anomálii, při odstavení minimálně přes noc při startu zahulí modře (olejově). Modré zahulení se zhoršuje s dobou odstavení tak asi do 3. dne. Pak už je to +- stále stejné. Zahulí to modře jen bezprostředně při startu, tak první 1-2 vteřiny. Proto mám pocit, že ten olej je nateklej hned na ventilech, ne-li otevřeným ventilem přímo ve válci. Pak je tam ještě druhá vlna zahulení a ta začne po rozjezdu a trvá i třeba 5km. Tam myslím začne hořet olej, kterej teče z turba do vejfuku. Tahle druhá vlna modrýho čmoudu se zhoršuje s délkou odstavení po delší dobu, nejhorší je to tak po 2-3 týdnech. Podle toho jak auto stojí nakřivo to udělá případně i pár kapek na zem, když je svod vejfuku dolů od turba směrem ke sponě na vlnovci, tedy auto prdelí z kopce.
Každopádně nasazením nové turbíny eliminuju jeden díl, o kterém vím, že stojí za starou bačkoru. Pak půjdu případně po gufírkách. Ne že by se mi do nich teda chtělo. Měnit to bez sundání makovice bude jistě onanie jak prase.

puchyyla
Příspěvky: 413
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla » stř 06. pro 2023 21:33:08

Rok se nám s dalšíma dvěma sešel a tak přišla ta méně veselá část v životě provozovatele starejch vraků - potřeba se ukázat na STK. Abych si tuto ne zrovna milou povinnost trochu zpříjemnil, když už mě to stálo den dovolené, spojil jsem to s návštěvou kamaráda motocyglového spolutuláka v Týně nad Vltavou s tím, že dle situace to případně potáhnu dále na jih lehce kouknout na rodinu.
Termín byl z jedné strany ohraničen platností stávající technické, z druhé leností a následně nějakým moribundusem, co na mě sedl o týden dříve. Co čert nechtěl, vyšlo to na pátek 1. prosince a přesně den předem, když jsem se přesouval pro Žoldu na chatu, začalo kydat. Donucen okolnostmi jsem tedy nakonec se Žoldou podstoupil křest solankou. V pátek cestou tam jsem si na vysočině blejsknul jeden lehkej transportéří zimní výjev, který se z dnešního pohledu po vývoji všech těch víkendových událostí jeví až směšně nicotný, ale lepší fotku nemám, tak aspoň něco ;) .
IMG_20231201_092748.jpg
IMG_20231201_092748.jpg (202.92 KiB) Zobrazeno 1409 x
Každopídně do "Tejna" jsem dojel na tu bídu úplně perfektně za něco přes 3 hodiny, což myslím vzhledem k okolnostem je dost dobrej čas. Na emisích mě zjebali jak sysla, že jsem si ještě nevyřídil veteránskou testaci, aby to nemuseli měřit. Tady případně ocením rady a doporučení těch, co s tím již
zkušenost mají. Na STK to už kupodivu šlo úplně hladce. Přední náprava dokonce na třasadlech byla počastována výrazem "jako nová". Brzdy to taky nějak zmákly i když zadek byl s lehkým počátečním zaváháním naměřen až
napodruhé.
S vlhkou nálepkou na další 2 járy jsem z STK vyrazil ke kámošovi na druhej břeh Vltavy a najednou cítím ukrutnej smrad spálenýho plastu. V zápětí následuje zlá kontrolka s baterkou. Hodil jsem to na bok na autobusovou zastávku, zdechnul a šel očuchávat. Podle množství smradu vpředu u řidiče jsem prvně podezříval vnitřní elektrorozvody. Očuchal jsem dobíjecí relé a baterku pod sedačkou a elektrobox, ale nikde nic zvláštního. Uvnitř to bylo tak nějak všude a moc nešlo zjistit, odkud to jde. Vylezl jsem teda ven do toho marastu a tam to smrdělo snad ještě víc a smrad mě tak nějak táhl dozadu do dvírek pod značkou. Po otevření bylo jasno. K zlikvidovaným klínovým řemenům si dělám druhou čárku a tentokrát již poučen, pokračuji do skříňky pro náhradní.
S řemenem v ruce, uklidněn, že ho skutečně mám, volám kámošovi, co se mi stalo, že se mi to nechce dělat v tom marastu a jestli mě pustí někam pod střechu. Že jo a že
mě tam pro sicher i odtáhne na laně. Vzhledem k tomu, že jsem čerstvě vyjel, auto bylo prakticky studený a znamenalo to asi půl kilometru, lano s díky odmítám s tím, že to dojedu. To v tej kose samozřejmě nebyl problém a řemen byl v suchu a teple nahozen za pár minut. Jinak ten smrad se po autě šířil proto, že mi mistr na emisích nezavřel dekl motoru a jen ho tam tak ledabyle položil. S řemeny mám tedy stav takový, že první Continental se odporoučel po cca 3000km, druhý značky Rubena to vzdal po 4900km. Na řemenicích se žádný
bordel být nezdá, lícují se +- zdá též. Když rupne ten hlavní řemen, tak zbylá sestava vodní pumpy a altíku se točí zlehka, bez sebemenších problémů. Nevím, co těm řemenům vadí, ale stále nehážu flintu do žita. První Contík byl fakt šit, co byl totálně zpuchřelej, byť byl vcelku mlád. Aktuálně zemřelá Rubena zase nebyla automobilová, byla to průmyslová klasika jako nouzovka z Agrozetu, kterou jsem tam pouze z lenosti ponechal. Aktuálně tedy nasazen SKF VKMV. Uvidíme, jak se pochlapí.
IMG_20231201_152035.jpg
IMG_20231201_152035.jpg (205.84 KiB) Zobrazeno 1409 x
Po návštěvě kamaráda jsem zamířil na jih, kde jsem ukrutně zapadl sněhem. Tak tak jsem se průjezdem zákazem přes stavbu dálnice D3 a postupným objížděním, pro neschopnost další jízdy odstavených, kamionů dostal dom k rodičům. To tam bylo teprve něco mezi 30-50cm sněhu. Bráška mi pomohl nahodit novou turbínu. Zvláštní, že ač původní
byla v květnu dole, stejně demontáž znamenala slušnou onanii a urvání dvou šroubů turba na vejfuckových svodech. Dle očekávání byla stará turbína zblitá od oleje až běda. Co bylo potěšující, že nebyla zblitá vstupní strana vejfucku. Minimálně gufera výfukových ventilů se dala z podezření na
slintání vyloučit. Turbínu jsme nahodili, bráška mi trochu povyspravil vejfuck a v sobotu odpoledne jsem vyrazil zpět k domovu. Po startu z vejfucku ještě trochu zamodřilo, ale to se dalo čekat, když jsem viděl ty zaolejovaný útroby. Cestou dom už relativně brzo padla tma, takže další čmoudy vidět nebyly. Každopídně když jsem se po nějakém drobném projetí a zahřátí a výskytu lépe očištěného povrchu silnice (tou dobou tam už totiž leželo toho bílýho srance něco mezi půl metrem a metrem) odvážil tomu dát napít, přišlo lehké zklamání. Plnící tlak se absolutně nezměnil. Stále tlačím na čínských (tedy +- autobus) 0,3 baru. Je tam úplně némlich to stejný, co s tím starým turbem. Tím myslím mohu zcela vyloučit vadu turba a asi i vcelku vyloučit chybu v nastavení VG na turbu. Nicméně pro sicher ještě předpokládám pokusně odstavit trubičku do ovlávání VG až bude trochu rozumně a půjde pod to auto zalézt. Pak asi budu pokračovat demontáží a kontrolou hadice sání a následně
přetlakového ventilu. Nejsnáz by asi bylo to zkusit celé nafouknout a oposlouchat, ale tak nějak mě moc nenapadá jak to udělat jednoduše. Na druhou stranu si říkám, že by to sakra mělo být slyšet i za jízdy, že to tam někde syčí. Když to vezmu matematicky, tak by tam mělo při 3000 ot/min. a
předpokládané tlakové ztrátě 0,3 baru docházet ke ztrátě 12 l/s, což fakt není málo. To mě zase naopak vede k úvaze, že to nikde neuchází, ale prostě se to turbo neroztáčí. Jako že by to chtělo hledat chybu na čerpadle nebo vstřikách. Tam mi zase neštimuje to, že čerpadlo je po repasi. Vstřiky sice nikdo neviděl ani neměřil ale jede to fakt moc hezky, hladce, nekulhá, nehulí. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Jinak cesta dom byla celkově dost výživa. Neprůjezdnost silnic, kterou jsem bedlivě průběžně sledoval na dopravní mapě, mě nakonec natlačila na jižní trasu přes Dačice, Mor. Budějovice a Ivančice. Za Budíškovicema jsem při objíždění protijedoucího, co se nehodlal příliš uhnout, spadl kolem z
asfaltu a sežrala mě škarpa. Bylo to naštěstí v téměř nulové rychlosti, tak ten skluz do neselý metr hluboké škarpy nenapáchal zdá se nic. Jediné, na co mám podezření, že padl klakson. Moc si totiž nevybavuji, kde je umístěn, ale každopádně po návštěvě té škapry netroubí :lol: . Fotku, jak jsem se tam zapíchnul nemám, protože jednak byla tma jak v pytli a pak u mě bleskurychle zastavila tuze milá a hodná
paní s pánem, kteří mě umluvili, ať se s nimi svezu pro traktor do Vescí, které byly na dohled. Pán s traktorem z Vescí mě potáhl za kouli a bylo vyřešeno. Celé od sklouznutí do vytažení to netrvalo ani 20 minut. Na focení tam zkrátka nebyl prostor. A už vůbec ne na trochu kloudnou noční fotku. Pán s traktorem po mě ani nic nechtěl, v podstatě mi po odpojení lana ujel, jen po mě křikl, že nic nechce, že to mám nechat. Každopádně všem zůčastněným (vyjma toho tajtrlíka, co mě tam nahnal :roll: ) patří velký dík. Zahřálo mě u
srdce, že lidi ještě umí být fajn. Na nefunkční klakson jsem přišel hned záhy, když jsme si s traktorem na rozloučenou zablikali a zatroubili, teda já jen provedl pokus o zatroubení :lol: .
Dále se cestou už nic zvláštního nedělo, V MB jsem chytnul mlíkařskej náklaďák, tak jsem se ho po negativní zkušenosti se škarpou držel jak hovno košile a nechal si jím razit cestu.
Nad Polánkou mě opustil, tak jsem si musel dál poradit sám. Do Ivančic jsem serpentýny nějak sešoural, horší to bylo s výjezdem z Ivančic, kde byla nablejskaná ledovka. Snažil jsem se trochu držet rychlost, což se mi asi ve 2/3 kopce vymstilo tím, že mě téměř předběhla prdel. Naštěstí se mi zdařilo zůstat na silnici a nic okolo nejelo. Horší bylo se potom zpět rozjet. Pěkných pár minut jsem se tam probrušoval ledem na asfalt a šoural po centimetrech. Serpentýny do Neslovic už naštěstí byly trochu posypaný a tak s nima nebyl problém. Zbytek do Brna už byla úplná pohoda.
V neděli odpoledne jsem pak vyrazil vyměnit káry na chatu. Cestou jsem při výjezdu z Lipůvky potkal doproti někoho s T3, který mě řádně problikal. Protože ale moc nečumím, ani jsem nestihl pořádně na pozdrav odpovědět a tak nějak matně si vybavuji i barvu. Bylo to ale myslím khaki nebo prostě něco
tmavýho 8-) . Takže kdyby někdo z vás, dodatečně blikám a dokonce i troubím byť mi to netroubí :D .

A takhle nějak Žolda v té škorpě dopadl.
IMG_20231203_134944.jpg
IMG_20231203_134944.jpg (264.32 KiB) Zobrazeno 1409 x

Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 237
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od martin_100 » čtv 07. pro 2023 13:32:56

Chudák bus tahat ho takovýma sračkama.
A chudák řidič. Po první zimě s busem jsem naznal, že to bude chtít k busu i civilní auto.
Bus je fajn. Za tepla a sucha.
T3 Lucinka

puchyyla
Příspěvky: 413
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla » sob 09. pro 2023 12:33:18

No jo, jenže počasí si moc nenaplánuješ. Před 2 lety, když jsme si Žoldu s juniorem přiváželi, tak to bylo ještě o nějaké 2 nebo 3 týdny později a bylo úplně krásně a sucho.
A to jak se s tím dá jezdit v zimě je třeba taky vyzkoušet. Kempit, zdá se, v zimě půjde. Bufík to vytopí hezky, tak člověk nikdy neví, kam ho to kdy vytáhne. Pak je nemilé být zbytečně překvapen naostro. ;)
O chudáku řidiči bych hovořil tak leda u vzducháče bez bufíka :D

Uživatelský avatar
martin_100
Příspěvky: 237
Registrován: ned 25. říj 2015 0:19:48
Bydliště: Rybnice

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od martin_100 » sob 09. pro 2023 22:23:41

Počasí nenaplánuju. Proto v listopadu vyndavam baterku a vim, že mě to vytahne z garáže až tak v dubnu :twisted:
T3 Lucinka

puchyyla
Příspěvky: 413
Registrován: úte 12. dub 2022 11:25:51
Bydliště: Brno

Re: Půčovic Žolík

Příspěvek od puchyyla » stř 13. pro 2023 17:17:47

Jenže kdybych vyndal baterku v listopadu a nandal až v dubnu, tak bych na STK musel jet leda na podvalu.
Tak už jsem letos jednou jel a přišlo mi to silně nedůstojné :evil:

Odpovědět