Pár fotek hotového podsedáku...
Kompletace sedačky jsou 4 imbusy a dvě pružinky...
„Poručíku?"
„Pane, ta kontrolka strukturální integrity už tolik nesvítí...“
„Poručíku!“
„Pane...“
„...“
„Pane?“
„To je moje křeslo!"
Pískal
Re: Pískal
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
„Když jsem řekl, že to spravím, tak to taky spravím! A nemusíš mi to každej půlrok připomínat!“
Už je tomu patnáct let co jsem pořídil ty sedačky. Už tehdy byly loketní opěrky prasklé. Asi je to relativně častý problém. A když už tedy šiju to nové čalounění, tak jsem si řekl, že asi nastal ten správný čas...
Kromě prasklé destičky byl problém s prasklým vodícím čepem:
Ten jsme před lety už opravovali, ale bylo to dost zfušované (aby ne, bylo to narychlo...). Takže znovu a pořádně. Nemaje soustruh, zadal jsem to odborníkovi. Zde nový čep již na místě:
Myslel jsem, že je to obyč blátoocel, ale je to kalené. Ten pružný kolík uprostřed funguje jako doraz pro nastavování opěrky. V druhé opěrce jsem nahradil prasklé dřevo, pak už jen poskládat a ušít potahy:
Navléknout na korpusy a zkopletovat:
A nainstalovat:
Doporučení na závěr: neztraťte si ten kolík, co drží loketku na opěradle a rovnou utáhněte ty šrouby, co drží ten trn na opěradle. A pokud ten kolík ztratíte jako já, nedávejte tam šroub - závit potrhá polstrování v loketce. Raději pořiďte nový kolík - je to pružný kolík DIN 1481, 8x30.
Jo a ta modrá barva na sedáku za ten měsíc tak trochu zašla
V dalším kole to bude ušití polstrování na záda. To už ale nedám se současným strojním vybavením (stolový šicí stroj není dobrý na tak hlubokou kapsu, jako je potah na opěrák...)
Už je tomu patnáct let co jsem pořídil ty sedačky. Už tehdy byly loketní opěrky prasklé. Asi je to relativně častý problém. A když už tedy šiju to nové čalounění, tak jsem si řekl, že asi nastal ten správný čas...
Kromě prasklé destičky byl problém s prasklým vodícím čepem:
Ten jsme před lety už opravovali, ale bylo to dost zfušované (aby ne, bylo to narychlo...). Takže znovu a pořádně. Nemaje soustruh, zadal jsem to odborníkovi. Zde nový čep již na místě:
Myslel jsem, že je to obyč blátoocel, ale je to kalené. Ten pružný kolík uprostřed funguje jako doraz pro nastavování opěrky. V druhé opěrce jsem nahradil prasklé dřevo, pak už jen poskládat a ušít potahy:
Navléknout na korpusy a zkopletovat:
A nainstalovat:
Doporučení na závěr: neztraťte si ten kolík, co drží loketku na opěradle a rovnou utáhněte ty šrouby, co drží ten trn na opěradle. A pokud ten kolík ztratíte jako já, nedávejte tam šroub - závit potrhá polstrování v loketce. Raději pořiďte nový kolík - je to pružný kolík DIN 1481, 8x30.
Jo a ta modrá barva na sedáku za ten měsíc tak trochu zašla
V dalším kole to bude ušití polstrování na záda. To už ale nedám se současným strojním vybavením (stolový šicí stroj není dobrý na tak hlubokou kapsu, jako je potah na opěrák...)
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Jo, taky mě ještě jedna opěrka čeká. Ten mladej nenechavec, co se mnou sdílí obydlí a jméno, na ni zapůsobil v protisměru a prasknul překližku .
Re: Pískal
Tak jsme se dočkal... Dnes mi dorazila veteránská atestace. Takže zítra hurá na úřad a čt/pá technická už na veterána... Abych byl přesný, auto zůstane na bílých značkách, tak technická bude bez emisí.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Kdes to dělal a jak to šlo?
Re: Pískal
K veteránské atestaci se rozepíšu ještě samostatně, ještě nemám asi vše dořešeno. Jsou kolem toho zmatky jak prase...
Taky mám za sebou TK. Tentokrát mám v protokolu skutečně jen prkotiny jako sedlé dveře. Ani obvyklou korozi... A to jsem auto dokonce i umyl a tak byla i vidět...
A maličkost na závěr. Školácká chyba jak prase. Pánové, to jsem se zase předvedl... Začalo mi auto dýmit při studeném startu, dlouho točit, atakdále... Prostě typický žhavení v prdeli. Jelikož auto máme již 4 roky a žhaviče jsem ještě neměnil, i zakoupil jsem autu sadu... Majitelé nafťáků to jistě znají, takže zlámat dvakrát ruku a hurá na to... Tentokrát to bylo napínavé, protože na nových žhavičích nebyly nové matičky (a kdo žádnou při výměně neztratil?). Každopádně s novým ořechem na vstřiky šla výměna dobře, příště bude stačit ruku zlomit jen jednou. Po výměně je nutné otestování a ejhle... stále nic. No co myslíte?
Správně, pojistka. Staré žhaviče funkční všechny, jen prdla pojistka .
(Teda no... funkční... nakonec nažhavily všechny. Ale že jim to trvalo... Takže ve výsledku to nebylo úplně marné. Stáří odhaduji na 20 let, z toho minimálně já s nimi 4 roky intenzivně startuji, takže úctyhodný výkon. Ještě jsem je nevyhodil, mám je do rezervy pro případ nouze - nové tak dlouho nevydrží a jako obvykle přestanou fungovat, když je to nejméně vhodné.)
Poučení na závěr: pořiďte si do zásoby 50A pojistku a až bude zlobit žhavení, tak napřed otevřete tu skříňku a zkontrolujte si pojistku.
Taky mám za sebou TK. Tentokrát mám v protokolu skutečně jen prkotiny jako sedlé dveře. Ani obvyklou korozi... A to jsem auto dokonce i umyl a tak byla i vidět...
A maličkost na závěr. Školácká chyba jak prase. Pánové, to jsem se zase předvedl... Začalo mi auto dýmit při studeném startu, dlouho točit, atakdále... Prostě typický žhavení v prdeli. Jelikož auto máme již 4 roky a žhaviče jsem ještě neměnil, i zakoupil jsem autu sadu... Majitelé nafťáků to jistě znají, takže zlámat dvakrát ruku a hurá na to... Tentokrát to bylo napínavé, protože na nových žhavičích nebyly nové matičky (a kdo žádnou při výměně neztratil?). Každopádně s novým ořechem na vstřiky šla výměna dobře, příště bude stačit ruku zlomit jen jednou. Po výměně je nutné otestování a ejhle... stále nic. No co myslíte?
Správně, pojistka. Staré žhaviče funkční všechny, jen prdla pojistka .
(Teda no... funkční... nakonec nažhavily všechny. Ale že jim to trvalo... Takže ve výsledku to nebylo úplně marné. Stáří odhaduji na 20 let, z toho minimálně já s nimi 4 roky intenzivně startuji, takže úctyhodný výkon. Ještě jsem je nevyhodil, mám je do rezervy pro případ nouze - nové tak dlouho nevydrží a jako obvykle přestanou fungovat, když je to nejméně vhodné.)
Poučení na závěr: pořiďte si do zásoby 50A pojistku a až bude zlobit žhavení, tak napřed otevřete tu skříňku a zkontrolujte si pojistku.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Pískal
Mno... Tak jsme se vrátili z dovolené. Více se rozepíšu do správné sekce, ale to si ještě počkáte. Takže zatím jen technické shrnutí. Cíl cesty nás, rodičů bylo Rumunsko, děti si přály moře. Takže Černé moře a zpět. Celkem jsme ujeli 4300km, vyjeli 315l nafty, tedy cca 7.35l na 100km. Pro úplnost: 2 dospělí, 5 dětí, zbytek volného místa v autě věci. Cesta zahrnovala Rumunské Karpaty i dálnice (v Rumunsku - vzhledem k velikosti Rumunska to jinak nejde, jinde se dálnicím vyhýbáme). Cestovní rychlost cca 80-90km/h, nad 87km/h už to bylo trápení auta, takže spíš jen chvilkově, stabilně cca 85 (vše dle navigace).
Závady v podstatě žádné až na prasklou žárovku v zadní obrysovce a zřejmě nefunkční spínač sahary. Ale to není z Rumunska, tam se jen ukázalo to, že nespíná sahara. A povolený klíňák, zanesený vzduchový i palivový filtr - vzduchový jsem vyprášil a palivový vyměnil v Rumunsku. Ty prašné polňačky se nějak projevit musely.
Zbytek až to zpracuji v akcích... Jen malý spojler... to co Venca zkouší - cestování na divoko - je náš styl cestování.
Závady v podstatě žádné až na prasklou žárovku v zadní obrysovce a zřejmě nefunkční spínač sahary. Ale to není z Rumunska, tam se jen ukázalo to, že nespíná sahara. A povolený klíňák, zanesený vzduchový i palivový filtr - vzduchový jsem vyprášil a palivový vyměnil v Rumunsku. Ty prašné polňačky se nějak projevit musely.
Zbytek až to zpracuji v akcích... Jen malý spojler... to co Venca zkouší - cestování na divoko - je náš styl cestování.
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...