Vysoká střecha - jak nato

Odpovědět
Pavel
Příspěvky: 17
Registrován: sob 26. zář 2015 8:09:19

Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od Pavel » ned 11. úno 2018 9:11:41

Ahoj,
plánuji montáž vysoké střechy Westfalia s výlezem pouze uprostřed (jak je šíbr). Mám holou střechu - bez vnitřních výztuh, viděl jsem že na některých je z plechu udělaný vnitřní rám. Jak máte vyřešenou postel.
Dík za rady

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 432
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Janské Lázně - Trutnov

Re: Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od Merlin » pon 12. úno 2018 3:30:58

Ahoj Pavle!
Jelikož chceš udělat pouze díru do stávající střechy v místech, kde některé T3 mají šíbr, je zbytek na Tvé vlastní tvořivosti. V originálu nebyla totiž dodaná pouze laminátová střecha, ale byl pozměněn celej plech střechy včetně výztuh. Což ale neznamená, že to nejde tak jak chceš... sám to takhle mám u zvedačky a postel budu sochat jen jak se vratím. Však se kdyžtak koukni do tématu od zvedačky...viewtopic.php?f=7&t=351

Koumání zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 1.9 TD AAZ Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Corbidlo" SEAT Cordoba Vario 1.9 TDi
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Pavel
Příspěvky: 17
Registrován: sob 26. zář 2015 8:09:19

Re: Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od Pavel » čtv 22. úno 2018 7:08:31

A řešil někdo vyříznutí celé střechy a záměnu středového příčníku?

konzul
Příspěvky: 4
Registrován: úte 28. úno 2017 17:29:31

Re: Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od konzul » čtv 22. úno 2018 17:10:17

ja. prehrabni "projekty T3" tam najdes nejake obr. http://manwithvwan.com/
p.

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 432
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Janské Lázně - Trutnov

Re: Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od Merlin » úte 27. úno 2018 2:39:54

Ahoj Pavle!
Samozřejmě, je totiž několik cest jak se dostat k jiný střeše než byla Tvýmu busu nadělená ve fabrice.
Nejjednodušší je zmiňovanej průlez v místech, kde bývá u některých busů velkej šíbr. Je to rychlý, nenáročný a nezasahuje se do konstrukce karoserie. De facto jde pouze o řezání, šroubování a lepení, žádný vaření.
Druhá možnost, je vzít vysněnou střechu a vyříznout to, co je odlišný od klasický busí střechy a naroubovat to na kastli. Jde tedy o vyříznutí střešního dílu v celý ploše, nahrazení středovýho nosníku placatým (viz. nabídka dílů třeba na vwbusshop.cz) a následný vaření na Tvoji karoserii. Operace velmi náročná na přesnost, řemeslnou zručnost. Výsledek je vlastně originální střecha se všemi výhodami (rozměrová shodnost kvůli vestavbě jako skřínky a postel, nemusí se nic sochat a upravovat tak jako v prvním případě).
Třetí možnost prošlapaná klukama ze Sobína je říznutí střechy v "půlce" sloupků oken a navaření na stejnak říznutou karoserii. Výsledek a náročnost je totožná ne-li náročnější jako v druhým případě.
Druhou možnost aplikoval Michal Jirásek (http://www.t3-bus.cz ale nelze mi otevřít) popř. Trček (myslím, že trcek.rajce.net).

Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 1.9 TD AAZ Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
"Corbidlo" SEAT Cordoba Vario 1.9 TDi
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Odpovědět