Vysoká střecha - jak nato

Odpovědět
Pavel
Příspěvky: 17
Registrován: sob 26. zář 2015 8:09:19

Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od Pavel » ned 11. úno 2018 9:11:41

Ahoj,
plánuji montáž vysoké střechy Westfalia s výlezem pouze uprostřed (jak je šíbr). Mám holou střechu - bez vnitřních výztuh, viděl jsem že na některých je z plechu udělaný vnitřní rám. Jak máte vyřešenou postel.
Dík za rady

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 412
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Janské Lázně - Trutnov

Re: Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od Merlin » pon 12. úno 2018 3:30:58

Ahoj Pavle!
Jelikož chceš udělat pouze díru do stávající střechy v místech, kde některé T3 mají šíbr, je zbytek na Tvé vlastní tvořivosti. V originálu nebyla totiž dodaná pouze laminátová střecha, ale byl pozměněn celej plech střechy včetně výztuh. Což ale neznamená, že to nejde tak jak chceš... sám to takhle mám u zvedačky a postel budu sochat jen jak se vratím. Však se kdyžtak koukni do tématu od zvedačky...viewtopic.php?f=7&t=351

Koumání zdar, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 1.9 TD AAZ Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Pavel
Příspěvky: 17
Registrován: sob 26. zář 2015 8:09:19

Re: Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od Pavel » čtv 22. úno 2018 7:08:31

A řešil někdo vyříznutí celé střechy a záměnu středového příčníku?

konzul
Příspěvky: 3
Registrován: úte 28. úno 2017 17:29:31

Re: Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od konzul » čtv 22. úno 2018 17:10:17

ja. prehrabni "projekty T3" tam najdes nejake obr. http://manwithvwan.com/
p.

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 412
Registrován: úte 12. kvě 2015 22:05:28
Bydliště: Janské Lázně - Trutnov

Re: Vysoká střecha - jak nato

Příspěvek od Merlin » úte 27. úno 2018 2:39:54

Ahoj Pavle!
Samozřejmě, je totiž několik cest jak se dostat k jiný střeše než byla Tvýmu busu nadělená ve fabrice.
Nejjednodušší je zmiňovanej průlez v místech, kde bývá u některých busů velkej šíbr. Je to rychlý, nenáročný a nezasahuje se do konstrukce karoserie. De facto jde pouze o řezání, šroubování a lepení, žádný vaření.
Druhá možnost, je vzít vysněnou střechu a vyříznout to, co je odlišný od klasický busí střechy a naroubovat to na kastli. Jde tedy o vyříznutí střešního dílu v celý ploše, nahrazení středovýho nosníku placatým (viz. nabídka dílů třeba na vwbusshop.cz) a následný vaření na Tvoji karoserii. Operace velmi náročná na přesnost, řemeslnou zručnost. Výsledek je vlastně originální střecha se všemi výhodami (rozměrová shodnost kvůli vestavbě jako skřínky a postel, nemusí se nic sochat a upravovat tak jako v prvním případě).
Třetí možnost prošlapaná klukama ze Sobína je říznutí střechy v "půlce" sloupků oken a navaření na stejnak říznutou karoserii. Výsledek a náročnost je totožná ne-li náročnější jako v druhým případě.
Druhou možnost aplikoval Michal Jirásek (http://www.t3-bus.cz ale nelze mi otevřít) popř. Trček (myslím, že trcek.rajce.net).

Ať to vrčí, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 1.9 TD AAZ Westfalia
"Zarivka" SKODA Rapid 130
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Odpovědět